אלעד רזניק: האמנם מהפך ביחס הרוסי לאיראן?

[לכתבה המלאה ב- Eyewhitness News, לחצו כאן]

סגן שר החוץ הרוסי סרגיי רייבאקוב הצהיר "כי בלתי אפשרי לשמר את הסכם הגרעין, בלי שטהרן תעשה וויתורים; וכי אפשר לדון בעתידה של העסקה בלי מעורבות אמריקאית". הצהיר, וכולם שמחים. אבל, התרגום והפרשנות הישראלים - מאוד איך להגיד, לא מדויקים...

ראשית, הצהרות רוסיות ריקות מתוכן, הן חלק מה- DNA הרוסי. ב- 14 לפברואר 2018 אמר רייבאקוב לאחר ביקור בטהרן, במסיבת עיתונאים עם עבאס קארצ'י את הדברים הבאים: "הסכם הגרעין נתון תחת מתקפה מצד שותפה להסכם, שלא חושבת שההסכם מניב תוצאות, רוסיה לא רואה בזאת צעד מקובל בזירה הבינלאומית ותמשיך לתמוך בהסכם כמו שהוא"

רייבאקוב, דרך אגב, הוציא הודעת גינוי לישראל לאחר התקיפות בסוריה שבוע שעבר וטען שעל ישראל לגלות איפוק.

בנוסף, רוסיה חפצה בבידודה של ארה"ב. ההצהרה הרוסית משרתת את המטרה הזאת ומגדילה את הטריז שבין האירופאים לאמריקאים סביב נושא הסכם הגרעין ומחלוקות הסחר הקיימות בין ארה"ב לאיחוד (ובעיקר גרמניה). ענף היצוא הרוסי הגדול ביותר הוא אנרגיה לאירופה. התייצבות ציבורית לצד האיראנים עלולה לפגוע בענף יצוא זה. 

רוסיה הצהירה בין 2011 ל- 2018 אין ספור פעמים על נכונותה לפתרון דיפלומטי בסוריה. למעשה, אם היה לי שקל על כל פעם שהרוסים אמרו 'פתרון דיפלומטי' הייתי מיליארדר... 

ואחרון אחרון חביב, 'וולאדי' לא מסוגל לקדם את האינטרסים שלו בסוריה ולבנון ללא שיתוף פעולה איראני ממשי ומהותי. אני בספק, אם זה שינוי מדיניות. 

לכן, והחגיגות של כולם, כולל ה'מומחים', מנדב אייל ועד גיא בכיר - מוקדמות מדי!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *