האם המשבר הצפון קוריאני נוטרל?

[למקור התמונה לחצו כאן]

אז תהיה מלחמה בצפון קוריאה? לא בזמן הקרוב...

בליל ה-10 באוגוסט 2017, הצהירה סין באופן רשמי - דרך ביטאון מפלגת השלטון הקומוניסטית בבייג'ינג - כי לא תאפשר תקיפה אמריקנית על צפון קוריאה, וכי תתייצב לצידה במידה ותותקף. פרשנים רבים נתנו בולטות דווקא לחלק הראשון הזה של הדברים, והתעלמו מחלקו השני.

חלקה השני של ההצהרה עסקה באופן שבו תתנהג סין במקרה שצפון קוריאה תתקוף את גואם או כל מטרה אחרת המצויה בחסות ארצות הברית: סין הצהירה שבמקרה כזה, תשמור על נייטרליות. משמע, אם יתקוף קים ג'ונג-און, הוא ימצא עצמו לבד. משמע, סין לא תמנע, במקרה כזה, את נפילת המשפחה השלטת.

[לכתבה המלאה בגלובס, לחצו כאן]

צריך להבין שסין רואה את צפון קוריאה כחלק ממאזן הכוחות הגלובלי שהיא יוצרת בשקדנות בעולם נגד ארצות הברית. הנחת העבודה שלה היא, יכולתה המוחלטת לשלוט ב'שיגעון הצפון קוריאני', שמשרת אותה. זאת כיוון, שה'רעשים' שהוא יוצר מסייעים לה להסיח את הדעת הציבורית במערב מבעיות חשובות הרבה יותר מבחינתה, כמו הרחבת הטריטוריות שלה בים סין הדרומי, למשל.

[להרחבה על המתרחש בים סין הדרומי, לחצו כאן]

אם השליטים הסינים צודקים, הרי שהמשבר נוטרל למעשה, וצפון קוריאה תמצא את הדרך 'לרדת מהעץ', שכן, ברור לה כי המטרייה הקיימת תימשך מבחינתה, כל עוד לא לחצה על ההדק...

אבל המשמעות היא גם שהמירוץ הצפון קוריאני לביסוס עוצמתה הגרעינית נמשך, ללא הפרעה, תחת מטרייה סינית..

והאיראנים יושבים ביציע ומפיקים לקחים...

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *