אלעד רזניק: אסקלציה תודעתית במפרץ בדרך למו"מ אמריקאי-איראני

[בתמונה: הפנטגון הודיע על העברתה של ה- USS Arlington מאזור הפעילות של הצי השישי לאזור הפעילות של הצי החמישי על הארלינגטון נמצא חלק מכוח המשימה המיוחד ה 22 של המארינס... התמונה היא נחלת הכלל]

הבוקר פורסם בספוטניק הרוסי שארבעה פיצוצים התרחשו להם בנמל פוג'ריא הידיעה פורסמה במהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 13 מפי גיל תמרי. הרשויות באיחוד האמירויות הכחישו את קיום האירוע:

[לכתבה המלאה ב- ANI, לחצו כאן]

ביום שלישי ה- 14 למאי 2019, ייפגש מזכיר המדינה פומפאו עם פוטין ולברוב בסוצ'י:

[לכתבה המלאה ב- THE HILL, לחצו כאן]

הרוסים טרם עיבו את כוחותיהם באזור לנוכח האסקלציה; ולהערכתי, לא צפויים לעבות את כוחותיהם באזור לפני הפגישה; אבל בהחלט צפוי אחד לאחריה, מה שעשוי להשפיע על מספר מטוסי הקרב הרוסים החונים בחמימים שבסוריה, ועל חזרתם של ה- A50 וה- Tu214R לזירה.

הפנטגון הודיע על העברתה של ה- USS Arlington מאזור הפעילות של הצי השישי לאזור הפעילות של הצי החמישי על הארלינגטון נמצא חלק מכוח המשימה המיוחד ה- 22 של המארינס.

הטורקים בינתיים ממשיכים לעשות לאמריקאים צרות, ואינם מאשרים מעבר למטוסים של חיל האוויר האמריקאי שנמצאים בטיסת העברה מנהלתית למפרץ. המטוסים נכנסים לים התיכון, מעל המרחב האווירי הבולגרי, וחותכים למפרץ מעל שטחה של מדינת ישראל.

להערכתי, האסקלציה במפרץ נועדה לשפר את עמדות האמריקאים והאיראנים לקראת מו"מ שיתנהל בהמשך. הנשיא דונלד טראמפ העביר למנהיג העליון באיראן את מספר הטלפון הישיר שלו באמצעות השוויצרים:

[לכתבה המלאה ב- CNN, לחצו כאן]

יחד עם זאת כדאי לזכור שלאסקלציה לעיתים יש חיים משלה; ועל ישראל להיערך בהתאם. הנחת העבודה של תר"ש גדעון הייתה, שקיים הסכם בין המעצמות לאיראן. האיום האיראני בהפרת ההסכם מחייב את שינוי הנחות היסוד של תר"ש גדעון ואת ההערכות המחודשת - תקציבית ואחרת - מצד מדינת ישראל להתמודדות עם האיום האיראני. להערכות התקציבית עלולות להיות משמעויות מרחיקות לכת לנוכח הגירעון העצום בתקציב.

ראוי לשים לב, שאין הלימה בין המטרות האמריקאיות למטרה הישראלית בנוגע לאיראן. החלום של ההמון הישראלי על פרוק איראני מוחלט מתשתית גרעינית לא עומד לרקום עור וגידים כדאי לקחת את זה בחשבון.

ובנושא אחר, לנוכח הפקקים הגדולים הצפויים בת"א השבוע בגלל הארוויזיון; מישהו יכול אולי לדבר על ליבו של הג'יהאד האסלאמי, שיחדש את ירי התמ"ס, הפעם לת"א?

One thought on “אלעד רזניק: אסקלציה תודעתית במפרץ בדרך למו"מ אמריקאי-איראני

  1. "ובנושא אחר, לנוכח הפקקים הגדולים הצפויים בת"א השבוע בגלל הארוויזיון; מישהו יכול אולי לדבר על ליבו של הג'יהאד האסלאמי, שיחדש את ירי התמ"ס, הפעם לת"א?"
    לא מוצלח אפילו בתור בדיחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *