אלי בר און: ספין ה- F-35 לאמירויות חוזר שוב ושוב…

[בתמונה: שוב חוזר לו הספין... תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0,  שהועלתה על ידי Free-Photos לאתר flickr]

[לסדרת המאמרים אודות 'מומחים', פרשנים ומאחזי עיניים, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על התודעה - והניסיונות להשפיע עליה, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים על 'ספינים תקשורתיים', לחצו כאן]

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים

*  *  *

שוב חזרנו לספין שמבלבל את הציבור עם מטוס האף 35 של איחוד האמירויות. פוליטיקאים ופרשנים בטלוויזיה דנים, האם ראש הממשלה הסכים, שהאמירויות יקבלו את המטוסים החמקנים טרם חתימת הסכם השלום; אם כן, מדוע לא עידכן את מערכת הביטחון; ועוד אוסף של קלישאות שאין בינם לבין המציאות כל קשר.

אז לא הכל מותר במאבק הפוליטי הזה בין שמאל לימין שאין לו סוף... מתי כבר נבין, שרכש מטוסי האף 35 ע"י איחוד האמירויות הוא אינטרס ישראלי מובהק. לא רק שאנחנו לא צריכים היינו להתערב, הפוך, זה אינטרס ישראלי שהאמירויות ירכשו את המטוס הזה וכל אמצעי לחימה חדיש אחר.

.

[מקור התמונה: חיל האוויר האמריקני. התמונה היא נחלת הכלל]

הנה שוב הסבר...

1, המדינה שמסכנת אותנו יותר מכולן היא איראן, המטוסים הנ"ל מיועדים ע"י האמירויות לפעולה נגד איראן במקרה וזו תתקוף את מדינות המפרץ הסוניות; והם - בשונה מהמטוסים שלנו - גם קרובים מאוד לגבול האיראני.

2, האמירויות רחוקות מאוד מישראל, הרבה מעבר לטווח המטוס, כולל אפשרות של תדלוק אווירי. הם לא מסכנים אותנו.

3, כתוצאה מהמכירה, סביר שיצרנים ישראלים שמספקים חלקים למטוס (גם התעשייה האווירית וחברת אלביט) יקבלו עוד הזמנות.

4, למרות כל הנאמר לעיל, קיבלנו מארה"ב פיצוי חשוב.

[בתמונה: זה מיועד לאיראן, טמבל! מקור התמונה: התקשורת האיראנית]

בנוסף...

למרות הקשקוש על זכות ווטו שלנו, אנחנו לא באמת קובעים לארה"ב. המטוסים ימכרו לאמירויות וגם לערב הסעודית - הקרובה מאוד לגבול שלנו - אם רק תבקש. זאת, בין אם נסכים או נתנגד.

זה אינטרס כלכלי ואסטרטגי חשוב של ארה"ב. אז יוותרו עליו בשבילנו?

[לסדרת המאמרים אודות 'מומחים', פרשנים ומאחזי עיניים, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על התודעה - והניסיונות להשפיע עליה, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים על 'ספינים תקשורתיים', לחצו כאן]

 מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *