אלעד רזניק: פינוקיו, ביבי, גנץ והספין

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0,  שהועלתה על ידי mariann72 לאתר flickr]

[לסדרת המאמרים אודות 'מומחים', פרשנים ומאחזי עיניים, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על התודעה - והניסיונות להשפיע עליה, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים על 'ספינים תקשורתיים', לחצו כאן]

בין ביבי לפינוקיו - האם ידע משרד הביטחון על עסקת הנשק האמריקאי אמירטית?

ביממה האחרונה כולם פה עוסקים בשאלה, מי משקר ביבי או גנץ; אז תרשו לי לנסות לחבר לכם כמה קווים:

ראשית הסיפור בפרסום של ברנע בידיעות אחרונות ב- 15 - 16 לאוגוסט 2020, למיטב זכרוני, על עסקת נשק הנרקמת בין איחוד האמירויות לארה"ב כחלק מחתימה על הסכם שלום אזורי. 

אבל מאיפה ברנע יודע? בן כספית וינון מגל מראיינים את ברנע ב- 17 או 18 לאוגוסט לאוגוסט ב- 103FM ובראיון (אין לי כוח לחפש את הריאיון, מי שרוצה מוזמן או לחפש או לשאול את בן כספית) בראיון אומר ברנע שהמקור שלו אמריקאי.

כדאי לזכור: באוגוסט ארה"ב בעיצומה של עונת בחירות. אחד מאנשי הצוות של ג'ו ביידן שומע זימזום כלשהו באחד ממעגלי קבלת ההחלטות האמריקאים; ומעביר את הדברים לשאר אנשי הקמפיין. נערכת ישיבה של אנשי הצוות של ביידן ומחליטים להוציא את הידיעה החוצה. ברנע במקרה הזה הוא רק "האידיוט השימושי" שנבחר להוצאת הסיפור.

[בתמונה: הכל רמאות... תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0,  שהועלתה על ידי ninocare לאתר flickr]

למה מוציאים את זה החוצה? כי זאת הזדמנות משמעותית להפריע לטראמפ בקידום הסכמי השלום; ולקלקל לו את התוכנית הגדולה להביא להפתעת תחילת אוקטובר, שבה מספר מדינות יעמדו על מדשאות הבית הלבן ויחתמו על הסכמי שלום עם מדינת ישראל. התוכנית הזאת לא זוכה למימוש, בגלל מותה של רות' ביידר גינסבורג, מחלתו של טראמפ והבחירות עצמן.

אנשי הצוות של ביידן חושבים שעל הדרך, גם אפשר לפגוע ככה בהצבעה של הישראלים והיהודיים לטראמפ כי זה מציג אותו כאחד שלא מחוייב לביטחונה של מדינת ישראל; מה שבתורו יאפשר להציג את טראמפ כאנטישמי. במדינה המתנדנדת פלורידה הקול היהודי מאוד משמעותי.

הסיפור מתפרסם קודם כל בישראל ובנימין נתניהו מחויב להגיב. השיחות עם האמירויות ומדינות נוספות באזור מתנהלות בצורה כזו או אחרת כבר יותר מחמש שנים. מה שמאפשר את השיחות היא השתיקה המוחלטת מצד כל המעורבים בדבר; גם כשהדברים מתנהלים בזמן ממשל אובאמה ומאחורי גבו. 

נתניהו חייב לכבות את השריפה ואומר את האמת הטכנית: אין קשר בין הסכמי השלום בין מדינת ישראל למפרציות לבין הסכמי נשק עתידיים שייחתמו בין המפרציות לארה"ב.

אבל, האם משרד הביטחון ידע על ההסכמים המתגבשים?

ב- 19 למאי 2017 יצא הנשיא טראמפ למסעו הבינלאומי הראשון. המקום אליו בחר לנסוע טראמפ הוא כאן בסביבה. ריאד ערב הסעודית. הנשיא שהה יומיים בבירתה של ערב הסעודית ונפגש עם בכירי בית המלוכה הסעודי. במהלך שהותו של טראמפ בבירה ריאד, נערך הכנס ה- 17 של איחוד מדינות המפרץ; ובכירי מדינות האיחוד התייצבו כולם בריאד. בין השאר, הופיעה בריאד משלחת של בכירי האמירויות, בראשות מוחמד בן זיאד שהיה אז נסיך הכתר של אבו-דאבי ומפקד צבא האמירויות (בן זיאד בתמונה עם טראמפ).

[בתמונה: כל ה- whos and who התיצב למפגש... מקור התמונה: התקשורת הערבית]

כמו כן התייצבו שם סולטאן עומאן, בן חליפה הבחרייני, השליט הכוויתי וכל ה- whos and who של מדינות המפרץ. טראמפ הגיע בראש משלחת גדולה, שכללה את ראשי תעשיות הנשק והאנרגיה האמריקאיות. איראן וההערכות להתמודדות עם איראן הייתה הנושא העיקרי בוועידה אחד הנושאים שעלו על הפרק: אספקת אמל"ח מתקדם למדינות המפרץ כולל מטוסים. הנשיא האמריקאי עזב את ריאד כשבאמתחתו עסקאות נשק בהקף של 110 מיליארד דולר.

התחנה הבאה של הנשיא ביום ה- 22 לחודש 2017, הייתה גם היא במזרח התיכון מדינה שאולי יצא לכם לשמוע עליה, ישראל. סביר מאוד להניח, שפרטי עסקת הנשק עם מדינות המפרץ נידונות בביקורו של הנשיא טראמפ בישראל. לאחריה, מתבקשים הגורמים הרלוונטים להכין עבודת מטה מסודרת בנושא. עבודת המטה רוכזה ע"י המל"ל, והשתתפו בהכנתה גורמים מאג"ת מח"א מאמ"ן ועוד.

ב 22 למאי 2017, ראש אג"ת הוא האלוף עמיקם נורקין שיסיים את תפקידו בשני ליולי אותה שנה. ראש המל"ל הזמני המכהן הוא איתן בן דויד שמוחלף באוגוסט אותה שנה על ידי מאיר בן שבת.

באוקטובר 2017 מתחילות להתפרסם ידיעות בעיתונות הרוסית על קניית מטוסי SU35 על ידי חיל האוויר של האמירויות: 

[למאמר המלא של סוכנות הידיעות הרוסית טאס, לחצו כאן]

למה בודקים האמירטים את האפשרות לקנות ציוד רוסי? משני טעמים: 

ראשית התנגדותה הנחרצת של ישראל למכירת מטוסי F35 לאמירטים מביא את ארה"ב לסרב לבקשתם; והאמירטים רוצים להפעיל לחץ על האמריקאים. בהתחשב במצב במפרץ ובציר הסוני שהאמריקאים מנסים להקים אל מול איראן הדבר האחרון שהאמריקאים צרכים זה התקרבות בין האמירטים לרוסים ודרכם לאיראנים. לאמריקאים יש רק אופציה אחת ? להענות לבקשת איחוד האמירויות זה גם מסתדר עם התוכנית אב האסטרטגית של ארה"ב לאזור להקמת כוח דומה לכוח נאט"ו המבוסס על כוחן הצבאי של מדינות איחוד מדינות המפרץ. לישראל יש מקום חשוב בתוכנית האמריקאית הזאת.

ביוני 2019, מעבירה ממשלת ישראל LOR לממשלת ארה"ב ומבקשת לקנות שני מטוסי KC46 מחברת בואינג. בתחילת מרץ 2020 מאושרת הבקשה הישראלית ועוברת בקונגרס. הקונגרס מאשר מכירה של 8 מטוסים. הדברים האלה לא קורים בלי מעורבות של משרד הביטחון וחזקה על אחשדרפני המשרד שהם ידעו גם מהעבודת מטה שהתבצעה בשיתוף גורמים במשרד וגם על בקשות הרכש השונות שהועברו לאמריקאים בהתאם ל qme.

[בתמונה: בואינג KC-46 פגסוס. התמונה היא נחלת הכלל]

ולכן אם תרשו לי, בני גנץ פשוט מתחרה בפינוקיו משתמש בכוח המשרדי שלו להריץ קמפיין פוליטי!

[לסדרת המאמרים אודות 'מומחים', פרשנים ומאחזי עיניים, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על התודעה - והניסיונות להשפיע עליה, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים על 'ספינים תקשורתיים', לחצו כאן]

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *