גרשון הכהן: המסר האוניברסלי הטמון בגאולת ישראל

[בתמונה: הנשיא, חיים ויצמן, בנאומו בכנסת. המסר האוניברסלי הטמון בגאולת ישראל... התמונה: לע"ם. הצלם אינו מוזכר]

גרשון הכהן

אלוף במילואים גרשון הכהן כיהן בתפקידיו האחרונים בשירות פעיל בצה"ל, כמפקד המכללות הצבאיות וכמפקד הגיס הצפוני. הוא פרש משירות פעיל בספטמבר 2014, לאחר 41 שנות שירות‏. בעל תואר שני בפילוסופיה ובספרות השוואתית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. נשוי ואב ל-3 ילדים.

*  *  *

ביום שני ה- 14 בפברואר 1949 נאם הנשיא הראשון, חיים ויצמן, בישיבה החגיגית הראשונה של הכנסת בירושלים, וראוי לשים לב לדברים שאמר: "יום גדול היום הזה בחיינו. אל ייחשב הדבר לנו ליהירות יתרה אם נאמר, כי יום גדול הוא גם בחיי העולם. .. אם אנחנו... העם המדולדל והנדכא זכינו למעמד זה, יש תקווה לאחריתם של כל הנושאים נפשם לדין צדק".

התפיסה הזו של המסר האוניברסלי - הטמון בגאולת ישראל - אינה חדשה ושורשיה נעוצים עוד ביציאת מצרים.

מנקודת מבט זו, מי שמתנגד לגאולת עם ישראל בארץ אבותיו, מתנגד לבשורת הגאולה שעם ישראל מביא לכלל האנושות. זה כולל, קודם כל, את אלה באירופה ובארצות הברית, בכללם יהודים נאורים, במגמת BDD וג׳יי סטריט.

רק אחריהם באים אויבי גאולת ישראל המוסלמים. להם יש עניין רציני אתנו ואני מכבד מאוד את מאבקם. המוסלמים הנאבקים בנו יודעים שארץ ישראל היא המפתח לגאולת האנושות, ומתאמצים שהגאולה הזו תהיה ברוח האסלאם.

לכן, הציב דוד בן גוריון את רעיון הגאולה, הלאומית והכללית, כמצפן לדרכו; והיה מקור השראה למנהיגים אסלאמיים כחסאן אל בנה הסוני והאייטולה חומייני השיעי.

מנהיגי הדור שלנו, באורח דיבורם, נטשו את השימוש במושג הגאולה הם עוסקים בכאן ועכשיו - ללא מבט אל תקוות וחזון הגאולה - כמו בבשורת ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט: ״נהייה מדינה שכיף לחיות בה״. כל עוד ימשיכו בהסתייגותם מבשורת הגאולה, הם יהיו נטע זר במרחבי הארץ הקדושה!

[מקור התמונה: פייסבוק]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *