אלעד רזניק: הכל דיבורים…

[בתמונה: הכל דיבורים... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Engin_Akyurt לאתר Pixabay]

4 ימים לאחר התקיפה הנרחבת של ישראל בסוריה, דיבר סגן שר החוץ הרוסי סרגיי ריבקוב על המחויבות של רוסיה לביטחון ישראל: בראיון אמש ל- CNN נשאל ריבקוב, האם איראן היא בעלת הברית של רוסיה בסוריה.

תשובתו של ריבקוב הייתה: "אני לא הייתי משתמש במילה הזו. אנחנו עובדים עם האיראנים על תהליך אסטנה (התהליך המדיני לפתרון המצב בסוריה), אבל אנחנו והאיראנים לא רואים עין בעין את המצב בסוריה. אנחנו לא ממעיטים בחשיבותם של צעדים שיבטיחו את בטחונה של ישראל".

[למקור התמונה משמאל של סרגיי ריבקוב, לחצו כאן]

רציני? הכל דיבורים...

ב- 17ליולי 2018 נפגשו הנשיאים ולדימיר פוטין ודונלד טראמפ בהלסינקי פינלנד למפגש פסגה. בהצהרות הסיום של הפסגה הדגישו גם הנשיא פוטין וגם הנשיא טראמפ את מחויבותם לביטחונה של מדינת ישראל. הנשיא פוטין הגדיל לעשות החמיא לטראמפ שהקדיש חלק גדול מזמן הפגישה לשיחות, שעסקו בביטחונה של ישראל, ופרס את משנתו בהתייחס לגורמים שיספקו לישראל את מרב הביטחון: "יש להביא את אזור דרום סוריה לכך שישררו בו התנאים המוגדרים בהסכם הפרדת הכוחות מ- 1974" ("The south of Syria should be brought to full compliance with the treaty of 1974 about the separation of forces of Israel and Syria"). מחויבות בחצי קלאצ'... 

[תמונתו של דונלד טראמפ היא תמונה חופשית שהועלתה על ידי Gage Skidmore לאתר flickrתמונתו של ולדימיר פוטין נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי Kremlin.ru. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY 4.0]

חודשיים מאוחר יותר ביום ה 17/09/2018 תקף חיל האוויר הישראלי יעדים איראנים/סורים במרחב לטקיה - טרטוס. כתוצאה מהתקיפה סוללת S-200 סורית הפילה מטוס איליושין 20 שהיה באוויר. הרוסים העבירו את מדינת ישראל זובור ציבורי תוך כדי שהם מפברקים ציבורית נתוני מכ"מ מאשימים את מדינת ישראל ציבורית באחריות להפלתו. מאז הפלת האיליושין מדינת ישראל חדלה לתקוף מצפון לדמשק למרות פעילות משמעותית של האיראנים בחלקה הצפוני של סוריה ובמיוחד בעדה בעדה חומס. 

הרוסים מדברים בשני קולות כבר שנים ארוכות. חלק ממתקפת הקסם האישי שלהם על תחנות הטלוויזיה במערב כולל יצירת מרחב ביטחון מגורמים שהמערב רואה כבעייתיים ובמיוחד איראן. בבחירה בין האינטרס הישראלי לזה האיראני מאז ה- 30 לספטמבר 2015, ככל שזה קשור לסוריה הרוסים מקדמים אך ורק את האינטרס האיראני ולא את האינטרס הישראלי. בביקורו בטהרן ביום הראשון לנובמבר 2017, הגדיר פוטין את מערכת הקשרים עם איראן כשותפות אסטרטגית באומרו: "איראן הינה שכנתה של רוסיה ושותפתה האסטרטגית" (“Iran is considered Russia’s neighbor and strategic partner"). 

הרוסים עובדים לאט. הם הגיעו למזרח התיכון כדי להישאר, ומתכננים רחוק. הריקוד שהם רוקדים הוא מאוד עדין ומרדים, בכוונה, את קהל המאזינים. ראוי לשים לזה לב. לכן, מן הראוי להתייחס להצהרתו של סגן שר החוץ הרוסי ריבקוב כאילו נאמרה על ידי הברון מינכהאוזן בכבודו ובעצמו.

[בתמונה: ציור מספר גוזמאותיו של הברון, משנת 1896. נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי Gottfried Franz, והיא נחלת הכלל]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *