אביגדור פלדמן: שעתם של נושפי החמצן הדו פחמני…

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי jeonsango לאתר Pixabay]

אביגדור פלדמן (ראו תמונה משמאל) הוא עורך דין ופובליציסט ישראלי העוסק במשפט פלילי ובזכויות האדם.

אנו מודים לו על הסכמתו לפרסם חומר זה באתר.

[לדף הפייסבוק של עו"ד פלדמן, לחצו כאן]

*  *  *

ארכאולוגיה בוטנית מגלה כי בתחילה המאה ה-14 חלה התדלדלות קיצונים בחמצן ובאור השמש באירופה: הצמחים התדלדלו, עלים נשרו בלוטות הכלורופורם החיוני התכווצו...

לא נמצא הסבר לתופעה: אולי זיהום יתר, אולי עננות כבדה; אבל, החוקרים גילו כי כמחישים שנה אחר כך, בשנים 1340 – 1350, חלה לפתע הטבה קיצונית והצמחים ספגו אור שמש בשפע, העלווה התרבתה פרחים מדהימים פרחו והעולם כולו נראה כגן פורח.

שאלו המדענים את עצמם מה קרה? מהיכן הגיעה השפעה הצמחית הנפלאה הזו? איזה כוח חיובי המטיר על כדור הארץ חמצן וכלורופורם?

התשובה לא הייתה קשה...

לערך בשנת 1345, פקד את אירופה המוות השחור, מגפה נוראה שהתבטאה בבלוטות מוגלתיות מסריחות במיוחד, שהתפשטו על כל הגוף...

[בתמונה: שעתו של המוות השחור... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי PublicDomainPictures לאתר Pixabay]

עד היום אין יודעים בדיוק מה גרם לה, כנראה מוצצי דם ששאבו דם מעברים חולים, והעבירו אותו לבני האדם. סימני המוות השחור, דומים במקצת לדבר הבאבוני, שעדיין מתפרץ מדי פעם; אלא שבשונה מהדבר הבאבוני, התפיחות המוגלתיות המסריחות במוות השחור התפשטו על כל הגוף; ואילו בדבר הבאבוני, מתפשטות הבלוטות בעיקר סביב אברי המין... כך וכך לא נעים, ולא מבטיח לך מסיבת פרום מוצלחת.

אלא מה? המוות השחור המית כשליש מתושבי אירופה. גוויות שכבו ברחובות ונאכלו על ידי כלבים... כל המבנה החברתי באירופה עמד בפני סכנת התפוררות... איש לא פתח דלת לשכן/לאורח המכוסה בלוטות כחולות...

ואז, כמו שבא כך נעלם המוות השחור. אולי התפילות, אולי הקפדה על הגיינה אישית, לא יודעים. אבל אחרי כמה שנות מגפה, המוות השחור המית כל כך הרבה אנשים, עד שכמות דו תחמוצת הפחמן ירדה באופן קיצוני, מה שהועיל עד מאד לרמת הכלורופיל באוויר, שנספג בתאווה על ידי הצמחים.

אז לכל המודאגים בשורה טובה, אין מה לחשוש עוד שנה עוד שנתיים יתמעטו כל כך נושפי החמצן הדו פחמני, עד שהעולם והטבע יחזרו לקדמותם ולשפעתם!

3 thoughts on “אביגדור פלדמן: שעתם של נושפי החמצן הדו פחמני…

  1. סתם מחשבה: הצמחים היו מאות מיליוני שנים ואולי יותר, לפני בעלי החיים. אנחנו לא מתיחסים לחכמה הביולוגית וההישרדות שלהם ברצינות מספקת. אגב, הם יכולים לשרוד קטסטרופה גרעינית.

    תיקון ב"עד שכמות דו חנקן פחממי ירדה באופן קיצוני", צריך להיות עלתה במקום ירדה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *