פנחס יחזקאלי: מעשה טוב אחד של כל שוטר ליום, ותהייה לנו משטרה אחרת!

בכרזה: מעשה טוב אחד של כל שוטר ליום, ותהייה לנו משטרה אחרת! הכרזה: 'ייצור ידע'

[בתמונה - תצלום מס' 1: למה בחניית נכים? הועלה לפייסבוק ע"י מנחם לוי, בנובמבר 2010]

מעשה טוב אחד של כל אחד מ- 33,000 שוטרי משטרת ישראל, כל יום, והיא תהיה במקום שונה לחלוטין ביחסיה עם האזרחים הנורמטיביים, משלמי המיסים!

[לאוסף המאמרים על 'למי שייכת המשטרה' - אמון ולגיטימציה משטרתית, לחצו כאן]

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'.

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

אחת החוזקות המבוזבזות של משטרת ישראל הוא איכות כוח האדם שלה. יש כאלה שהמשפט הזה יהרוג אותם מצחוק עכשיו; אל זה רק בגלל שהם נתקלו בקבוצה האחרת של שוטרים, שאינם מתאימים למשטרה ואינם צריכים להיות בה (ויש גם כאלה). אז איך עושים שימוש בחוזקה המבוזבזת הזו של המשטרה יצירת אמון ציבורי ולגיטימציה למשטרה?

המדריך שלי בצופי החורש בת"א, בוקי נאה (לימים, כתב המשטרה האייקוני) נהג לבקש מאיתנו לעשות כל יום מעשה טוב אחד, לתעד אותו ולספר על מכלול הפעילויות הטובות הללו במפגשנו השבועי.

כדאי מאוד למשטרה לאמץ את הרעיון הזה; שהרי, מעשה טוב אחד של כל אחד מ- 33,000 שוטרי משטרת ישראל, כל יום, והיא תהיה במקום שונה לחלוטין ביחסיה עם האזרחים הנורמטיבים, משלמי המיסים...

וכדאי לזכור תמיד את העיקרון השביעי ב'תשעת העקרונות של רוברט פיל', המהווים עד היום את עקרונות הפעולה של המשטרה הבריטית וחברותיה (המערביות) במשטרות חבר העמים הבריטי: (על המשטרה) "לקיים בכל עת מערכת יחסים עם הציבור המעניקה מציאות למסורת ההיסטורית לפיה, המשטרה היא הציבור וכי הציבור הוא המשטרה, והמשטרה היא רק חלק מהציבור, שמשלמים לו כדי שיקדיש תשומת לב מלאה לתפקידים אשר מוטלים על כל אזרח באינטרסים של רווחת הקהילה והקיום." 

[להרחבה על אמון הציבור המשטרה] [להרחבה על לגיטימציה משטרתית, לחצו כאן] [לסקירת 9 העקרונות של רוברט פיל, לחצו כאן]

בתמונה: תמונת פסלו של רוברט פיל, מייסד משטרת לונדון. התמונה היא צילום מסך

[תמונת פסלו של רוברט פיל היא צילום מסך]

כתבה גילת ליאני בפייסבוק, ב- 13 בדצמבר 2020:

"אין יותר מבאס מלהיתקע עם פנצ'ר באוטו ארי יום עבודה, כשהילדות מחכות בבית. תודה רבה לשוטרים המקסימים והאדיבים שעזרו לי: שבתאי כהם ואיאן אבוריש..." כתבה גילת ליאני בפייסבוק, ב- 13 בדצמבר 2020:  "אין יותר מבאס מלהיתקע עם פנצ'ר באוטו ארי יום עבודה, כשהילדות מחכות בבית. תודה רבה לשוטרים המקסימים והאדיבים שעזרו לי: שבתאי כהם ואיאן אבוריש..."

[לפוסט המקורי בפייסבוק, לחצו כאן]

כתב יוסי יונה בפייסבוק, ב- 19 באוגוסט 2021:

"תקשיבו טוב זה לא יעבור בשתיקה! היום הייתי בבת ים ופגשתי את השוטרת הפשוט מלאכית הזאת!!!! (מהו שמה??) שהבחינה באישה מבוגרת שהתקשתה להגיע הביתה בחום הכבד עם עגלה כבדה , השוטרת אספה אותה בניידת והעלתה לה את הקניות עד הבית הייתי חייבת לנסוע אחריה לצלם לכם אותה ולהודות לה מכל הלב כי אין המון אנשים כאלו אשמח שתשתפו!"

כתב יוסי יונה בפייסבוק, ב- 19 באוגוסט 2021:  "תקשיבו טוב זה לא יעבור בשתיקה! היום הייתי בבת ים ופגשתי את השוטרת הפשוט מלאכית הזאת!!!! (מהו שמה??) שהבחינה באישה מבוגרת שהתקשתה להגיע הביתה בחום הכבד עם עגלה כבדה , השוטרת אספה אותה בניידת והעלתה לה את הקניות עד הבית הייתי חייבת לנסוע אחריה לצלם לכם אותה ולהודות לה מכל הלב כי אין המון אנשים כאלו אשמח שתשתפו!"

[לפוסט המקורי בפייסבוק, לחצו כאן]

כתבה Audrey Shemesh, ב- 2015 בפייסבוק:

"פוסט שקצת מביך אותי ברמה האישית והנשית לרשום אותו, אבל הכרת התודה גוברת ללא ספק. היום נתקעתי בירושלים בלי דלק ברכב וביני לביני החלטתי שאני מאמינה שזה קרה לטובה. מיד לאחר מכן ניגשתי לשני השוטרים יוסף הללי ושלומי אמאר מיס"מ ירושלים ושאלתי היכן יש תחנת דלק, ללא כל היסוס עם חיוך גדול ובאדיבות רבה הציעו לי עזרה ונסעו להביא לי דלק!!! רציתי להודות מקרב ליבי לשני השוטרים המקסימים האלה. חשוב לזכור שיש הרבה שוטרים טובים שעושים טוב לאזרחים הפשוטים. אשמח אם תשתפו את הפוסט. תודה!" Audrey Shemesh בפייסבוק: פוסט שקצת מביך אותי ברמה האישית והנשית לרשום אותו, אבל הכרת התודה גוברת ללא ספק. היום נתקעתי בירושלים בלי דלק ברכב וביני לביני החלטתי שאני מאמינה שזה קרה לטובה. מיד לאחר מכן ניגשתי לשני השוטרים יוסף הללי ושלומי אמאר מיס"מ ירושלים ושאלתי היכן יש תחנת דלק, ללא כל היסוס עם חיוך גדול ובאדיבות רבה הציעו לי עזרה ונסעו להביא לי דלק!!! רציתי להודות מקרב ליבי לשני השוטרים המקסימים האלה. חשוב לזכור שיש הרבה שוטרים טובים שעושים טוב לאזרחים הפשוטים. אשמח אם תשתפו את הפוסט. תודה! הכרזה: ייצור ידע

[בתמונה: לשוטר עצמו יתרונות רבים ובלתי מנוצלים כסוכן שינוי של עמדות הציבור כלפי המשטרה... הכרזה: 'ייצור ידע'. המקור: פייסבוק]

[לאוסף המאמרים על 'למי שייכת המשטרה' - אמון ולגיטימציה משטרתית, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *