אלעד רזניק: טיסת המטען שפוטין לא ידע עליה…

[למקור התמונה, לחצו כאן]

סיפורה של טיסת מטען עליה פוטין לא יודע... 

החבר בתמונה הוא איליושין 76TD של חברת Pouya Air המטוס רשום תחת המספר EP-PUS. חברת Pouya Air היא חברת בת של משה"מ והיא למעשה הגילגול הנוכחי של חברת Yes Air האיראנית שנמצאת משנת 2012 ברשימת החברות החשודות בתמיכה בפעילות טרור של האמריקאים.

את הפעילות האווירית שלה חברת Pouya Air התחילה בשנת 2000 תחת השם Qeshm Air. בשנת 2006 היא הפכה לחברת Pars Air ובשנת 2008 סיימה תחת השם Yes Air. המטוס פועל מבסיס האם של החברה במהרבאד. טהרן. 

המטוס הספציפי הזה המריא ביום שבת בשמונה בבוקר לערך ממהרבאד ונחת בשעה 12:42 בשדה התעופה הבנילאומי וונקובו שליד מוסקבה. המטוס המריא חזרה משדה התעופה בערך בשעה 14:50. ונחת חזרה במהרבאד לקראת 19:45. ביום ראשון ה 17 לחודש. בשעות אחר הצהריים המוקדמות הוא נחת בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק. 

יש להניח שהוא לא הביא איתו מטען לכוחות הרוסיים הנמצאים בסוריה. טיסות המטען של הצבא הרוסי, מבוצעות על ידי הצבא הרוסי ובמטוסים רוסיים. שלוש טיסות מטען שכאלה נחתו אתמול בלאטקיה ,שיצאו מצ'קולובסקי שליד מוסקבה. יש להניח שטיסת המטען הזאת שהתחילה במוסקווה עברה בטהרן והסתיימה בדמשק גם לא הביאה פיסטוקים. פיסטוקים מגיעים בדרך כלל בטיסות מטען אחרות. 

יש להניח שנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין לא יודע שום דבר על הטיסות האלה, אם כי קשה להניח שמטען כלשהו יגיע ממוסקבה לדמשק ללא ידיעתו של פוטין.

[בתמונה: ולדימיר פוטין - לא שמע, לא ידע... מקור התמונה: פייסבוק] 

איך שני הדברים הללו מסתדרים?

ובכן ברוסיה הכל תמיד מסתדר כמו שהמנהיג רוצה. הטיסה הזאת לא חריגה. סתם עוד טיסה שגרתית למדי כמו המון אחרות המתבצעות אחת לכמה זמן. הרוסים לוקחים חלק פעיל במאמץ האיראני-סורי בסוריה. החלק הזה רק הלך וגדל לאורך השנים וסביר להניח שהוא רק יילך ויגדל. 

One thought on “אלעד רזניק: טיסת המטען שפוטין לא ידע עליה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *