אלעד רזניק: בצפון, בינתיים, אין שום חדש…

   

אירועי ה-29 בנובמבר 2018 בזירה הצפונית, נפתחו בבוקר עם פרסום הנחיתה בבירות של מטוס מטען השייך למשמרות המהפכה. זהו מטוס ג'מבו של 'פארס אייר קשם', שהיא חברת בת של משמרות המהפכה, שנחת בבירות בשעה 10:10 בבוקר לערך.  

בפעם הקודמת שהמטוס הספציפי הזה הגיע לביירות בטיסה מדמשק רשת פוקס ניוז פרסמה שהיו עליו רכיבים הקשורים לפרויקט הדיוק החיזבללאי (הפיכת הטילים שבידי חיזבאללה למדויקים). מישהו בישראל החליט לפרסם את דבר הטיסה הזאת כיוון שישראל רואה בטיסות ישירות בין טהרן לבירות את שינוי כללי המשחק. להערכתי זאת לא הייתה הטיסה הראשונה אלא השישית במספר (ע"פ מקורות זרים). 

בליל שישי ה- 30 בנובמבר 2018, תקף חיל האוויר מספר מצומצם של יעדים במרחב הגבול ומרחב דרום דמשק. בין היעדים שהותקפו ע"פ מקורות סורים: קצת מפקדות קצת עמדות חיזבאללה ומחסן נשק ושיירה. בקצרה, הותקפו הרבה יעדי תודעה בעזרת שימוש בחימוש בעל ראשי קרב גדולים יותר מאלו שעושים בהם שימוש בעזה. חיל האוויר, כמו תמיד, תקף ביעילות המרבית המתבקשת. 

למה כדאי לשים לב: כלל מערכות ה- S300 שהגיעו לסוריה ברכבת האווירית הרוסית, טרם הוכנסו לשימוש מבצעי. כל התקיפות הן תקיפות בחיכוך נמוך, באזור שבו אין נוכחות רוסית כמעט, ורחוק ממרחב, מה שמכונה 'רוסיה הקטנה' בסוריה. זאת, להבדיל מהתקיפות בחיכוך גבוה יחסית שבוצעו בעבר במרחב לטקיה שבו מרוכזת עיקר פעילות הפיתוח של הצבא הסורי. 

[בתמונה: כלל מערכות ה- S300 שהגיעו לסוריה ברכבת האווירית הרוסית, טרם הוכנסו לשימוש מבצעי. התמונה היא צילום מסך]

מה יהיו תוצאות התקיפה?

  • צבאית, לא הרבה. 
  • מדינית: הסורים יגישו בקשה לגינוי ישראל באו"ם, ויפנו לרוסים בקשה לפרוס כוחות למרחב הדרום.

בתקיפה הזאת לא יהיה די בשביל לשכנע את פוטין שהוא צריך לנהל מו"מ עם מדינת ישראל. השקט של הרוסים מאז אתמול מעיד על כך שהם שומרים את כל האופציות פתוחות, כולל פריסה במרחב שמדרום לדמשק. 

מלבד זאת, אני סבור שיש להחריב את קרתגו; ולפני זה, כדאי מאוד להחזיר את הדוב למערה. 

תקיפת יעדי תודעה חיזבללאים על אדמת סוריה, אולי לא ירגיזו את הדוב מספיק; אבל גם לא יתרמו כלום לניצחון במערכה. נשמעו המון רעשים אתמול בלילה אבל, זה לא משנה את העובדה שראש ממשלת ישראל מורתע מלתקוף בבירות, ומשתמש לטעמי בדרכים הלא נכונות להעברת מסריו. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *