יאיר רגב: הסרטון בושל וקצין המשטרה זוכה!

[תמונה חופשית שהועלתה על ידי baron valium לאתר flickr]

עו"ד יאיר רגב הוא קצין משטרה בגמלאות, שמילא תפקידים רבים במערך החקירות והמודיעין. בין היתר שימש כעוזר לראש האגף לחקירות ולמודיעין, ראש מפלג חקירות כלכליות וביטחוניות ביאחב"ל, ראש לשכת החקירות במרחב השפלה ועוד.

רגב ניהל מספר רב של חקירות - בישראל ובחו"ל - כנגד ארגוני הפשיעה הפעילים בישראל, ופענח מקרי שוד ורצח רבים.

הוא משמש כיום כעורך דין פרטי (משרד עורכי-דין‏ יאיר רגב ושות'); וכמרצה בסוגיות של חוק ופשיעה.

.

*  *  *

ב- 10 במאי 2015 פורסם בדף הפייסבוק של אתר החדשות 0404 סרטון המלמד לכאורה על תקיפה של צעירה על ידי מפקד צוות ביס"מ. בדף נכתב כך:

"עוד סרטון של שוטר מכה - הפעם צעירה

אלימות השוטרים תופסת שוב את הכותרות. לידי חדשות 0404 הגיע סרטון המתעד שוטר מכה צעירה שצעקה לעברו, אך כלל לא תקפה אותו. כל זה קרה במהלך הפגנה שנערכה באוגוסט 2014 בראשון לציון.

ההפגנה, נערכה במחאה על חתונתם של מחמוד ומורל. לטענת המפגינים, הצעירה, חבר שלה וכמה אחרים, העירו לשוטר לאחר שלכאורה הכה בחור צעיר שהפגין במקום. בתוך שניות הכה השוטר בידו את הצעירה.

למשתתפים בהפגנה חשוב להבהיר כי במקרה זה דווקא השוטר היה יוצא בן העדה האתיופית - דבר המלמד כי אלימות שוטרים לא תמיד קשורה בצבע, למרות שדווקא מול יוצאי העדה האתיופית נראה כי ה"אצבע קלה יותר על ההדק".

שמו המלא של השוטר המכה - שוטר יס"מ (א.ס.) שמור במערכת. הסרטון התגלגל לידיו של החבר של הצעירה שהוכתבה ובכוונתו לפנות בתלונה במשטרה."

[לדף הפייסבוק של אתר החדשות 0404 ולצפייה בסרטון לחץ כאן]

בעקבות הסרטון נחקר השוטר במח"ש והועמד לדין בבית הדין למשמעת של המשטרה (ביד"מ 23/16), על כך שתקף מפגינה ודיבר אליה בגסות.

במהלך המשפט התברר כי הדווקא המתלוננת התפרעה, תקפה, קיללה והכשילה את השוטרים בשעה שניסו לעצור מפגין אלים; וכי היא הציגה במח"ש סרטון ערוך באופן מגמתי, כאשר דחיפה קלה וחוקית נחזית כמו תקיפה אלימה ע"י האצת מהירות הצפייה...

הקצין ניהל משפט הוכחות ארוך. הוא יוצג בכישרון רב ע"י הסנגור עו"ד צחי צורי, המשמש כיום כראשלישכת החקירות במרחב שפלה במשטרה. צורי טען, שחקירת מח"ש היתה רשלנית, ופגעה קשות בהגנתו של קצין המשטרה.

האירוע הזה רק ממחיש עד כמה חשובה הצטיידות השוטרים במצלמה אישית, שתיתן להם הגנה ותשקף את שהתרחש באמת בשטח!

לצוד שוטרים

בתמונה: כשהאזרח מקניט אין תיעוד, אבל ברגע שהשוטר מתפרץ, המצלמות נשלפות... לתמונת המקור לחץ כאן]

.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *