יאיר רגב: הם מעדיפים משטרה חלשה ורופסת…

[לכתבה המלאה של ישי פורת ב- ynet, לחצו כאן]

עו"ד יאיר רגב הוא קצין משטרה בגמלאות, שמילא תפקידים רבים במערך החקירות והמודיעין. בין היתר שימש כעוזר לראש האגף לחקירות ולמודיעין, ראש מפלג חקירות כלכליות וביטחוניות ביאחב"ל, ראש לשכת החקירות במרחב השפלה ועוד.

רגב ניהל מספר רב של חקירות - בישראל ובחו"ל - כנגד ארגוני הפשיעה הפעילים בישראל, ופענח מקרי שוד ורצח רבים.

הוא משמש כיום כעורך דין פרטי (משרד עורכי-דין‏ יאיר רגב ושות'); וכמרצה בסוגיות של חוק ופשיעה.

.

*  *  *

הסאגה הבלתי נגמרת של הצמדת שכר השוטרים וגמלאי המשטרה לצה"ל עולה מדרגה. בה בעת שהשרים הצמידו את משכורתם לשכר הממוצע במשק, נאלץ  המפכ"ל להופיע - בעוד מפגש עקר - בוועדת הכנסת, לדיון באי קיומה של הצמדה אחרת: של תשלום תוספות השכר לשוטרים, לסוהרים ולאנשי משמר הכנסת, שניתנו לחיילי הקבע בצה"ל מאז שנת 2006.

"לעולם לא נשלם לשוטרים מה שמגיע להם" - אמר המפכ"ל - "סיירים עובדים שלושה סופי שבוע לפחות. אין לזה אח ורע. בכל שאר הארגונים מורידים פעילות בסופ"ש וחגים, והשוטרים מגבירים... החלטת הממשלה מונעת להתאגד וככל שאני אומר לשוטר לא להתאגד, אז אני צריך לדאוג לו. נבחרי הציבור צריכים לדאוג לשוטרים. בסופו של דבר צריך לראות שהגמלאים יקבלו עדיפות. מדובר באנשים שנתנו 30 ו-40 שנה למערכת. אני מסתכל על הפנסיה שלהם ואני מתבייש...".

ב- 24 ביוני 2017 התקבל פסק דין של בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בתביעה שהוגשה בשנת 2010, על ידי שוטרים, סוהרים וגמלאי משטרת ישראל ושירות בתי הסוהר. בפסק הדין שניתן נקבע כי על הממשלה לקבל החלטה, כיצד ומתי להחיל את התוספת במשטרה ובשירות בתי הסוהר באופן רטרואקטיבי, אולם המדינה החליטה לערער על פסק הדין. מאחר והנושא נידון כבר כמעט ארבעה עשורים ובשל פסקי הדין שניתנו, ראש הממשלה מינה את מנכ"ל משרדו, אלי גרונר, לטפל בנושא ולהגיש מסקנות עד 1 בנובמבר 2017. התאריך חלף ודבר לא השתנה... ומה חדש? נבחרי הציבור תמיד יעדיפו משטרה חלשה ורופסת... 

"המציאות הישראלית מוכיחה שוב ושוב כי משטרת ישראל ושירות בתי הסוהר, על כלל משרתיהם, מתמודדים עם אתגרים עצומים, לעתים תוך סיכון חייהם, במסגרת פעילותם בתחום האכיפה והמלחמה בפשיעה והשמירה על הסדר הציבורי ובתחום השמירה על ביטחון הפנים וסיכול פעילות חבלנית עוינת", אמר בדיון ח"כ מיקי לוי (יש עתיד). "כפי שקבע בית הדין, אין מקום לאי החלתה של התוספת על השוטרים והסוהרים, בדומה לנהוג בצה"ל".

יעזור? 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *