אורי בר לב: חייבים לשנות את המומנטום!

[בתמונה: השריפות בהרי ירושלים... התמונה היא צילום מסך]

[לריכוז המאמרים על המגזר הערבי בישראל, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על 'ריבונות', לחצו כאן] [לקובץ המאמרים על 'הדרום הפרוע' ב'ייצור ידע', לחצו כאן]

ניצב אורי בר לב שימש בעבר כמפקד המחוז הדרומי וכנספח המשטרה בארצות הברית ובצפון אמריקה. היה בעצמו מועמד למפכ"ל. הוא כיום איש עסקים, המשמש בהתנדבות כיו"ר עמותת יחידות החילוץ.

*  *  *

בעוד תשומת הלב הציבורית נתונה לאירועים הפוליטיים, עלו היערות שסביב ירושלים בלהבות. האירוע הזה מתרחש, שוב ושוב, כמעט בתדירות שנתית; ולמזלנו, היישובים מתורגלים היטב, ופועלים בהתאם.

גם הפעם נביאי הדו קיום נתנו את הטון ולא שמענו מילה רעה על איש, כאילו ההצתות הללו הן גזירת טבע. זאת למרות שלוחמי האש קבעו, שההצתות הן מעשי ידי אדם; ואף העזו להעריך, שהרקע הוא לאומני.

גם הפעם טובעים הדברים בתשוקה הבלתי נדלית שלנו ל"עוד יום של שקט"; ועולם כמנהגו נוהג; והאירועים 'ייסגרו' להם כעבור זמן, בשקט, תחת משפטים כמו "לא הוכח שמדובר במעשים לאומניים". גם אם ייתפסו חלק מהמציתים, רוב הסיכויים שהם יקוטלגו - בלי קשר למוצאם - כעבריינים סתם (שיטה מגונה של מדינות דמוקרטיות, 'למסגר' יריקות בפרצופן כגשם).

הגיע הזמן לשמוע ולהטמיע את מה שאומרים בערבית הפרשנים במזרח התיכון, כולל רבים מאחינו הפלסטיים תושבי ישראל, שותפינו לפרוייקט הדו קיום: שמדינת ישראל מתפוררת מבפנים וצועדת בעיוורון לקראת קיצה.

את משל העכברושים אתם זוכרים? טבע אותו יאסר ערפאת (ראו תמונה משמאל) אחרי הסכמי אוסלו: "אני מבטיחך שתראה את היהודים בורחים כמו עכברושים מספינה טובעת", אמר...

[מקור תמונתו של יאסר ערפאת משמאל: לשכת העיתונות הממשלתית]

אז הראיס כבר איננו, אבל ממשיכי דרכו מנסים לעמול על חזונו; ואנחנו מתעלמים, מצטיידים בדרכונים זרים ליתר ביטחון, ומקווים שזה יעבור.

[מה חשב יאסר ערפאת כשחתם על הסכמי אוסלו? התמונה המקורית היא תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0,  שהועלתה על ידי Airwolfhound לאתר flickr]

הגיע הזמן להפסיק למצמץ, להסתכל למציאות בעיניים ולהחזיר את הריבונות האבודה! 

אסור להסתיר וצריך לומר בפה מלא: יש לנו אויב מבית; ולא להעלים אמת מטרידה בדרך של עיוות המציאות; כי היא פשוט הולכת ומתעצמת.

כמו אדם על סף פשיטת הרגל, תגיע בקרוב גם עת הפירעון של ימי השקט שאנחנו נוטלים עכשיו בהלוואה, והמציאות תהיה קשה ומדממת. כך למשל:

[הכרזה: ייצור ידע]

  • האם מישהו מאיתנו חושב שבעיית הערים המעורבות חלפה לבלי שוב, בזכות הסימטריה? שהיא לא תשוב להכות בנו ביתר חוזק במלחמה הבאה?
  • האם מישהו סבור שכבישי הנגב יהיו בטוחים יותר אחרי הלבנת הישובים הבלתי חוקיים?

[בתמונה: ירי חי בכביש 40 ליד באר שבע, 22 באפריל 2018 (צילום מסך מתוך סרטון יו טיוב)]

חייבים לשנות דינמיקה

הדרך היחידה לעצור את המומנטום היא ביצירת מומנטום נגדי: החזרת הנח"ל ובניית גרעינים בערים המעורבות ובנגב; שינוי חוקי ההגנה העצמית ומתן הזכות לאזרחים להגן על רכושם...

במקביל, חובה להתחיל וללמוד ערבית ופרדיגמת חשיבה ערבית (השוה כל כך משלנו...) כבר מגיל הגן. הגיעה העת שנקרא ונשמע גם את מה שאומרים בני דודנו לעצמם בשפתם.

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי MichaelGaida לאתר Pixabay]

זוהי התחלה צנועה אבל זו התחלה. אולי כך תתחיל הרוח לשנות את כיוונה! אחרת, תתעצם הרוח ותהפוך לסופה; ולכך, מייחלים עתה, גם בתוך ישראל וגם במזרח התיכון כולו!

[לריכוז המאמרים על המגזר הערבי בישראל, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על 'ריבונות', לחצו כאן] [לקובץ המאמרים על 'הדרום הפרוע' ב'ייצור ידע', לחצו כאן]

מקורות והעשרה

2 thoughts on “אורי בר לב: חייבים לשנות את המומנטום!

  1. לדעתך יש להקים יחידה מיוחדת במשטרת ישראל ללוחמה בגרעיני טרור בתוך ישראל ?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *