יאיר רגב: העוקץ הבינארי הישראלי

[תמונת הבסיס היא תמונה חופשית שהועלתה על ידי opportplanet לאתר flickr]

עו"ד יאיר רגב הוא קצין משטרה בגמלאות, שמילא תפקידים רבים במערך החקירות והמודיעין. בין היתר שימש כעוזר לראש האגף לחקירות ולמודיעין, ראש מפלג חקירות כלכליות וביטחוניות ביאחב"ל, ראש לשכת החקירות במרחב השפלה ועוד.

רגב ניהל מספר רב של חקירות - בישראל ובחו"ל - כנגד ארגוני הפשיעה הפעילים בישראל, ופענח מקרי שוד ורצח רבים.

הוא משמש כיום כעורך דין פרטי (משרד עורכי-דין‏ יאיר רגב ושות'); וכמרצה בסוגיות של חוק ופשיעה.

.

*  *  *

כתב אישום הוגש בארה"ב נגד ישראלית בשם, לי אלבז, בגין הונאה אלקטרונית של מסחר באופציות בינאריות, באמצעות זירת המסחר של חברת יוקום. אלבזשהציגה עצמה בפני לקוחותיה כ"לנה גרין", טוענת שאין לה עבר פלילי, שפעלה כחוק ומדובר בתלונות של לקוחות ממורמרים... 

אופציה בינארית מהי?

אופציה בינארית היא שיטת הימורים אינטרנטית. המשתתפים מהמרים אם מניית בורסה כלשהי תעלה או תרד, בתוך מספר דקות, אבל, אין קשר בין אתרים אלה לבורסה, והאתרים שולטים על הירידה והעליה של המניה המוצגת. בתי הימורים אלה פועלים כך ש-90% מכספי המשקיעים ירדו לטמיון... זה קזינו לכל דבר במסווה של מסחר בורסאי כביכול.

החברות העוסקות בכך מגדירות את האופציה הבינארית כאופציה על מגמת השינוי (עלייה או ירידה), ומחיר המימוש של נכס סחיר כגון מניה, מטבע זר או סחורה, בתוך פרק זמן שנקבע מראש.

[לכתבה המלאה, לחצו כאן]

לאופציה שתי תוצאות אפשריות:
  • רווח, לפי נוסחה קבועה מראש, אם המגמה החזויה מתממשת;
  • או הפסד של מלוא סכום ההשקעה, כאשר המגמה החזויה לא התממשה.
אופציה בינארית היא אופציה אקזוטית משום שהקשר בינה לבין השווי האמתי של נכס הבסיס נקבע בהיבט אחד בלבד - מחיר המימוש של נכס הבסיס - שעל פיו נקבע אם קונה האופציה ירוויח, או שהאופציה תפקע חסרת ערך. לכן, רכישת אופציה בינארית קצרת טווח שלא למטרה של גידור סיכונים נושאת אופי של הימור על התנודה הצפויה במחיר המוצר או נייר הערך שבו עוסקת האופציה, אך בתנאים מסוימים מהווה מכשיר השקעה לגיטימי המשמש לפיזור סיכונים ואו הקטנתם.

אתרי אופציות בינאריות מציעים בפרסומיהם כסף קל בסיכון נמוך. הפרסום מתבצע באמצעות מודעות באינטרנט. כשלקוח מתפתה לענות למודעות, פונים אליו אנשי מכירות מיומנים המבקשים לשכנע אותו שעומדת בפניו "הזדמנות של פעם בחיים" !!! אבל, הרי כבר הבנו, שאופציות בינאריות הן הימורים, ואין קשר ביניהן לבורסה. 

אלבז נעצרה לפני חצי שנה כשהגיעה לביקור פרטי בארה"ב. התביעה האמריקנית הציגה בכתב האישום חילופי דואר אלקטרוני, בהם פורטה שיטת הפעולה לכאורה של חברת יוקום: ללקוחות החברה הובטח כי נציגיה פועלים לטובתם, מכיוון שיש להם אינטרס משותף. אולם בפועל, שכנעו את הלקוחות על סמך מיצגי שווא לכאורה - להשקיע כמה שיותר מכספם במסחר המסוכן, ולא חשפו בפניהם את הסיכון הגדול, שלא יקבלו את כספם בחזרה. באחד המיילים - שנחשף בכתב האישום - נכתב: "יש עוד הרבה כסף שניתן לקחת מהאנשים האלה". עוד נטען בכתב האישום, כי נציגי החברה, שכאמור, הציגו עצמם בפני לקוחותיהם בשמות בין לאומיים, טענו שהם מדברים מלונדון או מארה"ב, בשעה שמרבית השיחות היו מישראל.

המחוקק נזעק לתקן...

גם המחוקק הישראלי הבין את עניין האופציות הבינאריות, ומן הסתם, הבין את הפרצה, שעלולים לנצל נוכלים, בפיתוי אחרים ממדינות זרות. ב-23 באוקטובר 2017, אישרה מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית - ברוב של 51 קולות ללא ממנגדים - את החוק האוסר על ניהול זירות מסחר באופציות בינאריות בישראל, גם אם הוא מופנה לאזרחים זרים...

[לכתבתו של שחר אילן בכלכליסט, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

One thought on “יאיר רגב: העוקץ הבינארי הישראלי

  1. איל שורץ & לי אלבז. תכירו את לי אלבז המכונה לנה גרין נוכלת בין לאומית שנעצרה עי FBI ומוחזקת שם עד למשפט הנוכלות שלה לפי הפרסומים עומדת נגדה מאסר של 20 שנה בכלא הפדרלי בארצות הברית. הזוג המהולל אייל שוורץ ו.. לי אלבז חברו יחד כדי לפגוע בי וניסו להפליל אותי בעלילות שלקוחות מדמיון פורה של נוכלים אשר אין בליבם טיפת לב!!! וכל זה ללא סיבה וללא עוול בחפי! יש לציין שהם הצליחו לפגוע במשפחתי ובפרנסתי ובשמי עי לשון הרע ושקרים שאין להם בסיס ושחר !!! אייל שוורץ חברת לנוכלת בין לאומית כדי לפגוע בחבר ואח לדבריך! רק תראה כמה אתם מתאימים יחד יש לציין! חברים תקישו בגוגל לי אלבז או לנה גרין ותבינו לאן הגיע אייל שוורץ כדי לפגוע בי במשפחתי בפרנסתי שהוא התפרנס ממנה במשך שנים! אייל שורץ אתה נוכל ואיש רע הרי גם אבא שלך תובע אותך בבית משפט זה מראה איזה אדם אתה!!! לזוג הזה יש עוד חברים רשעים ביותר אשר שותפים לרוע שנלקח מסרטי איימה ורשעות של אנשי דעש!!! ההמשך יגיע אספר הכל לפרטים על מעללי הזוג הזה וחבורתם!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *