אלעד רזניק: זוועה אסטרטגית!

[התמונה: צילום מסך מכתבת abc]

ניתן למנות שלוש סיבות להוצאת החיילים האמריקאים מסוריה: פוליטית, גאו-אסטרטגית וכלכלית

הסיבה הפוליטית

ההפסד הרפובליקני בבחירות לקונגרס מצביע על קשיים עצומים במימוש פרויקט הגדר על הגבול עם מקסיקו. הנשיא האמריקני, דונלד טראמפ - שכבר הוכיח שבניגוד לפוליטיקאים אחרים, הוא שוקד על מימוש הבטחות הבחירות שלו - צריך הישג פוליטי חליפי. הוצאת החיילים האמריקאים מסוריה מהווה מימוש נוסף של הבטחת בחירות, שתשווק כהישג שווה ערך לבניית גדר הגבול.

הסיבה הגאו-אסטרטגית

להערכתו של טראמפ, הנוכחות האמריקאית בסוריה היא מיותרת ואיננה משרתת את האינטרס האמריקאי בזירה. נוכחות הכוחות האמריקאים בחלק הכורדי מייצרת חיכוך קבוע עם הטורקים, ומערערת את שלמות ברית נאט"ו. הערכה האמריקאית היא שהרוסים עומדים לפני הרפתקאות נוספות באוקראינה; ולכן, יש חשיבות לשמירה על ברית נאט"ו, שטורקיה מהווה חלק ממנה. את המחיר ישלמו, מן הסתם, הכורדים...

[במפה: חלוקת סוריה בין הכוחות הפועלים בה. המקור: אטלס ויקיפדיה]

הסיבה הכלכלית

הנוכחות האמריקאית בסוריה מחייבת השקעות בתשתית, והופכת את ארה"ב למחויבת לשיקום המדינה הסורית. הוצאת הכוחות האמריקאים מסוריה תביא להקטנת החשיפה הזאת. ההחלטה על הוצאת הכוחות מעידה על כך שטראמפ יענה לבקשת הסנאט ויקטין / יפסיק את המעורבות האמריקאית בתמיכה לסעודים במלחמתם בתימן. 

עבור ישראל זוהי זוועה אסטרטגית!

נסיגת החיילים האמריקאים מסוריה מבשרת על התחזקות ציר רוסיה - סוריה - איראן (רס"א) במרחב, והמשכם של תהליכי ההתבססות האיראנית ביתר שאת, עם ההשתלטות על מעברי הגבול היבשתיים והבחירה הצפויה של כוחות ה- SDF בחיים (ה- SDF הם הכוחות הסוריים הדמוקרטיים: ברית צבאית, המורכבת מלוחמים כורדים, ערבים, אשורים, ארמנים, טורקמנים וצ'רקסים - הפועלים במסגרת מאבק משותף כנגד ארגוני הטרור המדינה האסלאמית ותחריר א-שאם - כחלק ממלחמת האזרחים בסוריה). זה יבטיח שת"פ עם השלטון המרכזי בסוריה; וכל זה קורה וימשיך לקרות תחת הכתבות רוסיות.

להזכירכם, רוסיה היא בעלת בריתה האסטרטגית של איראן לא של ישראל. בבחירה בין האינטרס הישראלי לזה האיראני-רוסי במרחב בוחרת רוסיה מאז ה 30 לספטמבר 2015 באינטרס האיראני-רוסי. 

הפסקת שיתוף הפעולה עם כוחות הקואליציה הסעודים מבטיחה את פניית הסעודים לרוסיה לצורך אבטחת האגף הסעודי מפני האיראנים והגעה להפסקת אש תחת התנאים וההכתבות הרוסיים. 

הפסקת האש בתימן מבטיחה את המשך ערעור מעמדה של ארה"ב במדינות המפרץ ואת ההתכנסות של כל האזור אל עבר התכתיבים הרוסיים. מעתה אל תאמרו עסקות המאה של טראמפ - אימרו עסקת המאה של פוטין! 

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי Stevebidmead לאתר Pixabay]

לישראל אין סיבה לדאגה (חחח...) ע"פ ההצהרות של ראש הממשלה שר הביטחון הרמטכ"ל ראש אאגף המודיעין ומפקד חיל האוויר. על פיהם, כבר במהלך חודש מאי 2018, השמדנו את ההתבססות האיראנית בסוריה. 

מקסימום גם אחרי התקיפה הבאה תישלח שכבת ההנהלה החיל אווירית לאולפני הטלוויזיה ובאומץ בל יתואר תספר, על הישגי המערכה...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *