Jeppe Vilstrup Hansgaard: איזה רשתות ניתן לנתח ניתן לנתח באמצעות העקבות הדיגיטליים שאנו משאירים ברשת?

Jeppe Vilstrup Hansgaard: איזה רשתות ניתן לנתח באמצעות העקבות הדיגיטליים שאנו משאירים ברשת?

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי geralt לאתר Pixabay; הכרזה: חברת Innovisor]

יש אנשים - וחברות טכנולוגיה - שטוענים, שניתן לנתח רשתות רק באמצעות אותן עקבות הדיגיטליים שאנו משאירים ברשת. האמנם? מניסיוננו בחברת INNOVISOR, רק הרשתות העסקיות ניתנות לניתוח אמין, באמצעות בעקבות הדיגיטליים ברשת.

[למאמר המקורי באנגלית, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים בנושא ניתוחי רשת ארגונית ONA, לחצו כאן]

חברת Innovisor - שצברה בעשור האחרון ניסיון בשינויים עסקיים, בניתוח רשתות ארגוניות (Organizational Network Analysis - ONA), במיזוגים וברכישות ביותר מ- 35 מדינותJeppe Vilstrup Hansgaard הוא מנכ"ל חברת Innovisor - שצברה בעשור האחרון ניסיון בשינויים עסקיים, בניתוח רשתות ארגוניות (Organizational Network Analysis - ONA), במיזוגים וברכישות ביותר מ- 35 מדינות.Jeppe Vilstrup Hansgaard הוא מנכ"ל חברת Innovisor - שצברה בעשור האחרון ניסיון בשינויים עסקיים, בניתוח רשתות ארגוניות (Organizational Network Analysis - ONA), במיזוגים וברכישות ביותר מ- 35 מדינות (ראו תמונה משמאל).

*  *  *

ניתן להגדיר שתי דרכים עיקריות להשגת המידע הדרוש לניתוח רשתות:

  • הגישה הפסיבית: שמשיגה את המידע דרך בחינת העקבות הדיגיטליים שאנו משאירים ברשת (מייל, טלפונים, הרשת החברתית של הארגון וכדומה);
  • הגישה האקטיבית או גישת מדעי החברה: משיגה את המידע דרך שאלונים, ראיונות, מסמכים וחומרים נוספים.

וכמובן, ניתן לשלב ביניהן תוך רצון למצות את מירב היתרונות של שתיהן.

*  *  * ניתן להגדיר שתי דרכים עיקריות להשגת המידע הדרוש לניתוח רשתות: הגישה הפסיבית: שמשיגה את המידע דרך בחינת העקבות הדיגיטליים שאנו משאירים ברשת (מייל, טלפונים, הרשת החברתית של הארגון וכדומה); הגישה האקטיבית או גישת מדעי החברה: משיגה את המידע דרך שאלון המועבר לעובדים, ראיונות, מסמכים וחומרים נוספים.  וכמובן, ניתן לשלב ביניהן תוך רצון למצות את מירב היתרונות של שתיהן. הכרזה: ייצור ידע

[הכרזה: ייצור ידע]

יש אנשים - וחברות טכנולוגיה - שטוענים, שניתן לנתח סוגים שונים של רשתות רק באמצעות אותן עקבות הדיגיטליים שאנו משאירים ברשת. האמנם?

יש לי רשת משפחתית עם ליבה צפופה, המורכבת מרעייתי ומילדינו הבוגרים. אנו מתקשרים זה לזה בסוף השבוע; ועוקבים זה אחר חייו של זה בפייסבוק. 

יש לי רשת של חברים עם ליבה צפופה של כ-8-7 חברים קרובים, כאלה שהכרתי מאז גיל 20 בערך. אנחנו נפגשים פעם או פעמיים בשנה. לפעמים מתקשרים בטלפון ו/או נפגשים לארוחת ערב. 

יש לי את רשת בוגרי ה- MBA שאני שייך אליה. עם עמיתי אלה אני נפגש לקפה פעם פעמיים בשנה. יש בקבוצה הזו גם תתי קבוצות, שאיתם אני נפגש לעתים מזומנות יותר. 

יש לי את הרשת השכונתית שלי - אנשים שאני פוגש ברחוב ומברך אותם לשלום, וכשיש אינטרסים משותפים, אנחנו מסייעים זה לזה כשצריך.

יש לי רשת תחביבים... האמת, זה כבר לא התחביבים שלי שבמרכז, אלא התחביבים של ילדי, שנפגשים עם משהו שאני אוהב. אנו נפגשים פיזית 3-1 פעמים בשבוע.

[בתמונה: את מי, מכל הרשתות לסוגיהן, ניתן לנתח בעזרת העקבות הדיגיטליים שאנו משאירים ברשת? מפת הרשת עובדה במערכת לאבחון ולניתוח רשתות ארגוניות של חברת Innovisor]

[בתמונה: את מי, מכל הרשתות לסוגיהן, ניתן לנתח בעזרת העקבות הדיגיטליים שאנו משאירים ברשת? מפת הרשת עובדה במערכת לאבחון ולניתוח רשתות ארגוניות של חברת Innovisor]

ויש לי גם רשתות עבודה:
  • יש לי רשתות לקוחות. אנשים שעבדתי איתם, לאורך השנים. אני עוזר להם, והם עוזרים לי להצליח בחיי העבודה הנפרדים שלנו. יש שיגידו שאנו דואגים זה לזה, או שאכפת לנו זה מזה.
  • יש לי רשת של אנשים שאיתם אני עובד בשגרת היום יום. אני קורא לזה רשת עסקית (transactional network) כי לאינטראקציה יש קלט ופלט ברורים ומוגדרים, לרוב על ידי מבנים ארגוניים, תהליכי עבודה ונהלים. אני מחליף איתם מסרים דיגיטליים מדי יום; הודעות דואר אלקטרוני, הודעות צ'אט, פגישות וידאו ודומה. פעמים רבות, כשנדרשות תגובות מהירות, אני מתקשר אליהם, או אם הם איתי במשרד, אני ניגש ושואל.
לבסוף, יש לי את רשת החשיבה והשינוי שלי (transformational network). אלה האנשים, שאליהם אני פונה כאשר אני צריך לחדד את החשיבה שלי; להיטען באנרגיה מחודשת; להבין משהו שקשה להבנה או להיעזר בהם בפתרון בעיה מורכבת. את האנשים האלה אני תמיד פוגש פנים אל פנים או מתקשר אליהם. תדירות המגע היא בין שבוע לחודש. לפעמים מדי שנה.

אז איזה מהרשתות הללו ניתנות לניתוח בעזרת העקבות הדיגיטליים שלנו ברשת?

מניסיוננו בחברת INNOVISOR, אלה רק הרשתות העסקיות! [בתמונה: את מי, מכל הרשתות לסוגיהן, ניתן לנתח בעזרת העקבות הדיגיטליים שאנו משאירים ברשת? מפת הרשת עובדה במערכת לאבחון ולניתוח רשתות ארגוניות של חברת Innovisor]

[בתמונה: את מי, מכל הרשתות לסוגיהן, ניתן לנתח בעזרת העקבות הדיגיטליים שאנו משאירים ברשת? מפת הרשת עובדה במערכת לאבחון ולניתוח רשתות ארגוניות של חברת Innovisor]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *