אלעד רזניק: כשאהוד פגש את רוני…

[תמונתו של אהוד אולמרט מימין נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי לשכת העיתונות הממשלתית. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 3.0תמונתו של רוני מילוא משמאל נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי נחום עסיס. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 3.0]

'תאוריית המעגל המרובע' בשעת לילה מאוחרת, ותחושה מטרידה שרב הנסתר על הנגלה, ומה שמוסתר מדיף ריחות שכבר הרחנו בעבר...

ידיעה קצרה בכלכליסט משכה את תשומת ליבי במהלך יום האתמול: "הג'וב החדש של אולמרט: ישמש מגשר בסכסוך על עסקאות נשק של רוני מילוא". הכתבה מספרת כי אהוד אולמרט ישמש כמגשר בסכסוך על עסקאות הנשק בין ראש עיריית תל אביב לשעבר, רוני מילוא, המיוצג על ידי עו"ד רם כספי, לחברת הנשק הגיאורגית שינדזה המיוצגת על ידי עו"ד אילן סופר. אולמרט, כך נכתב, קיבל פנייה מהצדדים - ונענה בחיוב (צורף, 2018).

[למאמר המלא של נעמי צורף בכלכליסט, לחצו כאן]

רוני מילוא? מתווך נשק? מאימתי? ומה הוא בכלל מבין במערכות נשק?

אז רוני מילוא לא מבין שום דבר במערכות נשק, אבל בשנת 2000 אחיו שלמה מילוא ז"ל (מטייסת העמק), התפטר מתפקיד מנכ"ל תע"ש ופנה לעסקים פרטיים (בהזדמנות שמישהו יסביר לי, איך אח של פוליטיקאי מתמנה לכזה תפקיד בכיר ואף אחד לא מבצבץ, אבל זה - מן הסתם - כבר נושא למאמר אחר...). 

רוני מילוא כיהן בתקופת ממשלת האחדות הלאומית (פרס-שמיר) במשך מספר חודשים כמ"מ שר הפנים; בממשלת האחדות השנייה, שימש עד 7 במרץ 1990 כשר לאיכות הסביבה;, ומאותו היום כשר העבודה והרווחה; בממשלתו הצרה של שמיר (1990–1992) הוא כיהן כשר המשטרה.

למילוא יש חבר טוב, ששמו ניחשתם נכון: אהוד אולמרט, שניהם נחשבו לצעירים מבטיחים בליכוד של פעם...

ב- 25 לינואר 2004 אחרי מהפכת הוורדים ועם התפטרות נשיא גיאורגיה לשעבר, אדוארד שווארדנזה כמה חודשים קודם, הושבע מיכאיל סאקשווילי כנשיא. סאקשווילי מינה יוצא גיאורגיה מחולון, בשם דוד קזרשווילי לראש המשטרה הפיננסית במשרד האוצר, תפקיד שבו החזיק, בין פברואר 2004 לנובמבר 2006. מנובמבר 2006 עד דצמבר 2008, הפך החולוני קזרשווילי לשר הביטחון הגיאורגי. 

ברביעי לינואר 2006, לאחר שאריאל שרון נופל לתרדמת, קיבל אהוד אולמרט את סמכויותיו. ב- 28 למרץ באותה שנה. התמנה לראש הממשלה... 

העסקים של מדינת ישראל עם גאורגיה זכו לפריחה חסרת תקדים תחת אולמרט-קזרשווילי. האלוף במילואים ישראל זיו ותת אלוף גל הירש עשו שם אז כסף רב, וסיבכו את הגיאורגים קשות עם הרוסים.   

ואז, מישהו מינה את מילוא לתווך בעסקאות שונות, בין ענקיות המשק הביטחוני הישראלי ומדינת גיאורגיה; והאחים מילוא עשו לא מעט כסף... מי ביקש שמילוא יתמנה? אפשר רק לנחש... 

אם חבר עושה טובה לחבר, השני ירצה לגמול לו. איך? אולי ברוח מה שנכתב בכלכליסט? המעגל תמיד מרובע, אותם אנשים, אותם עורכי דין, אותה השקשוקה. 

נ.ב. נתניהו לא המציא כלום, הוא רק שכלל את השיטה. נ.ב.ב תסתכלו על מילוא - ותחשבו שימרון: האחד מעאכר השני עו"ד אבל השיטה? אותה השיטה.

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *