אלי בר און: קורונה, סיכום חודש אוקטובר ובכלל

[מקור התמונה: Photo by cottonbro from Pexels]

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים

*  *  *

מס' הנפטרים הרשמי בחודש אוקטובר - כפי שמדווח משרד הבריאות לארגון הבריאות העולמי - היה 970 נפטרים, שיא חודשי של מס' הנפטרים, רע מאוד! מס' הנפטרים הכולל מהמגפה מאז חודש מרס השנה היה 2,540, זה לערך מס' האבדות שהיה לנו במלחמת יום הכיפורים, אבל כאן המלחמה עדיין בעיצומה והסוף רחוק מאוד.

מה שמעניין הוא מספר הנפטרים בגלי הקורונה. אל תטעו, אנחנו כעת בסופו של הגל השני; אבל להערכתי בחודש ינואר 2021, אנחנו עלולים להיות כבר בגל השלישי.

כך בגל הראשון של המגיפה, זה שנמשך מחודש מרס ועד חודש יוני 2020. ב- 4 חודשים נפטרו כתוצאה מהמגפה 320 איש. נסבל?

[בתמונה: ובינתיים, עד החיסון, כדאי שניזהר... התמונה המקורית היא תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0,  שהועלתה על ידי Burst לאתר fexels]

בגל השני העוצמתי הנוכחי - ה'צונאמי' שנמשך מחודש יולי וממשיך לחודש נובמבר וכנראה גם לחודש דצמבר 2020 - נפטרו בארבעת החודשים של יולי עד אוקטובר 2,209 איש. זאת, למרות הטיפול והנסיון הרפואי, שבמהלך הזמן השתפרו מאוד; וודאי שהצילו את חייהם של רבים. זה גידול לא סופי של לערך פי 7 בהשוואה לגל הראשון. לתקופת זמן זהה של 4 חודשים, זה ממש צונאמי.

הנחמה היא שכתוצאה של הסגרים וההבנה של האוכלוסיה בחודש הנוכחי - נובמבר - ובחודש הבא, מס' הנפטרים יהיה נמוך יותר. אבל הפיתרון היחיד יהיה חיסון של מרבית האוכלוסיה; ולכך נידרש לעוד 8 חודשים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *