טלי גוטליב: למה לצאת לעבוד אם אפשר לנצל ולסחוט כספים?

[התמונה היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי geralt לאתר Pixabay]

טלי גוטליב היא עורכת דין בתחומי הפלילים וזכויות היסוד.

*  *  *

למה לצאת לעבוד אם אפשר לנצל ולסחוט כספים? למה לשלם חוב כספי אם אפשר להתלונן במשטרה תלונת שווא?למה לשלם חוב כספי אם אפשר לבוא לבית משפט, לשקר ולקבל צו הרחקה?

זה כנראה מה שעבר לה בראש לאיזו גברת שפרסמה שהיא זקוקה לעזרה בהובלת מכונת כביסה. כך הגיעה ללקוח שלי, איש עם לב ענק.

סגרו מחיר ועל הדרך הגברת ביקשה ממנו לשלם לבעל מכונת הכביסה אותה הוא מוביל, והיא תיתן לו הכל כשיגיע עם המכונה לביתה. ״תחסוך לי נסיעה, אין לי איך להגיע, תגיע אלי אתן לך את הכסף״. והוא בתום ליבו כך עשה.

כשהגיע לביתה עם המכונה פנתה אליו הגברת בתחנונים לחכות עם התשלום. ״אני אם חד הורית קשה לי רק עכשיו עברתי דירה אפילו מקרר אין לי״... והוא? הסכים. ואפילו טרח לתת לה גמ״ח מקרר עד שיגיע המקרר שקנתה. ״מחר, מחרתיים, עוד שבוע, תבוא היום, סליחה אני חולה, תבוא מחר, אני בבית חולים, סליחה, אעביר את הכסף לאשתך בביפ, לא עונה, כן עונה״.. כך חולפים הימים והגברת נותרת חייבת כסף ואת המקרר סירבה להחזיר.

״אני בא היום לקחת את הכסף והמקרר יש גבול לחוצפה שלך״ רושם לה הלקוח בהודעה. ״אני לא בבית אני מאושפזת״ היא לא מתבלבלת. ״וואללה איך יש אור אצלך בדירה?״ תוהה הלקוח. ״אתה עוקב אחרי?? אני מזמינה לך משטרה״. אמרה וקיימה. הגיעו שוטרים, הלקוח הסביר שהגברת היא שקרנית וגנבת. הרמאית המדופלמת הלכה לבית משפט הוציאה צו הרחקה וקראה ללקוח שלי מטרידן מפחיד. נקבע דיון להיום. היא לא הגיעה. ״היא חולה״ מודיעה עורכת דין נציגת נגישות לצדק. (עו״ד שנמצאת שם על חשבון משלם המיסים ומייצגת..)

[תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0,  שהועלתה על ידי GotCredit לאתר flickr]

והשופט? שמע את דבריי, ראה את המיסרונים, הבין שהגברת שיקרה לו. ״אני דוחה את הבקשה.. המבקשת תישא בהוצאות״. הוא מכריז.

עכשיו נראה איזה תירוצים תמציא הגברת למרכז לגביית קנסות...

One thought on “טלי גוטליב: למה לצאת לעבוד אם אפשר לנצל ולסחוט כספים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *