סנוב, בחתונה חברתית כבר היית?

[בתמונה: טקס החופה יכול להיות דתי או אלטרנטיבי לפי אמונותיכם ורצונותיכם. שימו לב לחלק הפנימי של החופה. פרטים בהמשך...]

[לקובץ המאמרים על מורכבות האהבה, לחצו כאן]

בעידן החתונות הפלצניות והגרנדיוזיות - שהופכות מחד גיסא, זוגות 'מאושרים' לבעלי חוב, כבר ביום הראשון לתחילת חייהם האמתיים; ושמאידך גיסא, מחייבות את האורחים בקנס כספי גבוה - ולאחר קריסת חברת איזיווד - שהבטיחה לכלות ולחתנים ישועה והכזיבה - חתונה חברתית יכולה להיות האור שבקצה המנהרה...

אודה על האמת, הודעתם של בני ואהבת חייו - שאין להם כוונה להיגרר לחתונה קונבנציונלית, והם מתחתנים בחתונה חברתית - טלטלה אותנו, הזקנים, לא מעט. אנחנו - שלכודים בדפוסי התנהגות חברתית מקובעים - ובסבך מחויבויות חברתיות היינו מלאי חששות. היום, אחרי, מצאנו שילדינו לימדו אותנו שיעור חשוב בניעור פרדיגמות ישנות...

המרשם הפרוס פה לפניכם הוא תוצאה של ההתנסות האישית שלנו וגם הלקחים שהופקו במהלכה. ואם עוד לא הבנתם - אחרי כל ההסתייגויות והחששות לפני - אנחנו ממש ממליצים!!!

נתחיל מהרציונל: שתי מטרות לחתונה החברתית כמו שאני מבין אותה:

  • האחת: לעצור את בזבוז הכספים הסיטוני המטורף שמחייבת חתונה בימינו - גם מצד המתחתנים, וגם מצד המוזמנים, ולהתכנס לאירוע שפוי, ושונה מהחגיגות הבנליות, הרגילות.
  • השנייה: להפוך את החתונה לאירוע שבו המשפחה והחברים הם שותפים ממש בהכנה, ולא מוזמנים בלבד; ודרך זה, להפוך אותה לחוויה מרגשת יותר.

מרכיבי החתונה החברתית

אין מרשם אחד לחתונה חברתית. יש קובץ אפשרויות שאתם יכולים לבחור מתוכם את שנוח לכם, וגם להמציא עוד אפשרויות ולשתף עבור אלה שאחריכם. אמנה פה חלק נכבד מהאוסף הזה, לפי סדר החשיבות שלי:

בחרו מארגן/ת מנוסה לחתונה

גורם חשוב בהצלחת החתונה הוא המארגן/ת. מדובר באדם שאמון על הקונספט, שמקושר למקומות שבהם ניתן לערוך את החתונה ולספקים שונים. ניתן להזמין גורמים שונים (די ג'יי, צלם עורך החתונה ועוד ועוד). דרכו וגם בלעדיו. יתרונו העיקרי בניהול יום החתונה מחד גיסא; ובהיותו תעודת ביטוח לכל תקלה אפשרית מאידך גיסא.

היו כבר מצבים שחתונה הועתקה בימים האחרונים ממש מסיבות אובייקטיביות, או שאחד מאנשי המקצוע שהוזמן הבריז. ברגעים כאלה מתגלה המארגן כנכס ממש... זו תעודת הביטחון שלכם בדרך לחופה. אל תוותרו עליה!

ותרו על מחויבויות חברתיות. הזמינו רק את אלה שיתייפחו כשהם רואים אתכם מתחת לחופה

בעידן הילדים - שעושים רק מה שהם רוצים - יש תירוצים בשפע לוותר על מחויבויות חברתיות, ולהקיף את החתן והכלה רק באנשים החשובים להם באמת. כלל אצבע: וותרו על אלה שלא ממש יתרגשו כשתהיו מתחת לחופה...

אז נכון. כואב לעתים לוותר על חלק מהאורחים, אבל זכרו, שככל שהחבורה הומוגנית יותר, החתונה מרגשת יותר בהתאמה; ככל שכמות האנשים קטנה יותר, גדלה הגמישות בבחירת מקום החתונה (שתוכלו לבחור לבד, ותוכלו לבקש מהמארגן/ת... להציע לכם אפשרויות).

פתחו אתר לחתונה, חודשיים לפני

כיוון שהחתונה היא חברתית, חשוב לעדכן את יקיריכם בהכנות (את רמת הפירוט תבחרו אתם).

מרכיב חשוב בהכנות היא טבלת האוכל, שאלה מחבריכם שרוצים, יוכלו לבשל לחתונה (על סוגיית האוכל ראו בהמשך).

מרכיב חשוב נוסף הוא חברים המבקשים כחלק מהמתנה שלהם להכין קטעי שירה, דיבור, ולסייע בהכנות לחתונה (ראו בהמשך).

לפה תוכלו גם לצרף, בזמן אמת, תמונות מההכנות לחתונה. הנה למשל, במקרה הפרטי שלנו החליטו הכלה והחתן להצטרף לסדנה שבמהלכה הם מכינים את טבעות הנישואים שלהם בעצמם במהלך הכנת טבעות הנישואין (ראו תמונה משמאל).

גם יקיריכם יוכלו להעלות לשם הגיגים ותמונות. למשל, את תהליך בישול האוכל לקראת...

נכון לבקש מהאורחים להעלות מתכונים מהמאכלים שיבשלו, לתועלת כולם. באופן כזה ימצאו אלה שטעמו ונהנו מהאוכל בחתונה, גם את המתכון, להכין בבית.

אל האתר יתנקזו גם כל התמונות שתצולמנה בחתונה ובהכנות לפני; ואתם יכולים לבקש מחבריכם שמצלמים במהלך החתונה, להעלות גם את התמונות הללו.

בערבו של יום תוכלו לגלות, שהאתר כולו מהווה מזכרת יוצאת דופן - גם לכם וגם ליקיריכם - לחתונה...

עודדו את המשתתפים ליזום מתנות לא שגרתיות

ההכנות לחתונה כזו רבות ומגוונות, וניתן להירתם ולקחת אחריות על חלק מהם, ו/או להציע שירותים אחרים כמו:

  • הכנה ותחזוק של אתר החתונה;
  • איפור ותסרוקת;
  • קישוט ועיצוב שולחנות;
  • צילום והסרטה;
  • די ג'י;
  • הכנת שירים ומערכונים;
  • הכנת עוגת חתונה; משורר, שמדפיס שירים קצרים לאורחים;

האורחים יכולים להציע עצמם לתפקידים השונים הללו - ולאחרי שעולים בראשם -כמתנת החתונה שלהם. לדוגמה:

סידור שולחנות:

לדוגמה: שיר לכל שולחן...

הכינו חופה משותפת

את הרעיון הזה נתנה לנו במתנה חברתנו, גוני שהין מצהלה, שחיתנה כך את שלושת בנותיה, ואנחנו מעבירים את הבשורה הלאה...

זכרו ששיתוף יקיריכם בחתונה אמור להיות מטרה מרכזית, ומה יותר מלהתחתן תחת חופה שהוכנה על ידי אלה שאוהבים אתכם באמת...

חודשיים לפני החתונה, חתכו "בד ערבי" (ניתן לרכזו בחנויות של עבודות יצירה) ל- 20 ריבועים של 40X40 ס"מ. זה יאפשר לכם לחלק את משימת הכנת החופה ל- 20 מיקיריכם. על הבד הערבי ניתן לצלם ו/או לרקום ו/או להדפיס ו/או להדביק כרצונכם.

את 20 היצירות הללו צריך לסדר בסדר האופטימלי מבחינתכם, ולהעביר לתופרת מומחית (במקרה שלנו, סינטיה מנווה זאב בבאר שבע), לשם חיבור החתיכות. צריך להזהיר: מדובר כאן בעבודת פרך... סינטיה עמלה עליו כשבוע בעבודה קשה. לאחר חיבור החתיכות היא חיברה את הבד הערבי לבסיס מ"בד סאטן", עם שוליים בארבעת הקצוות לשם חיבור למוטות במבוק. היצירה פרוסה לפניכם למטה (מטושטשת, לצערי, מטעמי הצורך לשמור פרטיות...):

[בתמונה: החופה נבנית מריבועי בד שחולקו בין החברים והמשפחה הקרובה, שהשקיעו בהם; וחוברו להם יחדיו לאחר מכן. הרעיון כולו של גוני שהין...]

את החופה מכינים כך, שהיצירות למטה ובד הסטאן למעלה (ראו את התמונה בראש המאמר). יפה, מיוחד, משתף ומרגש מאוד...

שמלת הכלה: גם חיסכון בכסף וגם מעשה טוב...

מכלתנו למדנו שניתן ללבוש שמלה מרשימה בלי יותר מידי הוצאות חד פעמיות, ותוך כדי עשיית מעשה חברתי נאות: היא פנתה לארגון רוח נשית, שם תורמים מעצבים שמלות יד שנייה; והכסף הולך לעזרה לנשים מוכות. בתום החתונה, היא תרמה את השמלה בחזרה להם, ובכך עשתה טוב פעמיים...

לדבריה, בשנה האחרונה לבדה, עשתה רוח נשית ארבע מאות אלף ש"ח לטובת נשים מוכות...

[להגעה לאתר 'רוח נשית', לחצו כאן]

החשש העיקרי של זקנים כמונו מחתונה חברתית: האוכל...

נקדים ומאמר, כי סוגיית כמות האוכל ואיכותו הייתה החשש העיקרי שלנו לפני החתונה, וזו התגלתה כיתרון עצום שלה. זה עובד וזה טעים יותר מחתונה רגילה... אזכיר עוד, שהאוכל בחתונה הוא עבור חלק מהאורחים מתנת החתונה (או חלק ממנה). עכשיו אפשר להמשיך:

[בתמונה: האוכל טעים יותר מבחתונה רגילה כי אנשים מבשלים בכמויות קטנות, משקיעים באוכל ושמים בו את הנשמה!]

באתר - שנפתח, כאמור, חודשיים לפני החתונה - יכולים המוזמנים לבחור מתוך הרשימה את שברצונם להכין, ולהירשם בהתאם (ראו דוגמת טבלה למטה). הם מתבקשים כל אחד מנה לשישה סועדים בלבד. כמובן שאפשר יותר. אחותי למשל, בהתלהבותה, הכינה כמות שיכולה הייתה להספיק לגדוד...

חלק מהאוכל המבוקש הוא כשר או גלאט כושר (הכל לפי המוזמנים לחתונה) ובמקרה כזה יש שולחן אוכל מיוחד עבורם.

בדרך כלל ההרשמה להכנת אוכל באתר נעשית בשני גלים: מיד כשהאתר עולה, ובימים האחרונים שלפני החתונה. הטבלה מאפשרת למארגן החתונה לדעת מראש על פערים אפשריים ולהשלימם (גם אז מדובר ברכישה של מצרכים בשוק ובבישולם על ידי הצוות, באופן שמוזיל עלויות למינימום). מארגן החתונה זמין לאורחים והם יכולים להתייעץ עימו לגבי האוכל והכמויות.

ביום החתונה קולט הצוות את האוכל מהמוזמנים:

 

[בתמונה: שולחן קליטת האוכל ביום החתונה. האוכל מועבר למטבח לחימום, לסידור בכלים נאים ולפריסה בשולחנות האוכל]

האוכל מועבר למטבח, שם מחממים אותו, פורסים אותו בכלים נאים ומזרימים אותו לשולחנות, כשעל כל צלחת מתנוסס שם המכין/נה, מה שמבטיח מן הסתם - אפילו עוד יותר - את העובדה שיהיה טעים ואיכותי...

[בתמונה: לכל צלחת יש שם...]

הכלים שבהם הגיע האוכל נרחצים במהלך החתונה, וימתינו נקיים לאורחים בסופה, להחזרה הביתה.

ואגב: כשהאוכל נעשה באהבה, אנשים אוכלים יותר.

אבל צריך להבין את השיטה: לא מדובר במנות סטנדרטיות. כל הזמן מוזרם אוכל לאולם ומדובר, כל פעם, באוכל שונה. לכן, בחתונה חברתית אכלו לאט ומעט כל פעם, ובדרקו כל העת את השולחנות, איזה אוכל חדש הגיע....

לכל המודאגים, כמונו, אדגיש: לא רק שאין מחסור באוכל, אנחנו לפחות נסענו הביתה עם ארבעה ארגזי אוכל ענקיים וגם אחרי שפיזרנו בין בני המשפחה את מה שנשאר, נותר לנו אוכל טעים עוד לזמן רב...

כמובן שהמארחים יכולים להוסיף על האוכל שמביאים האורחים, גם בר שייקים, משקאות, וגם גבינות ולחמים לשלב הראשון של החתונה, כשמגיעים ראשוני האורחים, והאוכל עיין לא נקלט והוצב על השולחנות.

 

פינת יצירה לילדים

 

הרעיון הוא שילדי האורחים הם חלק בלתי נפרד מהחתונה, ואין שום רצון להעמיס על הוריהם מעמסה נוספת של ביביסיטר וסידורים מיוחדים.

לכן, הוכנה פינת יצירה מיוחדת לילדים, עם חוברות יצירה, צבעים טושים ושולחנות עבודה.

בתמונה משמאל: ערכת צביעה שהוכנה לכל ילד, עם חוברת עבודות מחד גיסא; וטושים וצבעים מאידך גיסא...

לסיכום

אין ספק שאם מחפשים פתרון שיאפשר לכם חתונה יפה ומרגשת; ויחד עם זאת שפויה, לא צעקנית וזולה יחסית, חתונה חברתית היא הפתרון.

ואם עדיין יש לכם ספיקות - כמו שהיו לנו (ברור שכן...) - בקשו ממארגן/ת החתונה לבקר במספר חתונות חברתיות, כדי לחוש ולהטמיע את הקונספט.

סביר להניח, שלא תתחרטו!

[בתמונה: חתונה חברתית. התמונה טושטשה מעט על מנת שלא לפגוע בפרטיות החוגגים...]

[לקובץ המאמרים על מורכבות האהבה, לחצו כאן]

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *