יצחק בריק: הפקרת העורף במלחמה הבאה

[התמונה היא צילום מסך מכתבת ערוץ 20]

[לאוסף המאמרים על ביטחון הפנים, לחצו כאן]

האלוף במילואים יצחק בריק שירת בחיל השריון כמפקד חטיבה, אוגדה וגיס וכיהן כמפקד המכללות הצבאיות. לחם כמפקד פלוגה במילואים במלחמת יום הכיפורים ועוטר בעיטור העוז; כיהן מעל עשור שנים כנציב קבילות חיילים. בשנת 2018 יצא בביקורת קשה על מוכנות צה"ל למלחמה, ונאבק באומץ, בהתנגדות צה"ל לביקורת זו.

*  *  *

מכתב שקיבלתי מתא״ל במיל' זאב צוק רם. צוק רם הקים את רח״ל (רשות חירום לאומית), לאחר מלחמת לבנון השנייה בשנת 2007. הוא ניהל את הרשות שנים רבות; ולאחרונה, התפטר מתפקידו, משום שלא היה יכול להשלים עם החלטות משרד הביטחון, שפגעו אנושות ביכולת לנהל את העורף במלחמה הבאה; כאשר כל יום יפלו על העורף אלפי טילים ורקטות, קטנים וגדולים, ויגרמו לאסון רב ממדים:

*  *  *

"שלום בריק, רוצה להתייחס לכתבה שלך:

צה״ל / פיקוד העורף מאז שהוקם, ב-1992, מעולם לא השקיעו במוכנות העורף אפילו לא אגורה שחוקה. כל התקציב למוכנות העורף מגיע מהאוצר: תקציב התגוננות אזרחית - 16.

לפיקוד העורף יש תקציב צבאי - 15 לכ״א, ציוד צבאי, תשתית צבאית ורכב. אפילו חלק מכ״א של הפיקוד הם תקני תק״י שמתוקצבים ע"י משרדי ממשלה, בעיקר פנים ובריאות.

כאשר רח״ל הוקמה אחרי לבנון השנייה ב- 2007 (אני הקמתי אותה); התחלנו להשקיע בעורף - במיגון קל, בשיפוץ מקלטים, בנינו מרכזי הפעלה ברשויות (חמ"לים) עשינו תרגילי עורף לאומיים (עד אז, אף אחד לא תרגל את המדינה ואת משרדי הממשלה) הוקם בי״ס ללימוד אזרחים והשקענו באוכלוסיה - חוסן.

ועכשיו, גם זה לא קיים אחרי ששני בכירים מאוד במשרד הביטחון - שאין להם מושג והבנה איך צריך להכין עורף של מדינה לחירום - חיסלו בהבל פה את התשתית הטובה שהייתה קיימת (רח״ל - הרשות לחירום לאומי) וחשבו שהצבא (פיקוד העורף) הוא זה שצריך להיות האחראי והמוביל. הם לא הבינו שלא מספיק מילים; אלא צריך להיות אנשי מקצוע בתחום זה; ואילו הצבא לא מכשיר אותם; ויותר מכך, גם לא נותן לפיקוד משאבים; וכך, את מה שרח״ל עשתה עד כה - גם זה בוטל.

נפגשתי עם ראשי רשויות ומנכ"לים של משרדי ממשלה; והם אמרו לי, שמאז שהחלו לממש את ההחלטות המטופשות של שני האנשים הבכירים מאוד במשרד הביטחון, אף אחד לא מטפל בעורף הישראלי.

בריק, בתכנית "תנופה" - שספק אם תקרום עור וגידים, בגלל מצב המשק - אין שורה אחת שיעודה מוכנות העורף. זהו. זה המצב; ואתה מאד צודק במה שכתבת; וכרגיל, אני לרשותך בנושא זה.

אף אחד לא מטפל בעורף הישראלי... אתם הבנתם את זה??

[לאוסף המאמרים על ביטחון הפנים, לחצו כאן]

2 thoughts on “יצחק בריק: הפקרת העורף במלחמה הבאה

  1. להזכירכם את דבריו של חתן פרס ישראל,מוציאו לאור של אטלס ישראל,הפרופסור משה ברור,שנמצאת בשטר המאה מפה מדוייקת של ישראל.
    במיקום הכור ביבנה נראה מבנה תואם העולה בעשן ולידו בשטר דיוקן עלום.
    את זהות הדיוקן מסרבים מעצבי שטר המאה הישן מאיר אשל ונעמי רוזנר לחשוף.
    ישנם עוד ממצאים וראש העיר של יבנה בחן את הממצאים וביקש חקירה.
    בנוסף בצורה פחות עובדתית כמו הנ"ל ניתן להבחין בשטר בפיצוץ גרעיני בים מול תל אביב עם מגה צונאמי.ובמקביל בדולרים מגה פיצוצים בבניין האו"ם בניו יורק ובסכר ההובר דאם בנבאדה.
    על סמך מחקר וממצאים נוספים תרחיש האשמה כוזבת זה עלול להתבצע בכל רגע נתון עם התרעה תמידית לחודשי ספטמבר בכל שנה.
    ממצאים ועידכונים בדף סודות משטר – חקר צופן השטרות The Eshel Code
    ובאתר סודות משטר http://sodotmishtar.weebly.com/

    דגל כוזב
    תיאור
    דגל כוזב מתאר מבצע חשאי שמטרתו להשיג מטרות צבאיות, פוליטיות, כלכליות או אידאולוגיות, באמצעות הסוואת הגורמים העומדים מאחוריו, והטלת האחריות לתכנונו ולביצועו על גורם אחר. באופן זה נוצרת תודעה כוזבת באשר לזהות הגורמים המבצעים. ויקיפדיה

    סטגנוגרפיה

    תיאור
    סטגנוגרפיה היא האמנות והמדע של הסתרת מסרים באופן שאף אחד זולת המקבל לא יוכל לראותם או לדעת על קיומם. וזאת בניגוד לקריפטוגרפיה, שבה קיום המידע עצמו אינו מוסתר, אלא רק תוכנו. המילה "סטגנוגרפיה" מקורה ביוונית, "סטגנו" פירושה מכוסה או חבוי ו-γράφειν היא כתיבה. ויקיפדיה

  2. המצב כרגיל הוא תוצאה של אגו מורם,חוסר אחריות לאומית,תקציבי עתק ופוליטיקה.
    אלה 4 הרגלים עליהם אמור לעמוד ביטחון העורף.
    הכשלון הוא בהתערבות משהב"ט מאז ימי קום המדינה בנושאי העורף.
    משהב"ט יטפל בצבא ומשימותיו הקלאסיות.
    המשרד לבט"פ ירכז את כל הנושאים שבתחום אחריותו לביטחון הפנים ויקבל את כל המשאבים המבוזבזים בכל מיני מבנים רעועים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *