פנחס יחזקאלי: עשר כרזות על רמתה של משטרת ישראל – אוסף רביעי

[התמונה המקורית היא צילום מסך. הכרזה: ייצור ידע]

[לאוסף, הכרזות (הפוסטרים) באתר ייצור ידע, לחצו כאן] [לאוסף ביטויי המחאה האנטי משטרתיים באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

"נַפְתָּלִי, אַיָּלָה שְׁלֻחָה–הַנֹּתֵן, אִמְרֵי-שָׁפֶר" (בראשית מט, כא)

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

כְּרָזָה או פּוֹסְטֶר (Poster) היא כל דימוי חזותי המיועד להצגתו לראווה. כרזות הן לא פעם הפריט המזהה מעצב גרפי יותר מאשר תוצרים אחרים בעולם העיצוב. לפני עידן הרשתות החברתיות, היו הפוסטרים מודפסים על נייר ותלויים לראווה על קירות או משטחים. היום, עברה הזירה אל הרשתות החברתיות (ויקיפדיה: כרזה).

הדף הזה מביא לכם - לצורכי תיעוד ולימוד ולצורכי מחקר עתידי - אוסף רביעי של כרזות מחאה נגד משטרת ישראל על רמתה וחוסר יכולתה לספק לבעליה האזרחים שירות ראוי. חלק מהכרזות מוצדקות, חלקן ממש לא... אבל המשטרה הרוויחה את כולן ביושר...

הטריגר הגדול להיווצרות הטרנד הזה הייתה 'פרשת הניצבים': במהלך 16 חודשים, החל מאוקטובר 2013, סיימו את תפקידם בצמרת המשטרה שבעה ניצבים. חלקם בשל פרשיות מיניות.

לכרזות האחרות, לחצו כאן. תיהנו; ואתם מוזמנים לתרום עוד...

כרזות שבעל הזכויות בהן לא אותר, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי בכל כרזה, אנא פנו ל: yehezkeally@gmail.com]

*  *  *

כרזה ראשונה עד שלישית: אוי, תרבות השקר!

כותב ד"ר יוסף זהר: בכתבה "הדברים שחושפת השופטת דליה גנות מצדיקים שלוש ועדות בדיקה" בהארץ (רום, 2021), מכה שופטת המחוזי בדימוס, גנות על חטא ומספרת:

"הלכתי אחורנית וראיתי בכל מיני תיקים כל מיני אמירות של המשטרה במזכרים, ובדיעבד הבנתי שבהרבה יותר ממקרה אחד הם היו לא מדויקים עד שקריים. ואתה מסתמך עליהם בעיניים עצומות. אני חושבת לעצמי, לכמה אנשים עשיתי עוול בגלל שקיבלתי את המזכרים האלה כמות שהם".

  • המאמר הרלוונטי: איתי רום (2021), "אני ממש עצובה על מה שקורה. המערכת לא נקייה", מוסף הארץ, 2/7/21, עמ' 19-15.
  • המאמר הרלוונטי באתר: יוסף זהר: מדוע שוטרים משקרים?

[הכרזה: ייצור ידע]

כרזה שנייה באותו הקשר: פשעי השוטרים...

כותב ד"ר יוסף זהר: כבר ב-1978, בפסק הדין בפרשת אבו-מדיג'ם, כתב שופט בית המשפט העליון המנוח חיים כהן"אודה כי למקרא ולמשמע הערעור הנוכחי התחלתי לראשונה לפקפק במקצת, שמא הגיע הזמן, והמלחמה בפשעי הפושעים צריכה להידחות מפני המלחמה בפשעי שוטרים. שאלתי את עצמי אם על-ידי השימוש השיפוטי אשר אנו השופטים עושים בראיות – ולו גם כשרות מבחינת דיני הראיות – שהושגו על-ידי חוקרים-פושעים, אין אנו עושים עצמנו שותפים לאחר המעשה לפשעיהם".

המאמרים הרלוונטיים באתר:

[השופט חיים כהן, והמשפט הקשה אותו כתב לפני 30 שנה... מה נשתנה? התמונה היא נחלת הכלל. הכרזה: ייצור ידע]

כרזה שלישית באותו הקשר: כמה 'תפוחים רקובים' יש?

כותב ד"ר יוסף זהר: "לעומת גישתו של שופט בית המשפט העליון המנוח חיים כהן (ראו למעלה) בחר השופט אהרן ברק  (ראו תמונה משמאל) ב- 1985 בפסק הדין בפרשת טובול, להציג גישה המגמדת את פשעי השוטרים: "מספר קטן של פירות רקובים בסל מלא פירות בריאים"."

[בתמונה משמאל: אהרן ברק - רק מספר קטן של פירות רקובים... שם הצלם אינו מוזכר. מקור התמונה: טוויטר]

"כפי הנראה נוכח השפעתו העצומה של השופט אהרן ברק על המשפט הישראלי, במשך עשורים רבים שלטה גישתו בפסיקה. רוב רובם המכריע של השוטרים חדורי תחושת שליחות ועושים עבודתם נאמנה. אלא שאם נמשיך במשל של ברקכמו שכתב פרופ' בועז סנג'רו"דווקא ידוע שפירות רקובים שאינם מורחקים מדביקים בריקבונם גם פירות בריאים. מעבר לכך זוהי גישה לא ראויה. היא איננה כופה על המערכת הפקת לקחים בטיחותיים שמטרתם לצמצם את הסיכון"."

אם נמשיך במשל של ברק, לדברי פרופ' בועז סנג'רו: ידוע שפירות רקובים שאינם מורחקים מדביקים בריקבונם גם פירות בריאים. מעבר לכך זו גישה לא ראויה, שאינה כופה על המערכת הפקת לקחים לצימצום הסיכון.

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי John-Silver לאתר Pixabay; הכרזה: ייצור ידע]

כרזה חמישית: החוקרים שיקרו!

כותב ד"ר יוסף זהר: "... וכדי להזכיר לנו שלא השתנה דבר, בקטעים מריאיון שנערך עם יצחק אילן ז"ל, לשעבר סגן ראש השב"כ, בנוגע למשפטו של רומן זדורוב, ואשר נחשפו ב 9.07.21 באולפן שישי, טען אילן"הם (החוקרים, י.ז.) שיקרו בבית משפט".

[התמונה היא צילום מסך. הכרזה: ייצור ידע]

כרזה חמישית: ד"ר פנחס יחזקאלי על היעדר הוגנות באכיפה

אחת 'המחלות הכרוניות' של משטרת ישראל היא היעדר ההוגנות באכיפה. במילים אחרות, רבים משוטרי משטרת ישראל אינם מבינים את משמעות תפקודה של משטרה במדינה דמוקרטית, ואת חשיבות המגבלות שהיא אמורה להטיל על עצמה בעת האכיפה.

[הכרזה: ייצור ידע]

כרזות שישית עד תשיעית: פרשת העדות של גל גברעם

הדוגמנית גל גברעם, 'בוגרת' "האח הגדול", פירסמה ב- 27 ביולי 2021, סרטון באינסטגרם; ובו טענה כי סוכן הדוגמניות שי אביטל הטריד אותה מינית לכאורה. בסרטון סיפרה גברעם כי כאשר באה לתחנת המשטרה להתלונן על המקרה שאירע לפני שנתיים שאל אותה השוטר מדוע התלוננה רק עכשיו; ולאחר מכן שלח אותה הביתה, להתלונן דרך האינטרנט...

צוחק עופר אשקורי:  "תגיד (השר לבט"פ) עומר בר לב, אם כבודו היה מגיע למשטרת מחוז ת"א עם שק של דרגות וכתבי מינוי חתומים, גם אז היו אומרים לו: "תעביר באופן מקוון?", אה?

[התמונה היא צילום מסך. הכרזה: עופר אשקורי. פורסם בפייסבוק]

כרזה שביעית: אנחנו מפיקים לקחים... כך נהגנו תמיד (?)

ב- 29 ביולי 2021 הופיע המפכ"ל, קובי שבתאי בפו"ם המשטרתי, ואמר כך:

"... אני מבקש לומר כי למדנו את האירועים וחתרנו להפקת לקחים מושכלת ומהירה. כך נהגה תמיד משטרת ישראל. כך נוהג ארגון שאחראי על שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל."

אתם צוחקים? אני כבר לא!  ונשאלת השאלה, למה משטרת ישרל אינה מתנהגת כמו ארגון, שאחראי על שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל... והתשובה מתחברת, כמובן לשאלה, 'מי בעל הבית של המשטרה'!

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי thisismyurl לאתר Pixabay]

כרזה שמינית באותו הקשר: עכשיו מתלוננים לא רק באינטרנט, גם באינטרקום...

[הכרזה: עו"ד פנחס פישלר. פורסמה בפייסבוק]

כרזה תשיעית: ילד בוכה וילד מתנצל...

כותב עופר אשקורי: "מציע לספ"כ משטרת ישראל בחדר הישיבות במטא"ר, לתלות החל מהיום את התמונה המפורסמת של 'הילד הבוכה'. לצערי, אין לי תמונה של ילד מתנצל..."

[התמונה היא צילום מסך. הכרזה: עופר אשקורי. פורסם בפייסבוק]

כרזה עשירית: מה עם הברנוער?

הרצח בברנוער היה פיגוע ירי שהתרחש במוצאי שבת, 1 באוגוסט 2009, בבית אגודת הלהט"ב בתל אביב, בעת פעילות הברנוער. בפיגוע נרצחו שניים - ניר כץ וליז טרובישי - ונפצעו אחד עשר. לאחר ארבע שנים הוגש כתב אישום נגד חשוד בביצוע הרצח, שבוטל לאחר שהתגלה שהחשוד הופלל לשווא על ידי עד המדינה ושהוא אינו הרוצח. הרצח טרם פוענח.

[הכרזה: עו"ד פנחס פישלר. פורסמה בפייסבוק]

[לאוסף, הכרזות (הפוסטרים) באתר ייצור ידע, לחצו כאן]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *