אלעד רזניק: יכול להיות שההתבססות האיראנית גדולה הרבה יותר ממה שנתניהו מספר?

[המקור: אתר ISI. אנו מאמינים שאנו עושים בתמונה שימוש הוגן]

במטרה לשלוט באש על הציר המהיר ההולך ונבנה מטהרן לבירות, בנקודות הבעייתיות שלו, הקימו האיראנים מעבר גבול חדש באל-בוקמאל, מערבית למעבר הגבול הקיים - והעדיין סגור - בין המדינות. המעבר ממוקם על כביש 12, המוביל מאל-קאים בעיראק הזכורה לטוב, לאל-בוקמאל.

המעבר ממוקם מערבית לפרת; ותאורטית, לא מפר את ההסכם בין הרוסים לאמריקאים בנוגע לטריטוריה הסורית. מעשית, הבסיס ממוקם כ- 230 ק"מ מזרחית לא-תנף, שמשמש את האמריקאים כבסיס קדמי לכוחות המיוחדים בתוך סוריה; וכ- 350 ק"מ צפון מזרחית לבגדד.

הבסיס האיראני - ע"ש האימאם עלי (ראו תמונה משמאל) - אמור לשמש תחנת מעבר לוגיסטית לשיירות האיראניות, בסיס הערכות קדמית של משמרות המהפכה. כמו כן, אמור הבסיס לאכסן קצת תמ"ס מוכן לשיגור. לכשיושלם, אמור הבסיס לאכלס כמה אלפי פסיכים שיעים מכל רחבי העולם:

  • קצת מיליציות אפגניות;
  • קצת פקיסטניות;
  • קצת חיזבאללה;
  • וגם כמה איראנים.
[בתמונה משמאל: האימאם עלי בן אבי טאלב, שעבור השיעים היה האימאם הלגיטימי הראשון שהגיע לאחר מוחמד. עכשיו יש בסיס על שמו... התמונה היא נחלת הכלל]

[תמונתו של עמוס גלעד היא נחלת הכלל]

הנושא הפך להיות חם בחודשים האחרונים, לאחר שנפוצו ידיעות על תקיפות עלומות באותו מרחב. תמונות לויין - שצצו להן ברשתות האמריקאיות - מראות את הפעילות במקום.

מצורפת למעלה תמונת לווין, שמראה את מיקום הבסיס.

אינני מבין מאיפה הגיעו האיראנים לסוריה; שהרי, נתניהו הצהיר ציבורית שהושמדה ההתבססות האיראנית במרחב.

אז, יכול להיות שההתבססות האיראנית במרחב הרבה יותר נרחבת ממה שנתניהו מספר?

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי geralt לאתר Pixabay]

ובינתיים, בישראל אין שום חדש...

אז אחרי ההפקה הגדולה של הרמטכ"ל אביב כוכבי, אחרי "סדנת הניצחון המובהק" והשנים בהשתלמות בתאטרון צה"ל, אחרי ההוצאות על המסוקים, הכלים הנשלטים מרחוק, הפצצת השטחים הפתוחים, הפירוטכניקה וחגיגות הניצחון בתקשורת, מעריכים חכמי החלם בצה"ל שחסן נסראללה, אפעס, לא מסתפק בשטיקים ובטריקים ומחפש דם.

אני לא יודע מי 'ילד הכאפות' שאחראי על הערכת הכוונות של נסראללה אבל אין לי ספק שגאומטריה הוא לא יודע ומזרח תיכונית הוא לא מדבר.

בין שתי נקודות עובר קו ישר וקטשופ זה לא דם... כל ילד בן 6 יודע שאם הבריון של בית הספר מציק לך, אתה יכול או לשלם לו דמי חסות, או להרביץ לו; ככה שהוא יפסיק להציק לך.

לאחרונה, בהנהגתו של מר ביטחון נתניהו התכנסנו לעבר תשלום דמי חסות; והגיע הזמן להפסיק לשלם, ולהתחיל להחטיף. ובחיאת דינקום, אל תמנו יותר לתפקיד רמטכ"ל צמחוני - שמדבר במילים גדולות. 

הסיכוי שישראל תידרדר לעימות כולל בצפון ובדרום הולך וגדל הססנות ופחדנות יאיצו את הדרך לשם!

שיהיה סופשבוע שקט לכולם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *