גישות ניהוליות בהתנהגות ארגונית באתר ייצור ידע

תקציר: המהפכה התעשייתית במאות ה-18 וה-19 יצרה משאב ארגוני חדש שחשיבותו הלכה ובלטה: העובדים. כתוצאה מכך, בשלהי המאה ה-19 ובתחילת המאה ה-20 החלה להתפתח מודעות לחשיבות הגורם האנושי בעבודה… ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות גישות ניהוליות בהתנהגות ארגונית, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה!

[בתמונה: גישות ניהוליות בהתנהגות ארגונית... תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי Hillyne לאתר Pixabay]
[בתמונה: גישות ניהוליות בהתנהגות ארגונית... תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי Hillyne לאתר Pixabay]

עודכן ב- 24 בדצמבר 2023

המהפכה התעשייתית במאות ה-18 וה-19 יצרה משאב ארגוני חדש שחשיבותו הלכה ובלטה: העובדים. כתוצאה מכך, בשלהי המאה ה-19 ובתחילת המאה ה-20 החלה להתפתח מודעות לחשיבות הגורם האנושי בעבודה.

לכן, תחום ההתנהגות הארגונית התפתח במחצית הראשונה של המאה העשרים: הדוקטורט הראשון הוענק באוניברסיטת הארווארד ב- 1941; וקורס החובה האקדמי הראשון נלמד באותה אוניברסיטה, ב- 1942.

ניתן לחלק את הגישות בהתנהגות ארגונית, לאורך השנים, לשלוש: גישות מכניסטיות רציונליות; גישות חברתיות וגישות מערכתיות.

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות גישות ניהוליות בהתנהגות ארגונית, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה:

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

.

פנחס יחזקאלי ושרית אונגר-משיח

ד"ר פנחס יחזקאלי ואינג' שרית אונגר-משיח הם מומחים לניתוח רשתות ארגונית (Organizational Network Analysis). ושותפים בחברת 'ייצור ידע'.

.

.

.

.

.

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *