אלעד רזניק: בסוריה הכל כרגיל

[בתמונה: איליושין 76 של חיל האוויר הסורי מתדלק. התמונה באדיבות דיגי-גלוב]

בעוד אנחנו עסוקים בבחירות, בסוריה עולם כמנהגו נוהג:

מתנת יום העצמאות הסורית למדינת ישראל נראתה ב 14 למאי 2019 על המסלול בבסיס חיל האוויר הסורי T4. בתמונה למעלה, איליושין 76 של חיל האוויר הסורי, שנחת במולדת, אחרי שהמריא ממהרבאד איראן. מתחת לכנף הימנית של האיליושין? זה לא מטרנה... אלה שתי משאיות תדלוק שדואגות לאיליושין להמשך הדרך.

המטוסים שמגיעים מאיראן יש להם תחביב משונה: הם מכבים את הטרנספונדר (מקלט/משדר של המערכת המזהה עמית/טורף) מעל המדבר העיראקי, וחושבים שאף אחד לא רואה אותם. אז הנה, דווקא רואים..

[בתמונה: מסלול הטיסה של האיליושין 76. התמונה באדיבות דיגי-גלוב]

החלק הכי חביב, בבחירות עליהן הוכרז הוא, שיחודשו התקיפות אל מול ההתבססות האיראנית בסוריה. ההתבססות שכולם - מראש הממשלה עד למפקד חיל האוויר - טוענים שהיא כבר לא...

והנה: קו חדש למשמרות המהפכה...

יקיר המערכת - ג'מבו המטען EP-FAB נחת ב- 29 במאי 2019 בבוקר באדנא טורקיה בטיסה ישירה ממהרבאד. טיסה מספר QFZ9967 נחתה בשעה שבע בבוקר לערך בטורקיה. זאת הטיסה השנייה בקו. הראשונה הייתה ביום חמישי ה- 16 לחודש.

המרחק בין שדה התעופה באדנא למעברי הגבול במרחב לאטקיה או במרחב חאלב הוא בערך 200 ק"מ. באם אכן האיראנים פורקים ציוד מעלים אותו למשאיות ומעבירים אותו את הגבול לסוריה, זה לא היה קורה בלי שת"פ של המודיעין הטורקי והדוד וואניה. בתמונה למטה, יקיר המערכת ממריא ממהרבאד:

הרוסים באים...

בשקט בשקט מנהלים הרוסים מיני רכבת אווירית לסוריה. עם שלוש טיסות של יקיר המערכת ה- AN124 מטייסת המטען 224 של חיל האוויר הרוסי ללאטקיה. הטטיסות הללו נוחתות בלאטקיה בבוקר, הצוות שותה תה חמש שעות, והטיסה עושה את דרכה חזרה למוזדוק. 

אינני חושב שביבי קיבל העתק של המניפסט; אבל, בפעם האחרונה שרכבת שכזאת התנהלה ה S300 הגיע לסוריה...

איך אמרנו? עולם כמנהגו נוהג...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *