עודד עמיחי: לייזר – מילה מגונה!

[בתמונה: ועדת אגרנט ועדת חקירה ממלכתית, שהוקמה ב-21 בנובמבר 1973 לחקר נסיבות פריצתה של מלחמת יום הכיפורים. למה לחכות לוועדה הבאה?? התמונה נלקחה ויקיפדיה; ואנו מאמינים שאנחנו עושים בה שימוש הוגן]

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

ד"ר עודד עמיחי הוא יו"ר העמותה 'מגן לעורף', מומחה למערכות לייזר ויועץ לפיתוח עסקי בתחומי הלייזר והאלקטרו-אופטיקה. יזם וניהל ברפא"ל בשנות ה-70 פרויקט חדשני ומקורי בלייזר רב עוצמה. היה מיוזמי פרויקט "נאוטילוס" בראשית שנות ה-90.

*  *  *

ב- 27 במרץ 2019, הוזמנו לשידור בגל"צ בסוגיית השימוש הצה"לי בלייזר. יום אחרי, הוזמנו לשידור בערוץ הראשון (כאן). שני השידורים לא התקיימו.

יד המקרה? אני לא בטוח... מה שבטוח הוא, שטרם מצאנו פתרון לאיום העפיפונים ובלוני הנפץ; והחמאס יורה מתי ובמה שהוא חפץ, ולנו אין פתרון, זולת איומי סרק.

ולא לשכוח, האיום המרכזי הוא מהצפון, שם יש ארסנל של כמאתיים אלף רקטות וטילים, חלקם ההולך וגדל, מדויקים, עם טווחים של מאות ק"מ, וראשי קרב (רש"קים) של מאות ק"ג.

ולנו אין שום הגנה מפני איומים אלה. מערכות ההגנה הרב שכבתית - שכולן מבוססות על טילי יירוט יקרים - שבהם הושקעו מיליארדים, יקרסו אחרי יום או יומיים של לחימה.

אין באמת פתרון? יש!

המילה "לייזר" הוצאה מהלקסיקון הביטחוני. אין "חיה" כזו, ונא לא להעלות אותה על סדר היום הציבורי! עד שיקרה חלילה אסון...

למה? מהם כוחות האופל, שמונעים מישראל להצטייד במערכות לייזר מתקדמות, שיסירו את איום העפיפונים ובלוני הנפץ, יסירו את איום הפצמ"רים, יסירו את איום הרקטות, יסירו את איום הטילים, שהולכים ווהופכים מדויקים יותר ויותר?

[מקור התמונה: צבא ארצות הברית]

לא שווה לנסות? חובה לנסות!

למה לחכות לוועדת חקירה אחרי האסון המתדפק בדלתינו, כאשר אפשר למנוע אותו?

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

נושאים להעמקה

One thought on “עודד עמיחי: לייזר – מילה מגונה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *