פנחס יחזקאלי: מצלמות המהירות: אחריותיות עכשיו!

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי Janitors לאתר Pixabay]

[לריכוז המאמרים על המשטרה ומצלמות המהירות, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים על תרבות, סטייה ושחיתות שוטרים באתר ייצור ידע', לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על סמכות, אחריות ואחריותיות, לחצו כאן]

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

פודקסט מוסרט של המאמר, בסרטון וידאו המצורף בסוף. 

*  *  *

כנראה שאליפות העולם בחיסונים של ישראל – גרמה למשטר

די, נמאס... דמוקרטיה איננה רק הצבעה בבחירות פעם במספר שנים. נשמתה של דמוקרטיה מתפקדת היא הדיו והחשבון שנותנים עובדי הציבור לבעלים האמתיים שלהם. לדין וחשבון המתחייב הזה קוראים אחריותיות... בפרשת מצלמות המהירות, אף אחד לא הפנים את האמת הבסיסית הזו!

עכשיו מסתבר שצוות מיוחד מטעם משטרת ישראל ומכון התקנים יצא שוב להולנד, על-מנת לנסות ולייצר קומבינה שתכשיר את מצלמות המהירות. גם ועד עובדי מכון התקנים התעורר, והציף את החשד שממלא מקום המנכ"ל, אילן כרמית, נמצא בניגוד עניינים...

רק גורם אחד איננו מדווח בכל הפרשה הזו: הציבור, הבעלים האמתיים של כל הארגונים המפוקפקים הללו, שכספו נלקח ממנו בדרך לא דרך, ושאינו זכאי אפילו להסבר, ובטח שלא להתנצלות!

[להרחבה בנושא 'אחריותיות משטרתית', לחצו כאן]

[בתמונה: כרזת מחאה בנושא המצלמות. מתוך דו"ח פישלר על חריגות בתפקוד המשטרה לחודש יוני 2018]

כשכספו של אדם נלקח במרמה, הוא יכול להתלונן במשטרה, או לתבוע בבית המשפט. מאז הוצבו בכבישי ישראל יותר מ-100 מצלמות מבצעיות, ומאות אלפי נהגים ישראלים קיבלו דו"חות מהירות שהנפיקה המערכת שאושרה בחטא. חלקם איבדו את רישיון הנהיגה שלהם ואחרים שילמו למדינה קנסות בסך מאות שקלים כל אחד. למי הם יפנו?

הקיפאון (הסטגנציה) והכסת"ח שאחזו במשטרה ובמכון התקנים הם העדות המוחשית ביותר לפער הרלוונטיות שאליו הידרדרו גורמי הממשל בישראל, לשפל שבו הם מצויים ולחולי של המערכת הפוליטית שממונה עליהם. אין פרשה שממחישה את כל אלה יותר משערוריית המצלמות...

[להרחבה בנושא 'קיפאון' - 'סטגנציה', לחצו כאן]  [להרחבה בנושא 'כסת"ח', לחצו כאן]

ומה שמייאש אפילו יותר זו העובדה, שהמצב הזה לא הולך להשתנות!

[עוד בסוגיה זו במאמר: מי מקולקל יותר – מצלמות המהירות או המשטרה?]

[בתמונה: ברור שהן תקינות... האזרח יצחק צרפתי מקבל דו"ח מצלמה, לפיו נהג במהירות של 508 קמ"ש]

[לריכוז המאמרים על המשטרה ומצלמות המהירות, לחצו כאן] [לריכוז המאמרים על המשטרה ומצלמות המהירות, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים על תרבות, סטייה ושחיתות שוטרים באתר ייצור ידע', לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על סמכות, אחריות ואחריותיות, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

One thought on “פנחס יחזקאלי: מצלמות המהירות: אחריותיות עכשיו!

  1. הבעיה היסודית יותר היא חוסר מתן מענה מצד השלטונות במובן הרחב שלהן – ממשלה, כנסת, משטרה, רשויות עירוניות לתאונות דרכים. מכאן נובע פתרון השלופ מהמותן מצלמות מהירות.

    ראשית קל לראות שבישראל יש עודף נסועה במכוניות. לעומת תת שימוש בתחבורה ציבורית – מה שמייצר מצד אחד עומס בכבישים ומצד שני הורג לנו אנשים שמתו בנסיעות מיותרות שבתרחיש אחר כלל לא היו מבוצעות או מבוצעות בתחב"צ.
    כיצד לא מבוצעות כלל? כי לדוגמה עירוב שימושי קרקע – כמו באבן גבירול לדוגמה – פרושו שחנויות ומגורים ועסקים לא נמצאים ב"מתחמים" שונים או ב "אזורי תעשייה" כך שאדם יכול לרדת למטה, ללכת פחות מ-100 מטר ולהגיע למכולת ולקנות בה מצרכים – ברגל – במקום להכנס למכונית – ובדרך הוא עלול לדרוס להדרס.

    מזה 10 שנים בהולנד ושוודיה, ומזה 10-5 שנים במדינות אחרות מקדמים את חזון אפס שבו על ידי תכנון עירוני מקדמים עיר בטוחה יותר – לדוגמה מעברי חצייה מוגבהים בטוחים יותר שבהם הנהג מגיע למעבר חצייה במהירות נמוכה. הסיבה שמאמצים זאת היא שזה עובד. בישראל לא מתייחסים.

    בעולם מקדמים את "חזון אפס" בישראל מקדמים "אפס חזון" אנחנו משלמים על זה את המחיר בדם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *