אלעד רזניק: על חוצפה והבנייה פוליטית…

[לציוץ הטוויטר של חדשות 10, המפרש את האירוע - שבין חברי הכנסת חזן לגלאון - לחצו כאן]

עברו של אורן חזן הופך אותו בושה לכנסת ישראל, ובושה למדינת ישראל שבבית הנבחרים שלה יושב אדם שכזה. אבל, משעה שנבחר לכנסת ישראל בהליך דמוקרטי היחס אליו מצד חברי הבית האחרים חייב להיות יחס מכבד, כמו אל כל חבר כנסת אחר 

התדמית של אורן חזן, דמותו הצבעונית, המוניטין שהוציא לעצמו כעושה צרות מקצועי ועיסוקיו בעבר, גורמים לחברי הכנסת לזלזל תמידית בכבודו.

לפני שהטיח חזן בחה"כ אילן גלאון שהוא "חצי בן אדם"; אמר לו חה"כ גלאון: "עליך הייתי כותב את הגולם מפראג, רק שהוא הקדים את תקופתו".

[משמאל: ציור של הגולם ומהר"ל. בגרסה זו כתובות האותיות "גלם" על מצחו (הכוונה: "גולם" בכתיב חסר). התמונה היא נחלת הכלל]

על פי המסופר, הגולם שימש את יוצרו כשליח נאמן והטיל אימה על מפיצי עלילות דם נוראות נגד היהודים. מדי ערב שבת נהג הרב להוציא את רוח החיים מתוך הגולם מחשש פן יחלל זה את השבת, והגולם היה מוטל כגוש חומר עד צאת השבת.

באחד מימי השישי שכח הרבי להוציא ממנו את רוח החיים, והגולם חילל את השבת וסיכן את הגויים שחיו בעיר. הרב רדף אחריו והשיגו מחוץ לפתח בית הכנסת העתיק "אלטנוישול" בפראג. שם הוציא ממנו את רוח החיים, והגולם התנפץ לרסיסים.

על מצחו של הגולם היו חקוקות האותיות "אמת", וניטרולו התבצע על ידי מחיקת האות א' כך שהכיתוב הפך ל"מת". לפי האגדה נותרו שרידי גופו מונחים בעליית הגג של בית הכנסת עד ימינו אלה.

האמירה של חזן מכוערת מאוד, האמירה של הקדוש המעונה גלאון מכוערת לא פחות. 

ההבניה הפוליטית תגרום לאנשים לגנות את חזן ולתמוך בגלאון

בעיני דבריהם דוחים במידה שווה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *