פוליטיקה ומדינאות כסדרת טלוויזיה…

 

[בתמונה: הפוסטר שצייץ דונלד טראמפ בטוויטר. למקור: לחצו כאן]

למי מאיתנו אין סדרה אחת לפחות שהוא מכור לה? הסדרות הללו ממכרות, כיוון שבניגוד לסרט - שראינו ושכחנו - הן מלוות אותנו שנים, ונהפכות לחלק מההוויה שלנו. עם השנים נגמרת היצירתיות של המחברים והרמה פוחתת. אבל, הקשר שפיתחנו לדמויות חזק מכל עלילה, ואנו לא מוותרים ולו על פרק אחד...

אפשר לאהוב את נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ ואפשר לשנוא אותו... אבל, אין כל ספק באשר לגאונות התקשורתית שלו; וליכולתו לתת פרשנות שונה למושגים כמו: פוליטיקה או מדינאות.

הוא יודע שאנשים רבים סולדים מפוליטיקה ואחוזי ההצבעה בבחירות אינם גבוהים.

אבל, אם פוליטיקה ומדינאות היא סדרה טלוויזיונית מותחת, אזי צופים רבים יתמכרו, וביום הבחירות, ידאגו להצביע, כדי לוודא, שהסדרה תשודר גם בעונה הבאה... ואם כבר סדרה - מה טוב יותר מסדרת האסטרטגיה הגאונית, 'משחקי הכס'? לכן הפוסטר מעוצב כחלק מסדרה זו (השוו בין לוגו הסדרה המקורית למטה, לפוסטר של טראמפ למעלה...)

[בתמונה: הלוגו של הסדרה: 'משחקי הכס'. התמונה נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי Cyanide Studio. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 3.0]

קסאם סולימני קופץ על המציאה...

דומה שמפקד כוח 'אל קודס' האיראני, קסאם סולימני, הבין מיד את הפוטנציאל. שהרי, גם באיראן מתמכרים הצופים לסדרות, וכדאי לספק להם את הגיבור שלהם, שישדרג מאוד את הפופולריות שלו (בתקווה שלא יהיה זה שדרוג מוגזם, שירגיז את המנהיג העליון חמינאי. הוא הרי לא בדיוק צופה בסדרות בטלוויזיה, אבל רגיש לכאלה שצוברים עוצמת-יתר...).

סולימני בחר שלא להיגרר ולענות בטוויטר (רשת המשמשת בעיקר סלבס ואנשי תקשורת); אלא לבחור ברשת החברתית של הצעירים, באינסטגרם, שבנויה בדיוק על אותו סגנון, לפיו המשתמש יכול לבחור אחרי אילו אנשים הוא רוצה "לעקוב" וכך לראות את התמונות והסרטונים שהם משתפים בדף הבית (הפיד) שלהם.

כמו הפוסטר של טראמפ, גם התשובה מעוצבת בסגנון סדרת הפנטזיה הטלוויזיונית, 'משחקי הכס'...

[הפוסטר הנגדי ששיגר סולימני באינסטגרם. למקור, לחצו כאן]

אבל, שימו לב להבדלים...
  • רקע הפוסטר של טראמפ בהיר ושל סולימני כהה (יצירת ניגודיות).
  • מבטו של טראמפ ממריא לשמים; בעוד סולימני מתבונן בצניעות כלפי מטה (לשון המעטה - Understatement), שמתאימה יותר לפרדיגמת החשיבה של בני עמו, וגם חזקה יותר בעוצמה המאופקת שלה.

טראמפ מצא לו יריב שאיננו נופל ממנו!

האבחון הארגוני של משמרות המהפכה - המשתקף מתוך דו הקרב הזה - אינו מבשר טובות למערכת הביטחון הישראלית (בעצם, לכולנו...), המצויה בקיפאון (סטגניצה). היא מלמדת על מערכת תזזיתית ומגיבה, שיודעת לתפקד היטב על סף הכאוס, יצירתית, ששה אלי אתגר ורואה בכל איום הזדמנות...

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *