יאיר רגב: למה היא מגורשת?

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי amykins לאתר Pixabay]

עו"ד יאיר רגב הוא קצין משטרה בגמלאות, שמילא תפקידים רבים במערך החקירות והמודיעין. בין היתר שימש כעוזר לראש האגף לחקירות ולמודיעין, ראש מפלג חקירות כלכליות וביטחוניות ביאחב"ל, ראש לשכת החקירות במרחב השפלה ועוד.

רגב ניהל מספר רב של חקירות - בישראל ובחו"ל - כנגד ארגוני הפשיעה הפעילים בישראל, ופענח מקרי שוד ורצח רבים.

הוא משמש כיום כעורך דין פרטי (משרד עורכי-דין‏ יאיר רגב ושות'); וכמרצה בסוגיות של חוק ופשיעה.

.

*  *  *

אותי זה מקומם, מה אתכם?

קטינה בת 10 שנולדה בישראל, בת לאזרחית מהפיליפינים ולאב ישראלי, שנפטר, עומדת להיות מגורשת בעקבות אימה. 

נפסק כי אכן, הקטינה, גדלה כאן כל שנות חייה, ומעולם לא ביקרה בפיליפינים; אולם, לא הונחה תשתית עובדתית המצביעה, ולו באופן לכאורי, על קושי מיוחד ויוצא-דופן, או על נזק חמור שייגרם לקטינה אם תלך אחרי אמהּ למדינת מוצאה של האם. הקשר עם הסבא והסבתא והדודים וכד' לא מצדיק מתן מעמד מיוחד...

אמה, אזרחית הפיליפינים, נכנסה לישראל בשנת 2001 ברישיון עבודה כעובדת בענף הסיעוד. בשנת 2007 הכירה אזרח ישראלי ומקשריו עמו נולדה הקטינה ילידת 2008. 

יצוין כי האב נפטר בשנת 2010. מנכ"ל רשות האוכלוסין דחה את את בקשת האם לקבלת מעמד בישראל, מטעמים הומניטריים, למרות שהיא עובדת וחייה בישראל כבר 17 שנים תמימות. 

גם בית-הדין לעררים - לפי חוק הכניסה לישראל, תשי"ב-1952 - דחה את בקשתה של האם. לטענת האם, על המדינה להעניק לה מעמד בישראל, וזאת נוכח עקרון טובת הילד ומאחר והיא אמא לקטינה בת 10 שהיא אזרחית ישראלית, והיא רוצה לגדול ולהתבגר בארץ בה נולדה ונמצאת משפחת אביה, הבקשה היא למעמד, לפחות עד שהקטינה תסיים שירות בצה"ל.

ביהמ"ש לעניינים מנהליים דחה את הערעור ופסק, שעקרון טובת הילד הנו ערך מרכזי בשיטתנו המשפטית, אולם רק נסיבות הומניטאריות יוצאות-דופן יצדיקו מתן מעמד זמני.

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי geralt לאתר Pixabay]

באמת?

הקטינה, אזרחית המדינה, היא כיום כבת 10. היא נולדה בישראל ועברית היא שפתה. היא גדלה כאן כל שנות חייה, והיא לומדת במערכת החינוך הממלכתית בישראל. כמו כן, הקטינה מעולם לא ביקרה במדינת המוצא של אמהּ (הפיליפינים). בהתחשב בכל אלה, ניתן בהחלט להניח כי המעבר של הקטינה למדינת המוצא של האם, לא יהיה קל עבורה נוכח הקשיים האינהרנטיים הכרוכים במעבר ממדינה למדינה.

סוף דבר

לא הוכחו נסיבות יוצאות-דופן המצדיקות חריגה מהכלל, לפיו אין בעצם אזרחותה הישראלית של הקטינה כדי להעניק מעמד לאמהּ. הערעור נדחה. על האם לעזוב את ישראל לא יאוחר מיום 3.10.2018.

[עמ"מ (מנהלי ירושלים) 28607-11-17 פלונית ואח' נ' מדינת ישראל - רשות האוכלוסייה וההגירה. ניתן ביום 25.7.18]

2 thoughts on “יאיר רגב: למה היא מגורשת?

  1. כול הטענות שלכם בעד השארתם בישראל אינן רלוונטיות לדיון. או שיש חוק בישראל- או שרק אנרכיה לפי תחושת הבטן,
    זה שיודעת עיברית ואולי גם שירי חנוכה- אינם קריטריון לקבלת אזרחות. האם ידעה בדיוק באלו תנאים היא עובדת בישראל לתקופה קצובה כך שאי אפשר לשחק בדמעות של ילדה כדי להתיר לעוד 50 אלף מסתננים מאפריקה לקבל אזרחות כי מיד אחר הגיעם הם עשו נישואיי בזק וילדו ילדים בעצת "ישראלים טובים" ובג"צ מונע כול חוק שיאפשר את הרחקתם מישראל, ובעוד 10 שנים הם יביאו את בני משפחותיהם המרובים במסגרת "איחוד משפחות".. ונגיע למאות אלפי זרים בישראל שמלכתחילה לא היו אמורים להגיע לכאן..
    יצאתם מדעתכם?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *