מערכת אכיפת החוק עמוק בתוך הבור!

[בתמונה: עמוק בתוך הבור... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Efraimstochter לאתר Pixabay]

[לאסופת המאמרים אודות תופעת 'מדינת העומק' - ה'דיפ סטייט', לחצו כאן]

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

מערכת אכיפת החוק עמוק בתוך הבור; ומשיחות שאני מקיים, פה ושם עם בכירים בה - בעבר ובהווה - אינני סבור שהם מטמיעים לאיזה בור עמוק דרדרו אותה...

אמחיש עבורכם את הקביעה הקשה הזו בסיפור הדמיוני הבא:

תארו לעצמכם, שבנימין נתניהו מודיע, שמינה את בצלאל סמוטריץ' לשר המשפטים או לשר לביטחון הפנים.

עכשיו, מישהו שיודע משהו ממש אפל ואמיתי על סמוטריץ' (סיפור דמיוני, זוכרים?) מתמלא חשש אחרי הצהרותיו של האחרון על מדינת הלכה; לוקח ראיית זהב שמצויה במגירת ביתו ורץ איתה אל משרדי להב 433...

החוקרים רואים, נדהמים ורצים לראש היחידה, שרץ למפקד להב 433, שתופס את הראש, שמעדכן את המפכ"ל ורץ לפרקליט המדינה, שרץ ליועץ המשפטי לממשלה.

היועץ מטלפן לראש הממשלה ומוציא הודעה על פתיחת חקירה נגד סמוטריץ' (ראו תמונה משמאל). בנוסף הוא מסביר שכובד הראיות והצורך בחקירה מונעים ממנו להתמנות לתפקיד.

[בתמונה משמאל: בצלאל סמוטריץ'. סיפור דמיוני שממחיש מציאות קשה מאין כמוה!!. המקור: פייסבוק]

עכשיו, תשאלו את עצמכם מי בציבור הישראלי היה קונה את זה (לא כולל את אלה - באופוזיציה, בקואליציה וגם במפלגתו...)  שהיו מאמינים פחות, אבל רואים בזה הזדמנות להיפטר ממנו.

מה שמבדיל מערכת אכיפת חוק בחברה דמוקרטית ממערכות אכיפת חוק במדינות אחרות, הוא שני אלמנטים הבסיסיים שחייבים להתקיים, ושקשורים בקשר סיבתי:

  1. מתן לגיטימציה למערכת
  2. ואמון ציבורי בה.

האמון הציבורי במערכת אכיפת החוק הולך ופוחת;  ובאין אמון גם אין לגיטימציה!

אפשר להאשים את הפוליטיקאים במצב הזה, אבל האמת היא שהרוב הוא מעשי ידי אנשי המערכת: הפרקליטות והמשטרה...

[לאסופת המאמרים אודות תופעת 'מדינת העומק' - ה'דיפ סטייט', לחצו כאן]

3 thoughts on “מערכת אכיפת החוק עמוק בתוך הבור!

  1. אני לא מאמינה לכל שומרי החוק הפכנו למדינה מושחתת וגם לא מאמינה לשלום של השכנים שלי
    חחחחחח

  2. אומץ הלב והיושרה הציבורית שלך – פיני יחזקאלי – מיודעי משכבר הימים -מדברים בעד עצמם. כל הכבוד.
    המציאות רווייה נסיבות והקשרים הנחזים כאפלים ועמומים כאלה, החל במה שנטען בפרשת השר לשעבר רמון, כלה בפרסומים בעניני רות דוד ופרסומים אודות יחסי ניצן -אשכנזי בפרשה הידועה ופרסומים אודות יחסי ניצן -יוחנן לעניין מסמוס הבדיקה שנדרשה, ופרשיות אחרות, שבאמת – הציבור אינו יכול לדעת מה האמת בכל הפרסומים האלה, – אך גם אם מיעוט שבמיעוט שבפרסומים אלה – יש בו הסתברות כלשהיא – של אמת, אזי חובה לחקור לעומק כדי להגיע לחקר האמת. הס מלהזכיר את אותם הרישומים שמערכת המשפט ניהלה בהם ריכזה את המתבטאים והתבטאויות נגד בית המשפט -מאגר שקומם את הציבור ושנטען נגדו מרות. וכי פורסם שניתנה הוראה ליוזמיו לחדול ממנו.
    אמת בדבריך כי הלגיטמציה האמון הציבורי מערכת הינם הבסיס לקיומה. אלא משזו קיבלה קרדיט רחב מצד הציבור ולא נזהרה בו מכל משמר- עליה לעבור עתה שידוד מערכות, בדק בית פנימי, לבדוק אחריות אישית ולסדר את הענינים שם כולל הפעלת בקרה וביקורת קפדנית. יישר כח על העוז הציבורי להעלות סוגייה זאת על סדר היום של הארגון שלך. מפרגן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *