פנחס יחזקאלי: עידן רייכל מספר בפייסבוק על מי שמחכה לכם בדרך לאילת

[בתמונה: סכנת הצעירים הבדואים בכבישי הדרום. התמונה היא צילום מסך מכתבת ערוץ 12]

[בתמונה: סכנת הצעירים הבדואים בכבישי הדרום. התמונה היא צילום מסך מכתבת ערוץ 12]

"תחושת חוסר האונים, כשאתה נתון לגחמות של פורעי חוק, היא איומה. אי השליטה בחייך באותם רגעים, המענה האומנם מהיר של המשטרה שעדיין רק מאפשר להם לעקוב אחר מיקומך, אבל בגלל המרחקים העצומים לא מאפשר להם לשלוח ניידת לכל נקודה בזמן מהיר - כל אלה משאירים אותך אבוד, במדינה שלך. בדרך לחופש, טיול, הופעה או עבודה..."

[לקובץ המאמרים על 'הדרום הפרוע' ב'ייצור ידע', לחצו כאן]

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'.

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

ב- 6 באפריל 2022, כתב עידן רייכל פוסט בפייסבוק, ובו שיתף מה עובר עליו - ויעבור עליכם - כשתעברו בטריטוריה הבדואית העוינת, בדרך לאילת. כשזה קורה לי ואני מספר, שואלים חברים וקוראים מהמרכז והצפון אם אני לא קצת מגזים.

אז אתם חושבים שגם עידן רייכל מגזים?

"... פעם, פעמיים בשבוע, אני לוקח את הרכב, ונוהג הלוך חזור לאילת. מעדיף רכב, על הטיסות.

פעמיים בשנה האחרונה - אולצתי לרדת לשולי הדרך, על ידי נהגים בדואים, אלימים, מאיימים. פעמיים גם התחלתי לנסוע מהר מאד, בבריחה מהם, כי הייתי בתחושה שעוד רגע אני נשאר בלי רכב ובלי כלום - (במצב הטוב…)."

[לפוסט המקורי של עידן רייכל בפייסבוק, לחצו כאן]

עידן רייכל בפייסבוק: "... פעמיים בשנה האחרונה - אולצתי לרדת לשולי הדרך, על ידי נהגים בדואים, אלימים, מאיימים. פעמיים גם התחלתי לנסוע מהר מאד, בבריחה מהם, כי הייתי בתחושה שעוד רגע אני נשאר בלי רכב ובלי כלום - (במצב הטוב…)." [מקור תמונתו של עידן רייכל: פייסבוק. לחצו כאן. הכרזה: ייצור ידע]

[מקור תמונתו של עידן רייכל: פייסבוק. לחצו כאן. הכרזה: ייצור ידע]

"תחושת חוסר האונים, כשאתה נתון לגחמות של פורעי חוק, היא איומה. אי השליטה בחייך באותם רגעים, המענה האומנם מהיר של המשטרה שעדיין רק מאפשר להם לעקוב אחר מיקומך, אבל בגלל המרחקים העצומים לא מאפשר להם לשלוח ניידת לכל נקודה בזמן מהיר - כל אלה משאירים אותך אבוד, במדינה שלך. בדרך לחופש, טיול, הופעה או עבודה.

בפעמים האלה אתה מרגיש שהנגב הוא באמת מערב פרוע. בשליטה מוחלטת לשרירות ליבם של עבריינים בדואים. או סתם בריונים. המאבק להחזרת השליטה, החוק והסדר בנגב - הוא לא כלי פוליטי, לא איזה תווית או נושא שעליו צריך להתווכח, והוא בטח לא עניין של ימין ושמאל, וגם לא 'מאבק אישי של איתמר בן גביר'.  "

בכרזה - עידן רייכל: "... בפעמים האלה אתה מרגיש שהנגב הוא באמת מערב פרוע, בשליטה מוחלטת לשרירות ליבם של עבריינים בדואים, או סתם בריונים. המאבק להחזרת השליטה, החוק והסדר בנגב - הוא לא כלי פוליטי, לא איזה תווית או נושא שעליו צריך להתווכח, והוא בטח לא עניין של ימין ושמאל, וגם לא 'מאבק אישי של איתמר בן גביר'. "[מקור תמונתו של עידן רייכל: פייסבוק. לחצו כאן. הכרזה: ייצור ידע]

[מקור תמונתו של עידן רייכל: פייסבוק. לחצו כאן. הכרזה: ייצור ידע]

אני הייתי שמח שנחיה כולנו בשלום, אבל אם כבר מישהו אמור לחשוש - אז לא אזרחים שומרי חוק. בארה״ב, שכשעוצר אותך שוטר - אתה רועד. אפשר לעשות סדר. פעם היית מפחד לרדת לרכבת התחתית בניו יורק כמעט בכל שעות היום. אחרי שראש העיר נתן לשוטרים שם לעשות את העבודה, וגיבה אותם - הרבה יותר בטוח שם.

להחזיר מיד את השליטה, החוק, והסדר לכבישי הדרום! "

[לתגובות של תושבי הדרום לפוסט של עידן רייכל, לחצו כאן]

[לפוסט המקורי של עידן רייכל בפייסבוק, לחצו כאן]

דומה שעידן אמר את הכל... לא?
מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

One thought on “פנחס יחזקאלי: עידן רייכל מספר בפייסבוק על מי שמחכה לכם בדרך לאילת

  1. חההה. לתת מקום להיסטרי קטן כמו עידן רייכל לשפוך את ההיסטריה שלו חופשי חופשי זה "ממש", מסייע לתפיסה שאני ואתה פנחס מאמינים בה והיא , להחליש גילויי פאניקה ולא לתת יד לעצמתם. הכי משעשע אותי בפוסט של רייכל זה הגעגוע אחרי הפחד שמשרה שוטר אמריקאי שעוצר אותך במכוניתך לביקורת. רייכל לא הזכיר את געגועיו לנשק שכל אמריקאי שני נושא עמו, נשק שהופך את החיים בכל אמריקה, ולא רק במערב אמריקה ל"מערב פרוע".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *