אלי בר און: ארועי היום – מתקפת הג'יהאד האיסלמי מעזה

[בתמונה: ברוך דיין האמת... אבו אל עטא. צילום: דובר צה"ל]

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים

*  *  *

מטבע הדברים, אירועי היום - מתקפת הג'יהאד האיסלאמי מעזה - מעמידה את תושבי 'עוטף עזה' וסביבתו בסכנה משמעותית יותר מהאחרים. באזורים אלה, הסיכוי לפגיעה מרקטה קלה, גדול בהרבה, מאחר שהטווח הקצר מהמשגר, מצמצם את האזור בו תפגע הרקטה.

באזור המרכז - לרבות אזור ירושלים ובכלל - הסיכון הגדול ביותר לאנשים הוא מפגיעה ישירה במבנה מאוכלס של רקטות - שטווחם גדול מ כ- 50 ק"מ; ויתכן שיש גם כאלה שטווחם מגיע גם ל 100 ק"מ. מאחר ומדובר ברקטות חצי כבדות, יש להן ראש נפץ גדול, משמעותית, מזה של רקטת הגרד; וכך הסיכון מפגיעה שלהן הוא גדול מאוד. 

כיוון שהרקטות עדיין 'סטטיסטיות' - משמע, טרם עברו שדרוג שהופך אותן ל'מדויקות', הסיכוי להערכתי, של רקטה אחת שתפגע במבנה הוא ביחס של פגיעה אחת מתוך 20 רקטות שישוגרו. זאת, גם ללא ניסיונות היירוט המוצלחים של סוללות כיפת ברזל; שוודאי שיצמצמו עוד, ומשמעותית, את מס' הרקטות המסוכנות ביותר:

.

.

אדגיש, שגם וכאשר הרקטות מחטיאות את המבנים אך הן עדיין פוגעות באזור המאוכלס. לכן, הן מסוכנות לכל מי שנמצאים בחוץ וגם שוהים במבנה מחוץ לאזור המוגן. לפיכך, יש להישמע להוראות פיקוד העורף ובעת הישמע האזעקה; להיות קרובים לממ"דים, למקלטים ולמרחבים המוגנים.

צריך להבין כי כתוצאה מהמעבר של ארגוני הטרור משיגור של רקטות מחצובות מאולתרות בחוץ לשיגור של הרקטות מבורות ירי, מוכפלת רמת הדיוק של הרקטות ה"טיפשות"; ואנחנו חייבים כעת לשגר הרבה יותר טילים מיירטים, כנגד אותה הכמות של הרקטות שמשגרים כנגדנו.

צריך גם להבין, שארגוני הטרור בעזה שואפים להשיג טילים מדויקים; וכשזה יתרחש - וזה יתרחש, בוודאות, בעזרת איראן בתוך שנים ספורות, סיכון מהמתקפות שלהם יגדל פי כמה וכמה; כי נהיה חייבים ליירט את כל הטילים שישוגרו לכאן. אז, כל טיל שלא ייורט, יפגע ישירות במבנה שהם רוצים לפגוע בו.

לכן, טילים נגד טילים לא יספיקו כאן. לא נגד איום של אלפי טילים שיהיו מכוונים לפגיעה ישירה במבנים שתוכנן מראש לפגוע בהם. כאן נאלץ לעבור ליירוט באמצעות לייזר רב עוצמה!

.

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

One thought on “אלי בר און: ארועי היום – מתקפת הג'יהאד האיסלמי מעזה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *