אלעז רזניק: מותג נולד… וגם מר ביטחון חדש…

[בתמונה: הביטחון שלי? באמת? צילום המודעה מתוך העיתון ישראל היום']

[לקובץ המאמרים על 'תיוג' ו'מיתוג' לסוגיו, באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

ניסיונות התיוג העצמי של פוליטיקאים הם הפתטיים ביותר...

(כזכור, תיוג (labeling) הוא הצמדה של תג למשהו או למישהו. אם החיבור הזה נקלט בתודעתם של האחרים בסביבה החברתית, אזי נוצר מיתוג (Brand)  משמע, ערך תודעתי מבודל ומובהק, אמתי או כוזב. תיוג יכול להיות פוליטיציבורי ואפילו אישי.)

אין כמו להגיע למשרד בשש בבוקר, לעבור על עיתוני הבוקר, ולראות את משה כחלון מציץ אלי מבעד לדף כפול במהדורה האינטרנטית של ישראל היום, לקרוא ולהתבשם מההישגים של רס"ל במיל' כחלון, תוך חיבור מכוון בין המילים: 'כחלון' ו'ביטחון'.

כחלון כפרה, אם כבר אתה לוקח לעצמך את הקרדיט על תר"ש גדעון, ההטבות לחיילי המילואים , הכרה בניצולי שואה מצפון אפריקה, זריחת השמש ושקיעתה של לבנה, אז נראה לי ששכחת את לציין את ההשיג האדיר שלך של העלאת קצבת הזקנה ב- 6 שקלים שלמים...

או שאתה אחראי רק על ההצלחות; והכישלונות זה של השרים האחרים? 

סתם תהייה... אם כתוב למטה "*בוצע ע"י שר האוצר משה כחלון", זה אומר, שהתקציב למודעה המגלומנית הזאת מגיע מכלל אזרחי מדינת ישראל?

הלכתי להקיא תכף אשוב!

[לקובץ המאמרים על 'תיוג' ו'מיתוג' לסוגיו, באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

2 thoughts on “אלעז רזניק: מותג נולד… וגם מר ביטחון חדש…

  1. אני לא ממעריצי כחלון. ההפך. אני חושב שהוא מגלומן לא קטן, כהונתו כשר אוצר לא משהו בכלל. דאגתו למדינת רווחה שואפת לאפס. הישגיו מעטים. חלק מה"הישגים" שהוא מתגאה בהם הם של אחרים או שלא הושגו כלל.
    אבל, לפני שמזלזלים ברס"ל (ללא קשר לכחלון) בהקשר ביטחוני, נא להיזכר בפשלות הענקיות של רב אלוף מיל. משה דיין, ובסמ"ר ליברמן – שר הביטחון הנוכחי.

  2. "נראה לי ששכחת את לציין את ההישג האדיר שלך של העלאת קצבת הזקנה ב- 6 שקלים שלמים…"
    כנראה הלכת להקיא באמצע הקריאה, כי גם זה מופיע שם!
    בערך באמצע הדף, בשורה התשיעית…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *