יאיר רגב: שוטרים ושיקול דעת לא הולך ביחד…

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית שהועלתה על ידי johnhain  לאתר flickr]

עו"ד יאיר רגב הוא קצין משטרה בגמלאות, שמילא תפקידים רבים במערך החקירות והמודיעין. בין היתר שימש כעוזר לראש האגף לחקירות ולמודיעין, ראש מפלג חקירות כלכליות וביטחוניות ביאחב"ל, ראש לשכת החקירות במרחב השפלה ועוד.

רגב ניהל מספר רב של חקירות - בישראל ובחו"ל - כנגד ארגוני הפשיעה הפעילים בישראל, ופענח מקרי שוד ורצח רבים.

הוא משמש כיום כעורך דין פרטי (משרד עורכי-דין‏ יאיר רגב ושות'); וכמרצה בסוגיות של חוק ופשיעה.

.

*  *  *

שיקול דעת לקוי של חוקרים הוביל למעצר שווא!

פאבן הייל, אם לשני ילדים ללא עבר פלילי, הייתה עדה לאירוע אלימות שהתרחש בבאר שבע ובמהלכו נדקר נתין זר. פאבן התקשרה למשטרה ודיווחה על האירוע ואף הצליחה לחלץ מהתוקף את הסכין ולמנוע ממנו לדקור אנשים נוספים. כשהמשטרה הגיעה, פאבן סייעה להם ומסרה להם מידע על השתלשות האירועים.

להפתעתה, המשטרה בחרה לעצור אותה בחשד למעורבות ברצח.

[בתמונה: זירת הרצח בבאר שבע; התמונה: תיעוד מבצעי מד"א]

בית משפט השלום בבאר שבע קיבל את טענותיו של הסנגור והורה על שחרורה של פבאן תוך שהוא מבקר את המשטרה: "החשודה - כך עולה מחומר הראיות - נטלה מידיו של חשוד אחר שנעצר את הסכין, הפרידה בין הניצים וזרקה את הסכין לגג בית העסק על מנת שלא ייעשה בו שימוש.  היא שהזמינה את המשטרה, היא שסיפרה לשוטרים בדיוק את השתלשלות האירועים והיא שנתנה למשטרה את כלי הרצח - הסכין... אמנם מדובר בתיק חמור שבמסגרתו נרצח אדם, אולם לטעמי שגתה המשטרה עת עצרה את החשודה כשחומרי הראיות מצביעים בוודאות על שיתוף פעולה מלא עם המשטרה, על עזרתה למשטרה ועל העובדה כי איננה קשורה כלל לעבירות".  ומי ייתן הדין על העוול שנגרם לעדה???
השוטרים יסתתרו מאחורי התגובה השבלונית כפי שמופיעה בכתבה... ומפקדיהם ייתנו להם גיבוי אוטומטי

אפס בהפעלת שיקול דעת חקירתי נכון לגילוי המבצע האמתי !!!

 

2 thoughts on “יאיר רגב: שוטרים ושיקול דעת לא הולך ביחד…

  1. מילא, השוטרים בדרגות הנמוכות, הגם שמדובר לא רק בשיקול דעת מוטעה, אלא גם בעיוות האמת, על כל המשתמע מכך. חמור הרבה יותר הוא הגיבוי הניתן על ידי בעלי הדרגות הבכירות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *