אלעד רזניק: איפה השכל הישר?

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי TenebrisCilva לאתר Pixabay]

[לריכוז המאמרים אודות השתלבות נשים בארגונים צבאיים, לחצו כאן]

ב-20 במאי 2020 הוגש בג"צ, העוסק בדרישתן של 4 מועמדות לגיוס לפתוח את כל תפקידי הלחימה בצה"ל לנשים. אני מקווה שבג"צ ידחה את העתירה, אבל, כיוון שבתוך עמי אני חי אז תרשו לי כמה מילים:

התקציב במדינת ישראל איננו בלתי מוגבל; והדבר מקבל משנה תוקף עכשיו לנוכח משבר הקורונה. במצב של אבדן היתרון האסטרטגי של ישראל ופניה של המלחמה הבאה, הצבא צריך למקסם את התקציב שלו ולהוציא את המקסימום מכל שקל.

שוויון הוא ערך נפלא; אבל, שרות נשים בצבא עולה יותר משרות גברים, מה לעשות, ויחידות בצבא - בעיקר בשדה - שאינן מותאמות לשרות נשים, תיאלצנה לבצע התאמות, ע"פ חוק. בתמורה להוצאה התקציבית הגדולה הצבא יקבל לשרותיו מספר קטן של נשים באותם תפקידים, מה שהופך את ההשקעה פר אישה ללא כדאית.

נשים וגברים, למי שלא יודע, שונים במבנה השילדי שלהם באחוזי השומן בגוף ובעוד כל מיני פרמרטרים; שהופכים את הנשים לפחות עמידות במאמץ, גורמים להן לנזקים גדולים יותר וכ"ו. יש מספיק מחקרים על שילוב נשים בצבא האמריקאי שלא הוכיח את עצמו ולא צריך אצלנו להמציא את הגלגל מחדש צריך רק לקרוא.

.

אדגיש: אינני מתנגד לשילוב נשים בצבא; אבל הכל בגבולות היכולת הפיזית; ובלי להכניס שיח לא רלוונטי לקבוצות שתכליתן היא לחימה בתנאים קשים.

אני מקווה שבג"צ ידחה את העתירה; ויחייב את העותרות בתשלום הוצאות!

2 thoughts on “אלעד רזניק: איפה השכל הישר?

  1. בג"צ פועל לפי סט שיקולים אחרים לגמרי. במקרה זה למשל, "ערך שיוויון" הנתמך בשורה של חוקים העוסקים ב"כבוד האדם וחירותו" הוא נר לרגליו , כאשר שיקולי "עלות-תועלת" הם לא רלוונטים לגביו, כפי שלמשל פסילת החוקים העוסקים בהרחקת מסתנני העבודה מאפריקה, כאשר חוק "כבוד האדם וחירותו"- באשר הוא – עדיף על פני טובת המדינה כקולקטיב – כפי שהיה צריך לדעתי לשקול על פי רוח "חוק הלאום". במקרה זה- "החיים" יקבעו את היתכנות הדרישה לשוויון בתחום השירות הצבאי שמחירו יקר-אך אולי בלתי נמנע.

    למען האמת- אני גאה בכך שנשים רוצות ליטול חלק בכול העשייה החברתית, ציבורית ומוכנות לזחול בבוץ , שלא כמו רבות מדי הבוחרות במסלול הדוגמנות על פני מסלול השירות הלאומי..(לא כמו קירל – חיילת צהל-בפרסומת המרינס..בקטגורית "מסלול טלנט" מאושרת עי אכ"א)

  2. צודק
    יש תפקידים קרביים של חי"ר קל למטרות הגנה שם נשים יכולות להיות יעילות ולעיתים הערכת המצב והנחרצות שלהם טובה משל גברים.
    הנשים במג"ב הם דוגמא טובה לכך.
    כאשר נאלצים לשאת משאות כבדים כמו בשריון ובתותחנים והיחידות החי"ר שנועדו לפעול בעומק שטח האויב יש בעיה.
    ובאשר לבית המשפט חייבים להבהיר לו כי לא הכל שפיט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *