אלעד רזניק: מתי הם ילמדו?

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי johnhain לאתר Pixabay]

דונלד טראמפ והתקשורת הישראלית, טייק 751...

 אחשדפרני התקשורת הישראלית חוגגים כבר על קץ הנשיאות של דונלד טראמפהטיעונים שלהם? הם נסובים סביב עסקת טיעון עתידית של מנפורט או כהן:

  • פול מנפורט, מנהל הקמפיין של טראמפ הורשע בהתחמקות מתשלום מס בגין דוחות מס כוזבים שהגיש בין השנים 2010 - 2014. בנוסף, הוא הורשע בשתי עבירות של הונאה, הקשורות להלוואה שלקח בסך 3.4 מיליון דולר מ- Citizens Bank; והלוואה של מיליון דולר שלקח מ- Bank Of California, באותן שנים.
  • מייקל כהן עורך הדין של טראמפ חתם על עסקת טיעון, שרוב ענינה הוא עסקי המוניות שבבעלות משפחתו, והלוואות שהוא לקח מבנקים בגין אותם עסקים. חוץ מזה, יש עבירה על מימון מפלגות ותשלום "דמי שתיקה" לשתי כוכבניות פורנו. הבעיה היחידה שתשלום דמי שתיקה - או למעשה רכישת זכות הקניין על הסיפור מעיתון שרכש אותו מהכוכבנית - זו לא עבירה בכלל בארצות הברית. 

השאלה היחידה היא, אם היה שימוש בכסף ציבורי לצורך הסיפור הזה, והטענה הזאת לא נשמעת. 

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי geralt לאתר Pixabay]

בארצות הברית, עסקאות הטיעון נערכות לפני המשפט, והנאשם מגיע לעסקת הטיעון כאשר הוא מודה, והתביעה ממליצה על קבלת העסקה. אם לפול מנפורט היה מידע שיכול לסבך את הנשיא הוא לא היה בוחר לעמוד למשפט, אלא היה חותם על עסקת טיעון. העובדה שלא נהג כך, מצביעה יותר מהכל על כך, שאין לו מידע שיכול להפליל את הנשיא בשום דבר.

מייקל כהן, עורך הדין לשעבר של הנשיא חתם על עסקת טיעון. אם היה לו מידע מזיק יותר בהתייחס לנשיא, הדבר היה מקבל ביטוי בעסקת הטיעון, וצפי הזמן שלו בכלא היה קטן מ 3 - עד 5 שנים.  מה עם האשמות על שימוש בתרומות לקמפיין לצורך תשלום דמי שתיקה לשתי כוכבניות הפלייבוי? כדאי לזכור שטראמפ מימן כ 60% מהקמפיין שלו עם כסף שהוא הביא מבית. בקיצור מהדג המסריח הזה לא יצא שום דבר... 

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי mohamed_hassan לאתר Pixabay]

מה כן תהיה התוצאה של כל הסיפור הזה?

התוצאה תהיה חיובית לטראמפ. בבחירות האמצע יש, בדרך כלל, ירידה מורגשת באחוז ההצבעה, והמפלגה שהפסידה בבחירות מביאה יותר מצביעים לקלפי. בבחירות הקרובות, הצפי של כולם הוא שהרפובליקנים יצליחו להגדיל את הרוב בסינאט, אבל יפסידו את הרוב שיש להם בבית הנבחרים.  האשמות השטותיות הללו וה'היפ'' התקשורתי סביב כלום, יכניסו דרייב אדיר ללמערכת הרפובליקנית, יעלו את מספר המצביעים הרפובליקנים בבחירות האמצע, מה שישאיר גם את בית הנבחרים בידיהם.  הדברים המהותיים באמת - הפיטורים של סטרוק והעמדה הצפויה שלו לדין; ההחלטה הצפויה בדבר העמדה לדין של מקייב, והסרת הסיווג הביטחוני מבכירי ממשל אובאמה לשעבר, זוכים לאפס כיסוי בתקשורת הישראלית. בעיני זה מדהים, כיוון שזה סיפור גדול יותר מווטרגייט. 

[להרחבה על סטרוק, מקייב וה'קנוניות בוושינגטון', לחצו כאן]

ואללה אנשי תקשורת... אחרי 750 הפעמים הקודמות, עוד לא למדתם?

בקיצור, להערכתי אין סיבה להתרגש!

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *