רועי צזנה: רק שלא יתחשמל עד אז…

[בתמונה: שניהם חכמים, שניהם נפלאים, אבל כל אחד מהם מתאים למצבים שונים... התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי suju לאתר Pixabay]

[לקובץ  המאמרים: 'הכל על מנהיגות', לחצו כאן]

רועי צזנה

המחבר (ראו תמונה משמאל), רועי צזנה, הוא דוקטור לננו-טכנולוגיה; עמית בסדנת יובל נאמן למדע, טכנולוגיה וביטחון באוניברסיטת תל אביב, ומרצה בפקולטה להנדסה ביו-רפואית בטכניון. בוגר קורס המנהלים של אוניברסיטת הסינגולריות ומחבר הספר המדריך לעתיד.

[התמונה משמאל: מאלבום התמונות הפרטי של המחבר]

האתרים של ד"ר רועי צזנה   

*  *  *

יש שני סוגים של אנשים (אולי קצת יותר, אבל תרשו לי לפשט), והילדים שלי מייצגים את שניהם באופן מושלם. שניהם חכמים, שניהם אוהבים ונאהבים, שניהם מושלמים - אבל אחרת.

כשאני אומר לבכור לא להכניס את האצבע לחשמל כי הוא יתחשמל, הוא עוצר מיד. מעכשיו ועד עולם, הוא לא יכניס את האצבע לחשמל. אפילו לא יחשוב לעשות כך, כי זה מסוכן.

כשאני אומר לקטן - בן כמעט שנתיים - לא להכניס את האצבע לחשמל כי הוא יתחשמל, הוא עוצר לרגע, ואני ממש רואה איך הוא חושב. הוא אומר לעצמו - "אני אתחשמל אם אכניס את האצבע לשקע", ואז הוא מיד מוסיף - "אף פעם לא התחשמלתי בעבר. זה נשמע ממש מעניין!"

והתוצאה היא שמעכשיו ועד שיתחשמל, הוא ינסה להכניס חפצים קטנים לשקע, כדי לבדוק איך התחשמלות מרגישה. הוא לא יכניס את האצבע, כי הוא חכם כאמור ולא רוצה שיכאב לו, אבל הוא עשוי לנסות להכניס משהו אחר, כמו תיל מתכתי. כי הוא חכם, אבל הוא עדיין לא יודע הכל.

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי geralt לאתר Pixabay]

ולעזאזל, אני יודע איך הוא חושב, כי אני חוזר אחורנית לעבר וזוכר שכשהייתי קצת יותר גדול ממנו, הזהירו אותי שלא להפוך סלעים, כי עלול להסתתר נחש מתחתיהם. ומאז ועד היום, אני עדיין הופך כל סלע שאני יכול כדי למצוא נחשים בטבע, ועדיין לא מצאתי.

שניהם חכמים, שניהם נפלאים, אבל כל אחד מהם מתאים למצבים שונים בהיסטוריה. הראשון יפעל נפלא במצבים של שקט ושלווה, כשצריך רק לשמר את הסטטוס-קוו ולנהל את הארגון, החברה או המדינה ביעילות. השני יתאים לתקופה בה יש צורך בשינוי דרמטי, ומישהו צריך להוביל את השינוי הזה.

רק שלא יתחשמל עד אז.

[לקובץ  המאמרים: 'הכל על מנהיגות', לחצו כאן]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *