אלעד רזניק: אתגרי הלחימה במרחב העירוני

[אצלנו כל אחד נפוליאון, או, לפחות, מנתח מוח...  תמונה חופשית שהועלתה על ידי Jorge Garza לאתר flickr]

במאמר קודם הבאתי ציטוט מדבריו של האלוף יאיר גולן לחניכי מכינת מגן שאול. דבריו של גולן אגב, סולפו בעיתונות והוא צוטט כאומר דברים שכלל לא נאמרו.

[בתמונה משמאל: האלוף יאיר גולן. התמונה נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי דובר צה"ל קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 2.0]

[למאמר: יאיר גולן ומוסר לחימה, לחצו כאן]

אמרתו של נפוליאון "כל טוראי נושא שרביט של גנרל בתרמילו" נכונה שבעתיים כשזה נוגע לציבור הישראלי, שבו כל אחד הוא נפוליאון, או מינימום מנתח מוח...

אז בשביל לעזור לגנרלים הישראלים, מצאתי לנכון להביא קטע מדבריו של תא"ל אחר, גל הירש, שדיבר בשנת 2013 בכנס של המכון למחקרי אתגר לאומי והצלב האדום, שעסק באתגרי הלחימה במרחבים צפופי אוכלוסין. חלק מהדברים שהוא אומר מאוד מעניינים ושווה להקשיב להם: 

[בתמונה: תת אלוף גל הירש. צילום מסך מסרטון היו-טיוב: לחימה במרחב העירוני - תא"ל במיל' גל הירש]

"... אנחנו יצאנו לפעולה ביהודה ובשומרון בעקבות אותו ליל סדר (אחרי הפיגוע במלון פארק, א"ר). צורת התמרון של הפעולה שנאלצנו לבצע, הייתה צורת תמרון של פעולה בכל הממדים, ויכולנו להביא לידי ביטוי הרי את כל עוצמת האש האדירה של צה"ל. אני משוכנע שהפורום הזה  מכיר את יכולתו של צה"ל להביא אש מדויקת, מסיבית, לכל נקודה במרחב שבו צה"ל מחליט לפעול ויכול לפעול. 

אבל, אנחנו לא הבאנו לחומת מגן, ולא הבאנו להרבה מאוד מקומות אחרים - ועודנו נמנעים מלהביא - את עוצמת האש של צה"ל אל המרחבים, שמאיימים עלינו על מדינת ישראל על אזרחי ישראל ועל צבא הגנה לישראל, משיקולים רבים ובבסיסם ערכים.

הערכים, רבותי, קובעים את התוצאה. הם קובעים את התוצאה, וגם אם אנחנו סופגים בטווח הקצר, הערכים קובעים את התוצאה, בוודאות, בטווח הארוך; ואנחנו נמנעים (מהבאת עוצמת האש הצבאית למרחב העירוני). "

למה דווקא הדברים של הירש? 

כיוון שהירש נחשב ע"י המרשלים הישראליים ל'ימני', או לפחות ללא ''שמאלני'; ואולי דרך הדברים של מי שנחשב 'ימני', אפשר יהיה לזנוח את הפרדיגמה המטומטמת הזאת (ויפה שעה אחת קודם), והציבור יפסיק לשפוט דברים בהתאם לנטיותיו הפוליטיות (אל תדאגו, ברור לי שזה לא יקרה...)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *