אלעד רזניק: עמדת סין ורוסיה לנוכח האסקלציה במפרץ

[בתמונה: הברית הרוסית-סינית. למקור הכרזה לחצו כאן]

יום לפני ביקורו המיועד של מזכיר החוץ מייק פומפאו בסוצ'י לפגישות עם ולדימיר פוטין ושר החוץ שלו לברוב, התנהלה ביום שני בסוצ'י פגישה בין שר החוץ הרוסי לברוב לשר החוץ הסיני וואנג יי. עם סיום הפגישה, ניהלו לברוב ויי מסיבת עיתונאים משותפת, שבמהלכה אמר לברוב את הדברים הבאים:

הסכם הגרעין כולל כמה סעיפים, המאפשרים לאיראן לסגת מחלק מהמחויבויות הוולנטריות שלה, אם הצדדים האחרים להסכם לא עומדים בו. רוסיה וסין מאמינות, שהכרחי לשמר את הסכם הגרעין כמות שהוא. הסנקציות שהוטלו ע"י ארה"ב אינן לגיטימיות ונועדו לפגוע ביצוא הנפט האיראני. סין ורוסיה רואות, שלמרות הצעד האמריקאי הרפובליקה האסלאמית של איראן נשארת מחויבת להסכם הגרעין; ואנחנו מצפים למימוש דומה של המחויבות מהשותפים האירופאים להסכם, שחייבים לממש את חלקם.

ההסכם המחייב מבטיח, שאיראן תוכל לספק את הנפט שברשותה לשוק העולמי. לפיכך, הפדרציה הרוסית תפעל על מנת להבטיח, שהשותפות להסכם - ובראש ובראשונה, השותפות האירופאיות - ימלאו את חלקן בהסכם. אין דרך אחרת!

אם למישהו היו השגות לגבי העמדה הרוסית, נדמה לי שהן התבדו.

דובר הממשלה הגרמנית סטפן סייברט אמר בראיון ביום שני: "יחד עם השותפות האירופאיות האחרות (בריטניה וצרפת) נקטנו בצעדים, שיאפשרו לנו להמשיך את המסחר החוקי עם איראן, ובמיוחד דרך יצירת ערוצי תשלום חלופיים":

[לכתבה המלאה ברויטרס, לחצו כאן]

מסיבת העיתונאים מתחילה בדקה 43:

.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *