אלעד רזניק: לשחק שח על שני מגרשים סימולטנית…

חמינאי

[הצילום הועלה לויקיפדיה ע"י Seyedkhan. קובץ זה הוא בעל רישיון גרסה: GFDL]

מי שתהה כיצד איראן מעזה להשפיל את החיילים האמריקנים שנסחפו למימיה הטריטוריאליים ב- 11 בינואר, קיבל את התשובה חמישה ימים לאחר מכן: ביום שבת ה- 16.01.2016 הודיעו האיראנים והאמריקאים על חילופי אסירים הדדים:

  • האיראנים שחררו חמישה אמריקאים שהיו אסורים באיראן באשמות שונות ונכלאו בנסיבות תמוהות למדי, אולם לא סיפקו מידע על גורלו של סוכן ה- CIA רוברט לוינזון, שנעלם בנסיבות תמוהות למדי באי קיש, בשנת 2011.
  • הנשיא האמריקאי חנן 7 אסירים איראנים שנשפטו בעקבות ניסיונם לעבור על חוקי הסנקציות האמריקאים והם שוחררו. כן, בוטלו אישומים של 14 איראנים נוספים. כאילו לא די בכך, בנוסף לאסירים ששוחררו, קיבלו האיראנים מעומאנים אתנן בסך של $500,000 דולר בעבור כל אסיר ששחררו!

במקביל, שיחקו האיראנים מול האמריקנים במגרש נוסף: ביום ראשון ה 17 לחודש נחטפו 3 חיילים אמריקאים מביתו של המתרגם שלהם בבגדד (בתמונה למטה). חוטפים אנשי המיליציה העממית העיראקית - Al Jaysh ash Shaabi - מליציה שיעית הכפופה לאיראן. הנה, רק שחררו האיראנים את השבויים שבידיהם, ומיד הצטיידו בשבויים חדשים...

בגדד 1

[התמונה: בגדד. למקור לחץ כאן]

האיראנים - יריב פיקח וערמומי - שיחקו שח על שני מגרשים סימולטנית, וזכו בשניהם. הם ידעו שהאמריקאים לא יעזו לעשות דבר שיסכן את חילופי האסירים המתוכננים, או לקלקל את נאום הנשיא על מצב האומה, וניצלו את הזדמנויות באופן מבריק, תוך ראיית התמונה הכוללת בחזית אחת; ומיד לאחר מכן, השיגו נקודות זכות נוספות בחזית אחרת.

זאת, בעוד הנשיא האמריקני והדיפלומטים שלו מתעקשים שלא להבין איך מתנהלים דברים במזרח התיכון. 

One thought on “אלעד רזניק: לשחק שח על שני מגרשים סימולטנית…

  1. גדי ברון:
    מדויק ונכון. הנשיא האמריקאי הראשון שדרדר קשות את מעמדה של ארה"ב כמעצמה עולמית. במשחק השח הוא כבר מזמן קיבל את המט. עכשיו האיראנים רק אוספים/מחדשים את השלל…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *