אלי בר און: הקארמה של הרוסים באוקראינה

[בתמונה: המערב משתוקק לנפט האיראני ואנחנו והגוש הסוני נשלם את המחיר... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי jplenio לאתר Pixabay]

היו אלה הרוסים שפתחו את תורת הלחימה של חיל רגלים הנלחם בשריון, בעזרת טילים. אנחנו הרגשנו זאת היטב על בשרנו במלחמת יום הכיפורים. היום, כוחות קטנים של רגלים עם טילים נגד-טנקים לסוגיהם עושים שמות ברק"ם הרוסי וברכבים הרכים...

[לאוסף המאמרים על יחסי רוסיה - אוקראינה, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על הטילים הטקטיים - טילי הנ"ט - לחצו כאן]

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועיםאלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים

*  *  *

מי שמאמין בקארמה יכול לקבל חיזוקים ממלחמת רוסיה אוקראינה.

היו אלה הרוסים שפתחו את תורת הלחימה של חיל רגלים הנלחם בשריון, בעזרת טילים. אנחנו הרגשנו זאת היטב על בשרנו במלחמת יום הכיפורים; כשטילי הסאגר (ראו התמונה למטה) ורקטות ה- RPG חודרות השריון, עשו שמות בטנקים שלנו - כמו גם בנגמשים וב'רכב הרך', שהתקרב למקומות המרבץ של הכוחות הרגליים המצרים.

הנזק שהסבו הטילים הסובייטיים לשריון הישראלי ביום כיפור העלה צורך גם במערב - כולל ישראל - לפיתוח של טילי נ"ט. את הפיתוחים הללו פוגשים היום הרוסים בשדה הקרב... תורת הלחימה שלהם חוזרת אליהם כבומרנג, במלחמה הנוכחית.

[לאוסף המאמרים על מלחמת יום הכיפורים, לחצו כאן]

[בתמונה: טיל סאגר והמזוודה שלו. תורת הלחימה הזו חוזרת היום כקארמה אל הרוסים... התמונה: אוסף התמונות של מיכאל מס. אנו מאמינים שאנו עושים בתמונה שימוש הוגן]

[בתמונה: טיל סאגר והמזוודה שלו. תורת הלחימה הזו חוזרת היום כקארמה אל הרוסים... התמונה: אוסף התמונות של מיכאל מס. אנו מאמינים שאנו עושים בתמונה שימוש הוגן]

טילי הג'וולין האמריקנים ודומיהם עושים את ההבדל

הרוסים נכנסו למלחמה באוקראינה עם טנקים (T-72) ממוגנים היטב נגד רקטות נ"ט פשוטות; אך לא מוגנים היטב נגד טילי נ"ט עם רש"ק חלול כפול( טנדאם) כטילי הג'וולין האמריקאים; וכאן הם ספגו פגיעות, בעיקר בחלק העליון הדק יחסית של הצריח.

כוחות קטנים של רגלים עם טילים נגד-טנקים לסוגיהם עושים שמות ברק"ם הרוסי וברכבים הרכים; וממלאים את סרטוני התעמולה שלהם. למשל:

.

אבל זה לא יספיק...

אם הייתה לאוקראינים אספקה שוטפת של טילים, זה היה יכול, אולי, לעשות את ההבדל במלחמה הזו; אבל המלאי מוגבל; וקשה להכניס אספקה של ציוד לחימה לאוקראינה; ולכן, יכולות האוקראינים קטנות, ככל שמתמשכת המלחמה.

גם הרוסים לומדים - כמו שאנחנו למדנו במלחמת יום הכיפורים - שלא חייבים מערכות הגנה אקטיבית משוכלות כ "מעיל רוח" כדי להגן על השריון; ופעמים רבות, מיגון פרימיטיבי כמו הוספת שכבת הגנה נוספת על הטנק כגון סורגים על הצריח או אפילו שכבת גזעי עצים תקטין למינימום את הפגיעה, גם ברכבים רכים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *