יאיר רגב: האם תוקם וועדת חקירה על פרשת גל הירש?

[למקור התמונה: לחצו כאן]

[לקובץ המאמרים על 'גל הירש והמפכ"לות האבודה', לחצו כאן]

עו"ד יאיר רגב הוא קצין משטרה בגמלאות, שמילא תפקידים רבים במערך החקירות והמודיעין. בין היתר שימש כעוזר לראש האגף לחקירות ולמודיעין, ראש מפלג חקירות כלכליות וביטחוניות ביאחב"ל, ראש לשכת החקירות במרחב השפלה ועוד.

רגב ניהל מספר רב של חקירות - בישראל ובחו"ל - כנגד ארגוני הפשיעה הפעילים בישראל, ופענח מקרי שוד ורצח רבים.

הוא משמש כיום כעורך דין פרטי (משרד עורכי-דין‏ יאיר רגב ושות'); וכמרצה בסוגיות של חוק ופשיעה.

*  *  *

ב-25 באוגוסט 2015 פורסם, שהשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, החליט להציע לממשלה למנות את תת אלוף במילואים, גל הירש למפכ"ל המשטרה. ההודעה עוררה התנגדות מצד בכירי משטרה לשעבר.

גם היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, יהודה וינשטיין, הורה לארדן להמתין עם המינוי עד שיסיים את בדיקותיו על הירש, והוסיף שהבדיקה "תימשך זמן רב". ב-23 בספטמבר הודיע השר ארדן על הסרת מועמדותו של הירש לתפקיד.

באפריל 2016 פורסם כי הירש נחקר באזהרה בפרשת מכרז פינוי הנפלים בראשון לציון, בחשד לביצוע עבירות של טוהר המידות. ב-3 במאי נחקר הירש באזהרה בחשד לשוחד בגיאורגיה. באוקטובר 2015 התראיין נשיא גיאורגיה לערוץ 2, ואמר ש"גל הירש נקי מכל חשד באשר לִפעילותו בגיאורגיה, ושמדובר בעניין פוליטי פנימי של ישראל בלבד".

[בתמונה: סיכול ממוקד... כותרת העיתון, דה מרקר, 3/8/18]

באפריל 2016 פורסם שבית משפט בלונדון קבע שלא נפל פגם בעסקה בין הירש לגאורגים. במאי 2016 נטען שמינויו של הירש למפכ"ל המשטרה סוכל על ידי בכירים במשטרת ישראל ש"תפרו" לו תיקים פליליים, על מנת שלא יוכל להתמנות לתפקיד. באוגוסט 2017 התפרסם כי בגיאורגיה הסתיים משפטו של שר ההגנה קזראשווילי בזיכוי.

בפברואר 2018 פורסמה טענתו של רח"ט המודיעין לשעבר במשטרת ישראל, תנ"צ גיא ניר, כי מינויו של הירש למפכ"ל סוכל על ידי בכירי המשטרה "באופן הגובל בפלילים". ביולי 2018 פורסם כי התיק נגד הירש יסגר.

[בתמונה: תנ"ץ גיא ניר. מינויו של הירש למפכ"ל סוכל על ידי בכירי המשטרה "באופן הגובל בפלילים"... התמונה: דוברות המשטרה]

בחדשות ערוץ 2 ב- 4/8/18, התחייב השר ארדן שכאשר התיקים יסגרו בפועל הוא יקים ועדת חקירה לחקור את קבלת ההחלטות לפתוח בחקירה דווקא כאשר החליט לפרסם את החלטתו, כאשר המידע היה קיים מזמן במשטרה...

האם תוקם ועדת חקירה???

[לקובץ המאמרים על 'גל הירש והמפכ"לות האבודה', לחצו כאן]

One thought on “יאיר רגב: האם תוקם וועדת חקירה על פרשת גל הירש?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *