אלעד רזניק: נפלה עטרת ראשנו – הרב רפי פורש…

[בתמונה: הרב רפי פרץ פורש... התמונה היא צילום מסך]

זהו מאמר דעה, מאת אלעד רזניק.

*  *  *

נפלה עטרת ראשנו... אל תגידו בגת אל תבשרו בחוצות אשקלון... הרב רפי מתעתד לפרוש מהחיים הפוליטיים...

שנתיים אחרי שמונה ליו"ר הבית היהודי ושימש כשר החינוך ושר לירושלים ומורשת, הרב רפי פרץ הודיע כי לא יתמודד ליו"ר הבית היהודי, ולא ירוץ בבחירות הקרובות לכנסת. הרב רפי הגיע להחלטה אחרי שניסה לקבל שריון במספר מפלגות בשבוע האחרון אך נענה בשלילה.

בדף הפייסבוק שלו כתב הרב רפי כך:

"... אחי ואחיותיי,

דברים היוצאים מן הלב, ובעזרת ה' ייכנסו אל הלב.

אני מודיע כי בבחירות הקרובות לא אוביל את מפלגת הבית היהודי, ולא אתמודד על הנהגת המפלגה בפריימריז הקרובים. בחירת מנהיג חדש לבית היהודי והתחדשות פני המפלגה הם צורך השעה.

[בתמונה: אחי ואחיותי... הרב רפי פרץ פורש... התמונה היא צילום מסך]

לפני שנתיים קראו לי להציל את מפלגת הציונות הדתית - הבית היהודי. הגעתי למפלגה במשבר שלא הכירה כמותו. מפלגה שמחפשת הנהגה לאחר שההנהגה הקודמת שלה עזבה אותה ללא הכנה מוקדמת... כמי שזכה לחנך מגוון עצום של אלפים מבני הציונות הדתית, כמי שנלחם במלחמות ישראל כטייס בחייל האוויר וכרב צבאי ראשי לשעבר, ידעתי שזו תהיה משימה אפשרית אך לא בהכרח קלה.

אני מאמין בפוליטיקה נקייה, הוגנת ומוסרית שלא פוגעת בזולת, כך פעלתי כבן נאמן לשולחי. במהלך הדרך נדרשתי לקבל החלטות קשות. האמנתי שאפשר לחבר את הציונות הדתית על אף המגוון הרחב שבה. במהלכים השונים הובלתי לחבירות וגם להחלטה לא פשוטה לוותר על ההסכם עם עוצמה יהודית בשביל להתחבר לציונות הדתית הרחבה. עשיתי זאת בשביל להציל את הציונות הדתית ולא לתת לימין להיפגע מאיבוד של מנדטים. בעיני - זו הייתה החלטה נכונה..."

בתרגום לעברית הייתי מצי את הנוסח הבא: "הורתי לחובשים לצאת מהמסוק ולהנשים את המדינה השרועה לפנינו; ועם סיום ההליך וחזרת הדופק, אפרוש מהחיים הפוליטיים ואתרכז בחינוך ערכי לנוער שיכלול הצע רחב של טיפולי המרה".

אבל אל תדאגו לרב רפי. הוא פורש כשבאמתחתו שתי פנסיות:

  • פנסיה של תא"ל; שהשיג, לטעמי, בקומבינה כולל הוותק;
  • ופנסיה של ח"כ כי הוא מכהן ביותר משתי כנסות.
     

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *