מיה ויינשטיין: אנטומיה של תחקיר…

תקציר - פעמים רבות מידי מתגלות סיסמאות שגורות, כמו: 'תרבות התחקיר', 'למידה מטעויות', 'נאמנות לאמת' וכדומה, כסיסמאות נבובות, גם ביחידות שמצטיירות כקודש הקודשים…

[בתמונה: אנטומיה של תחקיר... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי geralt לאתר Pixabay]
[בתמונה: אנטומיה של תחקיר... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי geralt לאתר Pixabay]

[לאוסף המאמרים על תחקיר, חקירה וסובלנות-לטעות, לחצו כאן]

מיה ויינשטיין (ראו תמונה משמאל) היא יועצת ארגונית ומנחת קבוצות. היא בוגרת תואר ראשון בפסיכולוגיה וחינוך; ומוסמכת בלימודי עבודה. בוגרת התכנית הדו שנתית, בהנחית קבוצות, בית הספר לעבודה סוציאלית בשיתוף החוג לפסיכולוגיה.

היא מביאה עימה ניסיון במגוון תפקידים בהובלת תכניות בניהול השינוי, למידה והטמעה, ייעוץ ופיתוח ארגוני, לשדרת המנהלים ועד לראשון העובדים במגוון ארגונים שונים, בין היתר: סלקום, מרכז ההדרכה של בנק הפועלים, הוט; משטרת ישראל; נעמת, מפעל הפיס, משרד החינוך, משרד הפנים ועוד.

*  *  *

ב- 24 במרץ 2019 שודר התחקיר המטלטל של עמרי אסנהיים בתוכנית 'עובדה' - על הסתבכות וחשיפת כוח של שייטת 13 ושל סיירת מטכ"ל, על אדמת סוריה.

התחקיר הזה מלמד, עד כמה סיסמאות כמו 'תרבות התחקיר', 'למידה מטעויות', 'נאמנות לאמת' וכדומה, מתגלות לעיתים כסיסמאות נבובות, גם ביחידות שמצטיירות כקודש הקודשים...

ואני התלבטתי אם לשתף, מכמה טעמים...

[לתחקיר עובדה עם אילנה דיין ועמרי אסנהיים, לחצו כאן]

[לתחקיר עובדה עם אילנה דיין ועמרי אסנהיים, לחצו כאן]

יועצים ארגונים מציירים את עצמם כ'כל יכולים'; אבל, האמת הא שאנחנו רחוקים מאוד מאותה תדמית. אנו חיים במערכת מנוגדת של מתחים:

- בצד האחד, המתח המובנה בין הערכים שחונכת עליהם בבית, בין הידיעה שאתה יודע, כאדם בוגר ואינטליגנטי, שמשהו רקוב בהבנת המצב;

- בצד האחר, הכרת התרבות הארגונית ויחסי הכוחות והסמכות.

- וגם, המתח שבין האהבה והכבוד שאתה רוחש למקום ולאנשים; אל מול החשש מפגיעה מהמפקדים, שאתה עובד בעבורם, שנוטשים אותך ברגע האמת, מתוך חרדה, מתוך פחד. עובדה זו גורמת ליועצים 'להתקרנף' בשל החשש לאבד את מעמדם ואת אפקט ההילה המתווסף לקרבה למפקד הבכיר.

, בשל הקרבה למפקדים הבכירים, , חוששים

להגיד אמת, זה כמעט אף פעם לא נשמע טוב... אני מודעת לכך שרבים מעמיתי הם יועצים ארגוניים, יוצאי צבא. אני עצמי, יוצאת מערכת ביטחונית, מיחידה לגמרי לא סקסית, כסיירת מטכ"ל והקומנדו.

ממממ

אני חושבת שעל כל יועץ ארגוני לצפות בתחקיר האמיץ הזה (שאני באופן אישי מאמינה לכל מילה שנאמרת בו על ידי הלוחמים )
ולהחזיק את המציאות המורכבת הזו (לצד עיצוב וגיבוש תפישת פיקוד אידאלית ואימוץ עקרונות פעולה וגיבוש חזון..) בכל תוכנית לפיתוח הנהלה, פיתוח סגלים, אימון אישי; ולמרות הפחד ואלוהים וגם אני יודעים כמה זה מפחיד לעמוד מול אותם קצינים בכירים, בנחישות, מתוך ביטחון באמת שלך, שצריכה להיות גם האמת שלהם... בטח כשאתה ננטש על ידי מפקדיך הישירים, ולהגיד ולעשות, את מה שחונכת עליו ועל מי שאתה אישית ומקצועית, כדי שלעבודה שלנו תהיה משמעות ראויה, כזו שהייתם מאחלים לאנשים שאתם אוהבים באמת.

תחקיר שבעיני חובה ללמוד בכל קק"צ, בפו"מ, ספ"כ ובכל תוכנית המלמדת ייעוץ.

אגב, רלוונטי לכל ארגון בכל מגזר.

[לאוסף המאמרים על תחקיר, חקירה וסובלנות-לטעות, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

נושאים להעמקה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *