יאיר רגב: קצרין הפכה ל"טווין פיקס" הישראלית

[בתמונה: טווין פיקס המקורית. התמונה היא צילום מסך. אנו מאמינים שאנו עושים בה שימוש הוגן]

[לקובץ המאמרים על רצח תאיר ראדה, לחצו כאן]

עו"ד יאיר רגב הוא קצין משטרה בגמלאות, שמילא תפקידים רבים במערך החקירות והמודיעין. בין היתר שימש כעוזר לראש האגף לחקירות ולמודיעין, ראש מפלג חקירות כלכליות וביטחוניות ביאחב"ל, ראש לשכת החקירות במרחב השפלה ועוד.

רגב ניהל מספר רב של חקירות - בישראל ובחו"ל - כנגד ארגוני הפשיעה הפעילים בישראל, ופענח מקרי שוד ורצח רבים.

הוא משמש כיום כעורך דין פרטי (משרד עורכי-דין‏ יאיר רגב ושות'); וכמרצה בסוגיות של חוק ופשיעה.

.

*  *  *

מדהים לקרוא שוב את הכתבה המטלטלת כל אדם הגון... קצרין הפכה ל"טווין פיקס" הישראלית... תאיר ראדה בת ה-13 נרצחה ב-6.12.06 באמצע היום, בתא שירותים בבית ספרה "נופי גולן" בקצרין, באכזריות וסתמיות שהדהימו מדינה שלמה.

רומן זדורוב, עובד בבית הספר, נעצר אחרי כשבוע הודה ברצח ואז חזר בו מההודאה. הוא הורשע בשלוש ערכאות, האחרונה בבית המשפט העליון בדצמבר 2015. באחרונה הגיש זדורוב בקשה לקיים דיון נוסף בעניינו.

אבל גם הרשעה שלישית לא הרגיעה ציבור גדול של ישראלים, שמהרגע הראשון התקשה להאמין כי זדורוב הוא הרוצח. התפיסה -לפיה זדורוב הוא קרבן של המשטרה ושל הפרקליטות ושהודאתו הוצאה ממנו בכוח - הכתה שורשים.

תיאוריות שונות ("תיאורית החברות", "שלושת הטרמפיסטים" ועוד) צצו לאורך השנים, נבדקו והופרכו – ואז צצו מחדש. קצרין הפכה בדמיון הישראלי למעין "טווין פיקס" מקומית, עיירה קטנה שהרשע זורם בה מתחת לפני הקרקע עד שעלה משם ולקח את חייה של נערה אחת.

היעדר מניע ואקראיות המעשה האלים עוררו ספקות בלב רבים, בראשם אילנה ראדה, אמה של תאיר.

הסירוב שלה להכיר באשמת זדורוב היא כנראה המנוע, שממשיך להפעיל מאות אנשים המאמינים כי מדובר בעיוות הצדק הגדול שידעה מדינת ישראל.

[לקובץ המאמרים על רצח תאיר ראדה, לחצו כאן]

4 thoughts on “יאיר רגב: קצרין הפכה ל"טווין פיקס" הישראלית

  1. ועכשיו, אל תוך המרק המעופש שבישלו המשטרה הפרקליטות בתי המשפט המחוזי והעליון נפלה שערה ארוכה הנושאת גנום מיטוכונדריאלי זהה לגנום של א.ח. חברה של א.ק, מה שהיו עד עכשיו סיפורי מכשפות ורוחות הפך למציאות קשה.
    הגנום המיטוכונדריאלי, להבדיל מן הדנ"א הרגיל, אינו מספק זיהוי כמעט ודאי של פרט, אלא של עץ משפחה.
    לתא השירותים של בית הספר מרום הגולן בקצרין, לגופתה השחוטה של תאיר ראדה, התגנב עץ המשפחה של א.ח., שכנראה את הבגד שלו לבש/ה הרוצח.
    כשסיפר א.ח. למשטרה את מה שסיפרה לו חברתו א.ק, המשטרה עצרה אותו ל-11 ימים, ולטענתו במהלך ימי המעצר הללו, הפצירו בו השוטרים לחזור בו מן הסיפור המפליל את א.ק…
    מה הסיכוי שזדורוב יזכה למשפט חוזר???

  2. להוסיף ש…
    בשנת 2012 בעת הכנת נימוקי הערעור פנה עו"ד ירון פורר בשם מר א"ח. א"ח ביקש למסור מידע, כי מי שהיתה בת זוגו באותה עת התוודתה בפניו כי היא שרצחה את תאיר ראדה ז"ל. על פי עדותו של א"ח, בת זוגו הציגה בפניו בלילה שלאחר האירוע בגדים וסכין מגואלים בדם שבהם השתמשה לדבריה לצורך ביצוע הרצח.
    יצויין כי בעת הרצח היו השניים תושבי קצרין, וכי בת הזוג, שהיתה אז כבת 20, למדה בעברה בבית הספר "נופי גולן" שבו בוצע הרצח. עוד סיפר א"ח כי בת הזוג האמורה, אף על פי שמעולם לא טופלה או אובחנה, סבלה מהפרעה של רצון עז להריח דם אדם, לחתוך אנשים ולהוציא את אבריהם הפנימיים.
    הסניגוריה פנתה באופן מיידי לפרקליטות המדינה בבקשה לפתוח בחקירה דחופה. חקירה כזו אכן נפתחה על ידי המשטרה. א"ח הוזמן לעדות וגולל את גרסתו בפני חוקרי המשטרה. בת הזוג נעצרה כחשודה והכחישה את הדברים מכל וכל. היא תלתה את עדותו של א"ח בפרידה טעונה שלהם שאירעה לאחרונה.
    בשלב מוקדם יחסית של החקירה נעצר א"ח על ידי המשטרה והוחשד כחשוד ברצח וכן בביצוע עבירות כלפי בת זוגו ובחשד למתן עדות שקר בעניין הדברים שמסרה לו בת הזוג ביחס לרצח תאיר ראדה. א"ח עמד על גרסתו למרות שהיה עצור משך ימים רבים.
    במהלך החקירה הסתבר כי עדותו של א"ח ביחס להפרעה בה לוקה בת הזוג היא נכונה. הכחשתה היתה שקרית. המשטרה לא הצליחה להפריך את עדותו של א"ח, והוכח כי נפלו פגמים בחקירה שבוצעה. נראה כי מטרת החקירה היתה לקעקע את עדותו של א"ח ולא חקירה לגילוי זהות הרוצח.

  3. הציבור לא קיבל את ההרשאה מכיוון שהציבור בצדק איבד את אמונו במשטרה, בפרקליטות ובשופטים (להלן "המערכת").
    לי אישית אין כל ספק שהנאשם חף מפשע והוא סובל רק בגלל שה"מערכת" שומרת על עצמה ונלחמת בכל עצמתה ובכל מחיר ע"מ להוכיח שהיא בצד הנכון והצודק.
    כעובד ה"מערכת" לשעבר מכיר זאת באופן אישי – גם אני נלחמתי למען הצדק – הצדק של ה"מערכת".

  4. לאור הבדיקות שנעשו ולשיטתך הופרכו כדאי אולי שייבדקו שוב!!
    הציבור מסרב להאמין כיוון שלא סופקו הוכחות חד משמעיות אלא ההיפך
    לכן הבדיקות יימשכו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *