אלעד רזניק: על כסת"ח ודברים שנדבקים לישבן

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי 3dman_eu לאתר Pixabay]

שבע שנים אחרי המהומה הגדולה של פרשת סא"ל במיל' בועז הרפז והמסמך המזויף, סיכם הרפז עם הפרקליטות על עסקת טיעון, שבמהלכה הוא יירצה 220 שעות לתועלת הציבור... ההר הוליד עכבר (מעניין למה...)!

מסמך הרפז הוא מסמך מזויף שנחשף בתוכנית "אולפן שישי" של חברת החדשות של ערוץ 2, בשנת 2010, ובו הנחיות לבניית תדמית חיובית לאחד המועמדים לכהונת הרמטכ"ל, האלוף יואב גלנט, תוך הכפשת אחרים (ויקיפדיה: מסמך הרפז).

המסמך, שמגולל על פני דף נייר בודד (בשני צדדיו; ראו תמונת הדף הקדמי משמאל) ושגילויו ברבים עורר סערה ציבורית, התגלה כמזויף, ובכך רק גברה הסערה עקב המעשה החמור של זיופו וחוסר הבהירות לגבי השתלשלות האירועים סביבו (ויקיפדיה: מסמך הרפז).

[בתמונה משמאל: חלקו הקדמי של מסמך הרפז. אנו מאמינים כי אנחנו עושים בתמונה שימוש הוגן]

המסמך, שנכתב בתקופה שבה שררה מתיחות רבה בין שר הביטחון אהוד ברק ולשכתו לרמטכ"ל גבי אשכנזי ולשכתו, הוביל לסכסוך בין שר הביטחון לרמטכ"ל, שחשדו זה בזה כי המסמך נכתב בהוראתו של השני (ויקיפדיה: מסמך הרפז).

מקורביו של הרפז הבהירו בעבר כי אם יוגש כנגדו כתב אישום, הוא "יצעיד את צמרת צה"ל ומשרד הביטחון אל בית המשפט". אין ספק שמה שהרפז יודע, מדיר שינה מעיניהם של רבים, שהיה ברור שיעשו הכל כדי שהדברים הללו לא יעלו בבית המשפט, והעניין ייסגר בשקט, ''מתחת לרדאר'...

רוצים לדעת איך תיגמר פרשת הצוללות? תסתכלו על הסדר הטיעון עם הרפז! אבל, למה להתפלא? יש כאלה שלא נדבק להם שוב דבר לתחת... 

הודעת הפרקליטות גרסה כך: "ההחלטה על הגעה להסדר התקבלה בגלל שיהוי של יותר מארבע שנים בהגשת כתב האישום נגד הרפז ובשים לב לכך שהנאשם סבל לאורך אותן שנים מנזקי החקירה ועינוי הדין כאילו הורשע כבר - גם על דרך של הוצאתו ממרשם אגף הפיקוח על היצוא הביטחוני של משרד הביטחון (שמנע ממנו לעסוק בעיסוקו) וגם על דרך של ביטול ויזה לארצות הברית, וגם בנסיבות רפואיות משפחתיות".

נו טוב...

מקורות והעשרה

.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *