מכבי תל אביב כדורסל: געגועי למוני פנאן…

מוני פנאן 2

[בתמונה: מוני פנאן, המנהל המיתולוגי של מכבי תל אביב כדורסל; הצילום הועלה לויקיפדיה ע"י אילן קוסטיקה מוויקיפדיה העברית, והוא מאושר לשימוש]

מוקדש לחברי האהוב, אילן נודד, שמתוך כאבי לייסוריו בעת האחרונה, כתבתי את הפוסט הזה...

מדוע אפשר לשפוך הון על קבוצת ספורט תחרותי ולקבל קדחת (ולהפך: מדוע אפשר, לפעמים, להכריז על עונה פיננסית ולבנות קבוצה בינונית, שמשאירה את כל הקבוצות האחרות מאחור)?

הסיבה היא שהקסם אינו טמון רק במרכיבי הקבוצה - שחקנים, צוות אימון, צוות ניהול, אוהדים קרובים - אלא בעיקר בקשרי הגומלין שביניהם...

על כן, התפקיד החשוב ביותר של בכירי הקבוצה איננו מקצועי גרידא. הוא בעיקר, לדעת לזווג זיווגים... משמע, לחבר את האנשים הנכונים בקשרים הנכונים. 

אל תקלו ראש בתכונה הזאת. היא אחת התכונות הנדירות והמיוחדות בעולמנו, והרי כבר אמרו חז"ל ש"קשה לזווגן כקריעת ים סוף".

שאלת המפתח היא איזה קשרים חסרים ובאיזו עוצמה, על מנת שהקבוצה תגיע לאופטימיזציה.

למוני פנאן - מנהלה המיתולוגי של מכבי תל אביב בשנים 2008-1992 - היו הרבה תכונות רעות, שהביאו לבסוף למותו הטרגי. אבל, עוצמתו הרבה הייתה בדיוק בתחום החשוב הזה: הוא היה מזווג זיווגים... הוא שימש כדבק שחיבר את האנשים הנכונים ויצר את התלכיד הקבוצתי שכל כך חסר היום במכבי תל אביב כדורסל.

לא צריך לחכות למשבר על מנת להבין שמחנאות בין שחקנים, ונתקים ביניהם, יפילו את הקבוצה. מרגע שגובשה קבוצה, מתחייבת עבודה סיזיפית מתמדת יצור את החיבורים שיאפשרו לה למקסם את עצמה.

כשיש לך מישהו כמו פנאן, זה בא באופן טבעי. כשאין, ניתן להיעזר באבחוני רשת על מנת לאתר את נקודות התרפה ולטפל בהם בזמן. שירותים אלה הם זולים יחסית ומסופקים היום, גם בישראל, על ידי מספר חברות לאבחון רשתי.

ואפשר גם לתקנן תפקיד חדש בקבוצות של ספורט תחרותי: מזווג זיווגים... (אילן יקירי, אתה מתאים בול לתפקיד הזה במכבי תל אביב !!)

העשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *