ד"ר עדית חכימי: היבטים צבאיים ואזרחיים בהבניית תפקיד השוטר בישראל

עדית חכימי - הבניית תפקיד השוטר

[להורדת הספר: עדית חכימי - היבטים צבאיים ואזרחיים בהבניית תפקיד בהבניית תפקיד השוטר בישראל]

ספר זה, אשר יצא בהוצאת המכללה לביטחון לאומי, צה"ל, פותח צוהר לתהליך הבינוי של תפקיד השוטר, במציאות החברתית המורכבת של החברה הישראלית. הוא מציע מסגרת תאורטית לניתוח סוציולוגי של תפקיד השוטר. מסגרת אשר נותנת ביטוי למתח שבין מרכיבים "צבאיים" ו"אזרחיים" באפיון המשטרה ומתבססת על אפיון דפוסי התפקיד, על בסיס יחסו של השוטר לסביבתו החברתית ועל תפיסת הגבולות שלו עם החברה. בהתאם למסגרת תאורטית זו עוקב הספר אחר תהליך בינוי התפקיד, ועומד על מאפייניו הייחודיים במציאות החברתית הישראלית.

לנוכח המציאות המשתנה במהירות בעולם המערבי ולנוכח העלייה הגוברת במתח הביטחוני שם, תורם הספר גם להבנת היבטים תיאורטיים ומעשיים בתהליך בינוי תפקיד השוטר ולהבנת מגמות עתידיות בדפוסי השיטור של המשטרות המערביות בפתחה של המאה העשרים ואחת.

ד"ר עדית חכימי הייתה עמיתת מחקר במרכז למחקר אסטרטגי ולמדיניות של המכללה לביטחון לאומי, צה"ל, בעת העבודה על הספר. היא משמשת כראש תחום מדעי החברה וההתנהגות בלשכת המדען הראשי של המשרד לביטחון הפנים משנת 1989. עבודת הדוקטורט שלה, המשמשת בסיס לעבודה זו, עסקה בנושא הכניסה לתפקיד השוטר במשטרת ישראל.

[להורדת הספר: עדית חכימי - היבטים צבאיים ואזרחיים בהבניית תפקיד בהבניית תפקיד השוטר בישראל]

   

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *